De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

euhhh......... hoe heet die nou ook alweer......... jandorie kan er echt niet meer opkomen. :-D
Oh wacht effe..... vandaag nog mee aan de lijn gehangen. 't wordt wel een cluppie hier  :yes:
Hè Pat..... :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Citaat van: lo op november 23, 2010, 22:39:53
euhhh......... hoe heet die nou ook alweer......... jandorie kan er echt niet meer opkomen. :-D
Oh wacht effe..... vandaag nog mee aan de lijn gehangen. 't wordt wel een cluppie hier  :yes:
Hè Pat..... :wink:

groet,

lo


Ja.........het lijkt wel een forum. clown1
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

gerard

Deze al eens gelezen? http://www.hifi.nl/recensies/1731/Dynaudio-Audience-(lim).html
Staat ook iets in over loodbitumen en afstanden/opstelling van de luidsprekers.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Musicman

Citaat van: gerard op november 25, 2010, 23:01:29
Deze al eens gelezen? http://www.hifi.nl/recensies/1731/Dynaudio-Audience-(lim).html
Staat ook iets in over loodbitumen en afstanden/opstelling van de luidsprekers.

Hoi Gerard.

Dit had ik niet gelezen, maar weet wel dat loodbitumen (nagenoeg) altijd goed werkt.
Je krijgt de kast hoorbaar resonantiearm, en dus ten goede van het geluid.

De Deense merken weten degelijk goede speakers te bouwen en sta er dus niet van te kijken,
dat zij dit ook gebruiken in hun systemen.
Hun systemen laten ook makkelijk filter upgrades toe, die echt de moeite waard zijn!! :yes:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

@Gerard

is volgens mij de voorloper van de 52SE die ik heb ,volgens mij had ik hem wel eens eerder gelezen ,de kast resoneert ook niet als je er op tikt  :yes:

Whisper.nl

Daarom heb ik - voor de gein - een 0,50 euro munt rechtop op de speaker staan.
(weet ik wanneer de kids er tegenaan gelopen hebben)
Als je kast erg resoneerd zal die munt niet blijven staan.
Oud trukje trouwens.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Musicman

Hoi Arjan.

Heel goed dat je eerst de "zwakste" schakels wilt aanpakken.
Akoestiek en ruimte resonantie zijn nog altijd de belangrijkste basis voor een goed geluid.
Hier wordt te vaak aan voorbij gegaan.  :angel:

Zodra dat in orde is , zal de de latere upgrades in je set duidelijker kunnen horen.
(niet alleen kwa detaillering, maar ook kwa plaatsing, kleuring en warmte)

Als je geen problemen in het verleden hebt gehad met de kabel, dan doe je hier goed aan dit ff zo te laten. 

Succes en geniet van de dag!!

Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

#383
vanmiddag heb ik de topspikes weer op de stands geplaatst waar de Dynaudio,s dan weer opstaan

wat opvalt is dat de defenitie nu beter is en nog meer lijkt los te komen van de speakers  :yes:

ik had dit in eerste instantie niet gedaan en de Dynaudio,s zo los op de stand gezet omdat het in mijn vorige luisterruimte ook zo was ,en wilde eerst goed aan het geluid wennen met de acoustiek die ik nu heb

het was weer een mooie dag  :wink: ook weer wat cd,s rijker  byebye

lo

 :-D
Goed bezig Arjan. :yes:

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Arjan.

Ook deze reaktie plaats ik hier , en niet bij het "Focal en twaron"topic, omdat dit over JOUW set gaat.

IK heb je bericht gelezen mbt je kabel "zoektocht".

Verstandig dat je het rustig afwacht en niet te snel wat koopt.
In ieder geval moet je van een "verzilverde" kabel af.........dit is nl niet verzilverd maar vertint.
Het gedraagt zich daarom ook anders dan echt zilver.

Dus fijn om te lezen, dat je de kabels die "verzilverd"(vertint) waren heb laten liggen.

Bij die zaak waar je was heb je ook kaperkabel van de rol......waarom neem je dat niet?
Begin met een goede 4 of 6mm koperkabel, en luister hoe dat zich gedraagd in jouw set.
Je bent dan niet gelijk de hoofdprijs kwijt! :-o

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

die hadden ze niet  :no:  alleen  1,5 mm of 2,5 mm koper

4 mm hebben ze niet  :-o ze hadden alleen verzilverd van inakustik

ook al op de site van hobo gekeken hebben het ook niet , weet jij misschien een zaak in regio rotterdam waar ze het verkopen ?

lo

Je moet 4mm2 hebben hè, geen 4mm in doorsnede. Misschien overbodig om te zeggen.
4mm2 hebben ze volgens mij overal.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Ja leo dat klopt het is 4 mm2 ( kwadraat )

maar ze hadden het niet alleen die Supra en inakustik ,maar dat is beide verzilverd

op de site van hobo kon ik ook geen gewoon 4mm2 koper vinden  :no:

lo

Wat een pokke zaken zeg :-D
Ik was er heilig van overtuigd dat ze dat spul echt overal hebben. Tsja..... HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.