PM-90SE service mogelijkheden en service / parts manual

Gestart door jjm.smits, april 29, 2021, 13:38:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jjm.smits

Niet alleen mooi en nog helemaal gaaf.. Uitermate goed, strak, diep en heldere versterking. Geen spoor van ruis te bekennen. Afgelopen weekeinde (buren weg) op hoger volume gebruikt (volume meter 1/2) net niet dat er akoestiek vervorming ontstaat door opstelling in beperkte ruimte, en dat mijn oren het nog net prettig vonden. Hierbij valt op dat van hoog tot laag alles zeer goed de onderscheiden is, ook bij veelvoud aan verschillend laag blijven instrumenten afzonderlijk goed gedefinieerd. ALS er op de achtergrond een snetterend te horen was, was dit maal niet meer de zwaar geoxideerde volume pot meter (hoe dat toch kan ????), maar de snaren van een snare drum. Zoals het hoort dus, nu weet ik weer waarom ik jaren geleden overstag ging NLG 6000 neer te tellen. Had daarvoor een PM 80-SE een paar weken thuis. Terug gebracht toen, was niet naar mijn zin. Ik hoop nog lang plezier van deze versterker te hebben.

Paul

Een hoop florijnen maar een service beurt zeker waard.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Paul op juni 28, 2021, 19:46:29
Een hoop florijnen maar een service beurt zeker waard.
Ach als je het omrekend naar euro's valt het bedrag minder hoog uit. :-D
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Citaat van: jjm.smits op juni 28, 2021, 13:44:24
Niet alleen mooi en nog helemaal gaaf.. Uitermate goed, strak, diep en heldere versterking. Geen spoor van ruis te bekennen. Afgelopen weekeinde (buren weg) op hoger volume gebruikt (volume meter 1/2) net niet dat er akoestiek vervorming ontstaat door opstelling in beperkte ruimte, en dat mijn oren het nog net prettig vonden. Hierbij valt op dat van hoog tot laag alles zeer goed de onderscheiden is, ook bij veelvoud aan verschillend laag blijven instrumenten afzonderlijk goed gedefinieerd. ALS er op de achtergrond een snetterend te horen was, was dit maal niet meer de zwaar geoxideerde volume pot meter (hoe dat toch kan ????), maar de snaren van een snare drum. Zoals het hoort dus, nu weet ik weer waarom ik jaren geleden overstag ging NLG 6000 neer te tellen. Had daarvoor een PM 80-SE een paar weken thuis. Terug gebracht toen, was niet naar mijn zin. Ik hoop nog lang plezier van deze versterker te hebben.

Dit is nog een goede versterker als in correct ontworpen en redelijk makkelijk te servicen.
''Zwak'' punt zijn de Mosfet outputs wanneer defect.

Zo zie je maar weer dat elk onderdeel wat in de signaalweg staat en problematisch is je luisterplezier flink kan vergallen.

Nu dat opgelost is gaat er wereld voor je open en ik wens je veel luister plezier!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM