PM8006 review

Gestart door xander32, maart 28, 2018, 20:22:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

https://www.alpha-audio.nl/2018/03/review-marantz-pm8006-geintegreerde-versterker/


... Marantz componenten schijnen weer een wat meer warme afstelling mee te krijgen, top of flop ?

jrm

Dat warme geluid is de objectieve waarneming van de schrijver, dus dat is zijn mening  :-D

SB_Marantz

#2
Raakt kant nog wal dat verhaal.........

quote:  ''Marantz, van oorsprong een merk van het Amerikaanse Superscope, heeft een heeft een periode van tumult en verandering achter de rug.''  :-o
Saul draait zichom in zijn graf als hij dit leest.

Verder .....wat is een muzikale versterker in hemelsnaam?  :-o

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op maart 29, 2018, 00:24:19
Raakt kant nog wal dat verhaal.........

quote:  ''Marantz, van oorsprong een merk van het Amerikaanse Superscope, heeft een heeft een periode van tumult en verandering achter de rug.''  :-o
Saul draait zichom in zijn graf als hij dit leest.

Verder .....wat is een muzikale versterker in hemelsnaam?  :-o
:schater: notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Ik heb deze versterkers wel eens gehoord, vorige modellen verschillen niet zo. Klank is niet slecht alleen de bouw is erg dubieus. 999,- is prijs/kwalitatief best wel een goede prijs. Zeker waar voor je geld, maar ik vrees dat je toch even op je gemak met een soldeerbout alles moet door solderen wil je jaren lang plezier hebben tot 10 à 15 Jaar.   HLP
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Zit loodvrij op dus dat eerst verwijderen.
Hoewel loodvrij de laatste paar jaar wel wat beter is dan voorheen.
Had je vroegah weinig last van....ja na een jaar of 10, oudere modelletjes zoals de 1060 wel 35 of niet.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Samro

#6
? Wat is er dan mis met de bouw van d 8006? Zo ook met de 8005, als ik het goed begrijp? En wat is er zo slecht aan loodvrij soldeer? Ik heb de PM8005 bijna 2 jaar. Moet ik er nu al bij langs met de soldeerbout? 🤔 Vraagje: Ik heb deze soldeertin. Is deze loodhoudend volgens jullie (zie foto) Ik wil het nl wel in 1 keer goed doen :-o
Citaat van: HAL9000 op maart 29, 2018, 15:14:1977
Ik heb deze versterkers wel eens gehoord, vorige modellen verschillen niet zo. Klank is niet slecht alleen de bouw is erg dubieus. 999,- is prijs/kwalitatief best wel een goede prijs. Zeker waar voor je geld, maar ik vrees dat je toch even op je gemak met een soldeerbout alles moet door solderen wil je jaren lang plezier hebben tot 10 à 15 Jaar.   HLP

Samro

#7
Ik vernam van een audio vriend dat fabrikanten geheel geen loodhoudend soldeertin meer mogen gebruiken. Raar is dat. Losse loodvrije tin mag nog węl verkocht worden snap ik. Ik heb nog verscheidene kaartjes liggen waarvan Ik hoop dat deze loodhoudend zijn.
Citaat van: Samro op april 02, 2018, 19:11:09
? Wat is er dan mis met de bouw van d 8006? Zo ook met de 8005, als ik het goed begrijp? En wat is er zo slecht aan loodvrij soldeer? Ik heb de PM8005 bijna 2 jaar. Moet ik er nu al bij langs met de soldeerbout? 🤔 Vraagje: Ik heb deze soldeertin. Is deze loodhoudend volgens jullie (zie foto) Ik wil het nl wel in 1 keer goed doen :-o

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op maart 30, 2018, 11:00:32
Zit loodvrij op dus dat eerst verwijderen.
Hoewel loodvrij de laatste paar jaar wel wat beter is dan voorheen.
Had je vroegah weinig last van....ja na een jaar of 10, oudere modelletjes zoals de 1060 wel 35 of niet.  8-)
Ik heb een PM8005. Nu, we zullen het zien. Solderen kan ik niet zelf, dus hierbij zal ik alvast een afspraak willen maken die daar wel goed in is. HLP nopompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Samro

Citaat van: Cornelis1921 op april 06, 2018, 21:01:48
Ik heb een PM8005. Nu, we zullen het zien. Solderen kan ik niet zelf, dus hierbij zal ik alvast een afspraak willen maken die daar wel goed in is. HLP nopompom
Niet te snel mee aan de slag gaan, dat is niet nodig heb ik begrepen van een audiovriend die er ook veel vanaf weet. Je hebt in elk geval 2 jaar garantie. Die van jou is  nog geen jaar oud, dus kun je rustig slapen voorlopig.. :yes: Die van mij is AL bijna 2 jaar oud en doet het nog prima. Zolang er nog geen problemen optreden ga ik ook niets  veranderen. Het is voor mij ook een hele grote uitdaging om alle verbindingen te desolderen, en opnieuw te solderen. Heerlijk blijven genieten van muziek voorlopig  :yes:

xander32

... gewoon blijven spelen en genieten, wanneer het ding onverhoopt een keer moeilijk gaat doen, zijn er hier meerdere deskundigen die hem weer kunnen fixen  :yes:.

Citaat van: Cornelis1921 op april 06, 2018, 21:01:48
Ik heb een PM8005. Nu, we zullen het zien. Solderen kan ik niet zelf, dus hierbij zal ik alvast een afspraak willen maken die daar wel goed in is. HLP nopompom

xander32


thanatos

De huidige loodvrije solderingen zijn een stuk beter dan die van pak m beet 10 jaar terug.

Ze zien er vaak snel dof en droog uit. Wat niet gelijk wil zeggen bij loodvrij dat het een slechte connectie is. Bij loodhoudend weer wel.

Voor het milieu en de hoeveelheden apparatuur in huishoudens is het een goede stap. Ik soldeer zelf wel zoveel mogelijk met loodhoudende soldeer. Maar garantie werk moet ik dan weer op hogere temp met loodvrij doen..

Die PM8006 ziet er oldschhool through hole uit en zal daarom ook goed servicebaar zijn. Vroegah werden producten dan ook voor 20-30 jaar gebruik ontworpen met service in het achterhoofd. Tegenwoordig is dit niet meer. Ook niet bij deze Marantz.

Maar de prijs is er ook naar.. €1299.. een flinke Marantz koste vroeger bijna een halve auto in waarde.. ik zie hier ook geen marantzen van €12.000 voorbij komen ;-)

voor die €1299 verdient de winkelier zijn brood.. de importeur pakt zijn deel. De fabrikant moet gezonde marge hebben.. ik denk dat de werkelijke materiaal kosten onder de €250,- komen.

Cornelis1921

Dus jij doet ook garantiewerk, John? Toont aan dat ook jij een echte vakman bent, maar dat laatste had ik al in eerder stadium begrepen. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Hoi Cor,

ja sinds een tijdje weer zelfstandig ondernemer en doe oa ook garantie herstel voor niet nader te noemen audiomerken :wink: