Totem dreamcatcher subwoofer

Gestart door TurboMarco, november 24, 2020, 21:46:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ola!

Heeft iemand de Totem dreamwatcher subwoofer weleens gehoord?

Het is een heel klein subje (19.5 x 27 x 26 cm) met een Peerless driver.


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb in ieder geval twee van deze woofers en ga deze in een bookshelf bouwen i.c.m een 13cm Vifa laag/mid +een Seas 25mm dome tweeter.
Het worden actieve speakers met een 2x30+1x60W class D versterker .Deze versterkers worden ook in de DINAS (Do I Need A Subwoofer) speakers gebruikt .

Ik ben echt benieuwd wat daar aan laag uit komt ,ik zal het als het zo ver is wel laten weten.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Leuk project! Wat bedoel je precies met in een bookshelf inbouwen, gewoon echt ín een boekenkast of zo?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Nee niet in een boekenkast ,ik ga ze dan voornamelijk gebruiken als desktop speaker .
Voor een feestje of M&G is het natuurlijk ook wel geinig  :-D

Zoiets :
https://imgur.com/gallery/vfExzj7
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Het laag van de Totem woofer heb ik vast kunnen stellen ,niet echt een eerlijk vergelijk want de versterker die ik er voor heb zitten is maar 60Watt dus van een hoge spl is geen sprake. Toch ben ik aangenaam verast wat die kleine Peerless woofertje in een klein kistje presteert.

Ik weet wel dat je alles onder 30Hz eruit moet filteren om de woofer niet over z'n nek te laten gaan. Gelukkig heb ik nog een dsp  :-)

De dreamcatcher subwoofer is prima te combineren met kleine speakers , maar absoluut niet geschikt voor grotere bookshelfs met een driver van 15cm en groter. Denk aan een sub/sat systeem met een loeistrak sub-laag en in geen enkel geval een boombox.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)