Beeld valt weg via HDMI uitgang naar beamer

Gestart door Hugohek, maart 25, 2024, 16:43:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hugohek

Hallo, hopelijk kan iemand mij verder helpen om mijn setup werkend te krijgen.

Componenten
Versterker: Marantz SR6015
Beamer: Sony VPL-XW5000
TV: Samsung The Frame 41 inch
Apple TV: Gen 1

Kabels aangesloten
1. Van AppleTV naar Marantz (ingang HDMI: Media player): AudioQuest Pearl HDMI Kabel 4K 120Hz / 8K 60Hz 1 Meter
2. Van Marantz (uitgang 1 ARC) naar TV (HDMI 3 ARC): AudioQuest Pearl HDMI Kabel 4K 120Hz / 8K 60Hz 1 Meter
3. Van Marantz (uitgang 2) naar beamer: iVisions HDMI v2.1 GFC-8K Glasvezel Kabel 10,0 meter

Probleemstelling
Als ik AppleTV kijk via mijn TV, geschakeld door de Marantz gaat het goed. Zodra ik de AppleTV op de beamer wil kijken schakel ik over naar de beamer en zet ik de TV uit. Nu valt soms het beeld weg (kan hier nog geen structuur in vinden). Haal ik de HDMI kabel van de Marantz naar de TV (verbinding 2) er tussenuit dan valt het beeld niet meer uit. Ik heb ongeveer alle settings al eens aangeraakt maar ik merk geen verschil. Hebben jullie hier misschien ervaring mee en weten jullie wat ik kan proberen om dit probleem op te lossen?

Hugohek

Het lijkt de Samsung tv te zijn die het probleem geeft. Gister heb ik er een andere tv op aangesloten en nu blijft het signaal naar de beamer gewoon werken. Kennelijk komt er een signaal uit de HDMI van de tv die ervoor zorgt dat het signaal soms wordt verstoort.

Marvin

Citaat van: Hugohek op maart 28, 2024, 19:38:40Het lijkt de Samsung tv te zijn die het probleem geeft. Gister heb ik er een andere tv op aangesloten en nu blijft het signaal naar de beamer gewoon werken. Kennelijk komt er een signaal uit de HDMI van de tv die ervoor zorgt dat het signaal soms wordt verstoort.

Welkom.

Hier een beetje hetzelfde probleem.
Samsung tv op de monitor2 out, beamer op monitor1.
Soms verstoort de Samsung het beeld en geluid, ik heb het zelf opgelost met een lichtschakelaar.
Maar de tv hangt in de keuken en het is zo best praktisch.
Misschien niet de meest sjieke oplossing, maar voor mij werkt het.
Maar de Samsung is inderdaad degene die iets blijft versturen.

pameijer

Het kan zijn dat de Samsung nog een tijdje aanblijft nadat je hem uitzet voor wat beeldonderhoud. Dat is wat mijn LG OLED iig wel doet. Gebeurt het nog steeds als de TV al 10 minuten uitstaat?
Wat je kan proberen is de beamer op de Zone 2 HDMI-uitgang te zetten, die is volledig onafhankelijk van de HDMI2-uitgang. Andere oplossing is een goedkope HDMI splitter die je met een remote kunt bedienen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Emiel77

Citaat van: pameijer op maart 29, 2024, 09:52:41Het kan zijn dat de Samsung nog een tijdje aanblijft nadat je hem uitzet voor wat beeldonderhoud. Dat is wat mijn LG OLED iig wel doet.

Zelf gebruik ik geen HDMI om mijn LG te koppelen op de ND8006, bij gebrek aan HDMI heb ik de optische mogelijkheid gebruikt en werkt foutloos. OK geen ARC dingetje dus handmatig omschakelen dus. dit zie ik juist als een voordeel.

Beeldonderhoud kan inderdaad een dingetje zijn, maar heb zelf de ervaring dat mijn LG zo nu en dan een dingetje heeft om gewoon even een uurtje zn ding te doen voor beeldonderhoud, weet niet of die 10 minuten een dingetje is verder.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Hugohek

Citaat van: pameijer op maart 29, 2024, 09:52:41Wat je kan proberen is de beamer op de Zone 2 HDMI-uitgang te zetten, die is volledig onafhankelijk van de HDMI2-uitgang. Andere oplossing is een goedkope HDMI splitter die je met een remote kunt bedienen.

Op de Zone2 HDMI uitgang lijkt de oplossing te zijn, daar heb ik nu de tv op aangesloten omdat ik daar veel minder de AppleTV gebruik. Het beeld wordt nu niet meer onderbroken. Overigens deed het probleem zich ook nog voor na 10 minuten dat de tv uit stond. Nu even kijken of ik de Zone2 via de Harmony hub aan kan zetten, dan ben ik weer helemaal blij :)