Gezocht : Opvolger voor mijn PM-80 MKII

Gestart door daf46, september 22, 2008, 12:21:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daf46

Hallo,

Nu mijn 2de PM-80 MKII ook kuren heeft (LS-relais schakelt uit, dus mogelijks DC op de uitgang), zoek ik een mogelijke vervanger (reparatie wil ik zelf ooit wel eens doen maar ik wil geen maanden zonder amp zitten).

Klankmatig bevalt de PM-80 mij zeer goed. kwa luidsprekers hangen er B&O RL60.2's aan (voor de prijs die ik ze betaald heb prima speakers, die overigens goed lijken te matchen met de PM-80).

Nu zoek dus een nieuwe (2de handse) amp die klankmatig gelijkwaardig is maar misschien iets betrouwbaarder. (en dat alles met de krappe prijs limiet van 150€).

Iemand suggesties van modellen (liefst Marantz  :lol:, mag ook iets anders zijn  :oops:) die ik in overweging zou moeten nemen ?

PS: Een phono ingang is een must

Groeten,
Sam.

Maurice

#1
Op een phonotrap zou ik het niet direct laten hangen, die kun je voor een paar tientjes 2ehands wel goed vinden (bijv nad pp2 of project phonobox).

Niet de geluidskwaliteit van de PM-80, maar wel binnen budget: http://link.marktplaats.nl/194111237
Ook kun je zoeken naar een PM-8000. Deze is van gelijksoortige kwaliteit en kostte toendertijd (10 jaar terug of zo) iets van 1600,- guldens. Ben bang dat je dan echt tegen een buitenkansje aan moet lopen.

Of een Rotel. Is wel neutraler (minder warm) dan Marantz, bouwkwaliteit goed: http://link.marktplaats.nl/195510335
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

daf46

Citaat van: Maurice op september 22, 2008, 20:38:51
Niet de geluidskwaliteit van de PM-80, maar wel binnen budget: http://link.marktplaats.nl/194111237
Moet de PM 7000 het sterk onderdoen voor een PM 80 ?

Maurice

Citaat van: daf46 op september 22, 2008, 22:49:08
Moet de PM 7000 het sterk onderdoen voor een PM 80 ?
De 8000 is de opvolger van de 80, maar ik heb geen direct vergelijk...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Citaat van: Maurice op september 22, 2008, 23:01:10
De 8000 is de opvolger van de 80, maar ik heb geen direct vergelijk...

stupid  yep klopt , ik heb beide een tijdje in mijn bezit gehad..

Laat ik het zo zeggen , ik heb indertijd een nieuwe creek evo( denk dat oudere forumleden dat mischien nog wel weten) weggedaan omdat ik meer tevreden was met een pm 8000 :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

daf46

#5
Hmm, loont blijkbaar de moeite om ff te sparen voor een PM-8000, maar als het haalbaar is laat ik mijn PM-80 MK II's wel repareren.

(heb hier nog wel een SR-1010 staan om me tijdelijk van muziek te voorzien (is zo een STK-module geval maar ziet er wel mooi uit  :wink:) )

EDIT:
Heb hier de service manual van de PM-7000 & 8000 (zelfde manual) , als ik het zo bekijk zijn beide eigenlijk gelijk, maar heeft de 8000 de A-klasse schakeling. (Welke ik bij de PM-80 eigenlijk heel zelden gebruik). Dus neem ik aan dan in AB-bedrijf beiden gelijkwaardig zijn.

Verder heeft alleen de 8000 een motor op z'n volume pot.

mahansz

daarbij kan je dan ook nog kijken naar de pm7200 (KI), dit was weer de opvolger van de pm8000.. Prima versterker ook, heb er een tijd lang mee gespeeld en veel plezier van gehad!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen