PM7000n What Hi-fi?

Gestart door xander32, oktober 17, 2019, 06:55:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Ik heb met HEOS ook goede ervaringen. Gaat allemaal erg rap....

Zep

Citaat van: xander32 op november 16, 2019, 13:59:09
... hoeveel tijd mag het machientje nemen alvorens jij jouw geduld gaat verliezen wanneer je chill op de bank muziek aan het luisteren bent 🤔


Lol...nou mijn geduld raakt al snel op als het niet soepel loopt. Streamen moet wat mij betreft vlot verlopen, juist als je relaxed op de bank ligt.  :lol:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Cool  :mrgreen:

Hier blijkt de waar toch naar z'n prijs.

Citaat van: Barre72 op november 16, 2019, 11:22:42
Gisteren bij de lokale audio dealer de kans gehad om de PM7000N te beluisteren en te vergelijken met een aantal andere toestellen.  Als bron werd er telkens een cd-speler van NAD gebruikt, analoog gekoppeld aan de verschillende versterkers.  Er werd steeds gebruik gemaakt van dezelfde speakers, een mooie set Monitor Audio Silver 500.
De verschillende versterkers waren de Onkyo TX-8270, de NAD C368 en twee Cambridge Audio's CXA60 en CXA80. 
Het was duidelijk dat de Onkyo hier niet meespeelde, had hem eerder al kunnen vergelijken met een Denon DRA-800H en daar kwam de Denon zeker als betere uit (maar die heb ik ondertussen ook thuis kunnen testen tegen mijn Marantz PM7004 en die is terug naar de winkel gegaan, door de winkel ook bevestigd dat ze er niet enthousiast over waren, ze hebben hem zelf naast een Denon PMA-800NE gezet en het verschil was overduidelijk).
Terug naar de PM7000N.  Voor mij positioneert hij zich tussen de NAD en de Cambridge CXA80, de Marantz klinkt meer open en laat meer detail horen dan de NAD.  De Cambridge kon mij ook wel bekoren, maar ik vind die over het algemeen net iets te kil klinken (kwestie van smaak) en als je daar dan nog een CXN moet bijkopen, dan loopt het prijsverschil toch wel op.  De mensen van de winkel waren ook wel enthousiast over de Marantz.
Ondertussen staat hij hier thuis mooi te spelen :-)

pekelvlees

Hier staat de PM7000N nu ook al een aantal dagen lekker te spelen,kon 'm voor een mooie prijs kopen bij H&C Hifi [emoji4]
Klinkt tegenover mijn (ex)pm8005 toch een stuk warmer,de phono versterker is al helemaal een wereld van verschil...minder ruis en een mooi vol geluid !
Wat mij ook op valt dat het netwerk gedeelte echt veel sneller is dan mijn (ex)na6005, daar moet ik nog wel is een halve minuut tot een minuut wachten tussen het overschakelen...bij deze staat die er vrij wel direct !
Voor mij een super oplossing,van 3 terug naar 1 apparaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

CBdicX

#49
Citaat van: pekelvlees op december 08, 2019, 11:41:08
Hier staat de PM7000N nu ook al een aantal dagen lekker te spelen,kon 'm voor een mooie prijs kopen bij H&C Hifi [emoji4]
Klinkt tegenover mijn (ex)pm8005 toch een stuk warmer,de phono versterker is al helemaal een wereld van verschil...minder ruis en een mooi vol geluid !
Wat mij ook op valt dat het netwerk gedeelte echt veel sneller is dan mijn (ex)na6005, daar moet ik nog wel is een halve minuut tot een minuut wachten tussen het overschakelen...bij deze staat die er vrij wel direct !
Voor mij een super oplossing,van 3 terug naar 1 apparaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Dat deze "warmer" klinkt dan de 8005 lijkt mij logies in zo'n krappe ruimte   :-D LOL

De Internet module zal waarschijnlijk staan op "altijd verbinding houden", dat zorgt meestal voor een snelle(re) start.
Ik heb dit uit staan en kost dan inderdaad rond de 30-40 seconden  :-o
Maar liever dit dan dat de receiver 24/7 meer stroom verbruikt voor de verbinding, want dat is de keerzijde.

pekelvlees

Citaat van: CBdicX op december 08, 2019, 12:24:41
Dat deze "warmer" klinkt dan de 8005 lijkt mij logies in zo'n krappe ruimte   :-D LOL

De Internet module zal waarschijnlijk staan op "altijd verbinding houden", dat zorgt meestal voor een snelle(re) start.
Ik heb dit uit staan en kost dan inderdaad rond de 30-40 seconden  :-o
Maar liever dit dan dat de receiver 24/7 meer stroom verbruikt voor de verbinding, want dat is de keerzijde.
Nou nee hoor,mijn NA6005 stond het netwerk ook altijd open...
Dus dat maakt geen verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

CBdicX

Citaat van: pekelvlees op december 08, 2019, 13:31:44
Nou nee hoor,mijn NA6005 stond het netwerk ook altijd open...
Dus dat maakt geen verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Als je dan toch 30-40 seconden moest wachten, was er iets mis met de 6005.
Zoals het nu gaat is normaal met het netwerkt actief, er hoeft dan niet opnieuw ingelogd of aangemeld te worden.

pekelvlees

Nou geen idee,zoals het nu gaat ben ik er echt blij mee...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op december 08, 2019, 12:24:41
Dat deze "warmer" klinkt dan de 8005 lijkt mij logies in zo'n krappe ruimte   :-D LOL


:schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Samro

Citaat van: pekelvlees op december 08, 2019, 14:05:00
Nou geen idee,zoals het nu gaat ben ik er echt blij mee...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
De 7000 heeft iets minder vermogen dan de 8005 zag ik, en is zo'n 2 kg lichter. Is het een merkbaar verschil in power?

CBdicX

#55
Citaat van: Samro op december 10, 2019, 16:00:54
De 7000 heeft iets minder vermogen dan de 8005 zag ik, en is zo'n 2 kg lichter. Is het een merkbaar verschil in power?

Vermogen, een paar wattjes meer of minder, merk je helemaal niets van, tenzij je denkt dat het wat uit maakt  :wink:
Die hele Watts race dien nu gaande is, is allemaal commercie.
Heb eens gelezen dat de gemiddelde speaker voldoende heeft aan 10 (tien) watt om prettig zijn werk te doen.
En dan natuurlijk niet een electrostaat, of een gevoeligheid van 80 dB, maar ergens rond de 88-90 dB of hoger is uitstekend.
De +100 watt versterkers kunnen natuurlijk geen kwaad, maar nodig is het niet in een huiskamer formaat.
Op normaal huiskamer luister niveau klinkt een 50 watt versterker exact het zelfde als een 400 watt versterker.
De watts die je dan niet gebruikt (wat snel zal gebeuren) worden omgezet in warmte, lekker als kachel, nutteloos voor audio.

Ook het gewicht van de versterker zegt geheel niets, dikke of dunne metalen kasten "klinken" het zelfde maar wegen anders.
Of je gebruik maakt van een kast opbouw van 5mm dik aluminium, of van dat dunne geperforeerde blik om een berg geld te besparen, het geluid verander je er niet mee. 
Maar ik geeft je op een briefje dat 90% van de mensen de zwaardere versterker beter vinden klinken, dan zou ik het geld in aluminium steken, en die mooie ronde voedingen want die zijn veel beter dan die vierkante  :-o

Maar het staat wel mooi, en ik kan het weten.............. notworthy

pekelvlees

Citaat van: Samro op december 10, 2019, 16:00:54
De 7000 heeft iets minder vermogen dan de 8005 zag ik, en is zo'n 2 kg lichter. Is het een merkbaar verschil in power?
Nou valt me reuze mee,heeft power zat de 7000...
Vind 'm iedergeval beter klinken dan de 8005.

En ik vind de volume regeling fijne,deze is een stuk nauwkeuriger te regelen dan bij de 8005...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Samro

Ok dat had ik wel begrepen, maar ik denk misschien is de voeding zwaarder uitgevoerd van de 8005 wat nog wel eens wat verschil kan uitmaken toch?
Citaat van: CBdicX op december 10, 2019, 16:35:43
Vermogen, een paar wattjes meer of minder, merk je helemaal niets van, tenzij je denkt dat het wat uit maakt  :wink:
Die hele Watts race dien nu gaande is, is allemaal commercie.
Heb eens gelezen dat de gemiddelde speaker voldoende heeft aan 10 (tien) watt om prettig zijn werk te doen.
En dan natuurlijk niet een electrostaat, of een gevoeligheid van 80 dB, maar ergens rond de 88-90 dB of hoger is uitstekend.
De +100 watt versterkers kunnen natuurlijk geen kwaad, maar nodig is het niet in een huiskamer formaat.
Op normaal huiskamer luister niveau klinkt een 50 watt versterker exact het zelfde als een 400 watt versterker.
De watts die je dan niet gebruikt (wat snel zal gebeuren) worden omgezet in warmte, lekker als kachel, nutteloos voor audio.

Ook het gewicht van de versterker zegt geheel niets, dikke of dunne metalen kasten "klinken" het zelfde maar wegen anders.
Of je gebruik maakt van een kast opbouw van 5mm dik aluminium, of van dat dunne geperforeerde blik om een berg geld te besparen, het geluid verander je er niet mee. 
Maar ik geeft je op een briefje dat 90% van de mensen de zwaardere versterker beter vinden klinken, dan zou ik het geld in aluminium steken, en die mooie ronde voedingen want die zijn veel beter dan die vierkante  :-o

Maar het staat wel mooi, en ik kan het weten.............. notworthy

Samro

Citaat van: pekelvlees op december 10, 2019, 17:45:36
Nou valt me reuze mee,heeft power zat de 7000...
Vind 'm iedergeval beter klinken dan de 8005.

En ik vind de volume regeling fijne,deze is een stuk nauwkeuriger te regelen dan bij de 8005...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Nou dat is heel mooi, genoeg vermogen dus, en het volume nóg beter te regelen? Ik vind de 8005 ook wel heel goed te regelen moet ik zeggen. De 7000 lijkt wel een hele fijne versterker als ik dat zo hoor. Veel luisterplezier ermee  pompom🔊

MarantzRuby

Als pure versterker is de PM 7000 N qua prijs te vergelijken met de Marantz PM-KI Pearl-Lite.

Het blad Audio van januari 2020 geeft voor prijs-kwaliteitsverhouding een "uitstekend".

PM 7000N          93 punten,
PM-KI Pearl-Lite 90 punten.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400