(nieuwe) stereo versterker.

Gestart door OnkyoTrucker, oktober 03, 2012, 21:07:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OnkyoTrucker

Ik heb nu de Denon PMA510ae, maar wil graag wat anders kopen met wat meer vermogen. Ik heb al veel op de tweedehands markt gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat zou nu een goede opvolger van mij Denon kunnen worden voor 3 a 400 euro.

Kwam zelf wel de Marantz PM8000 tegen. Ziet er verder gelikt uit en de specs ook.

Hebben jullie nog alternatieven voor die prijsklasse?
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

pameijer

#1
Hoeveel vermogen wil je hebben? Je zou ook een eindversterker kunnen overwegen, deze bijvoorbeeld.

Een Denon met 2x200 Wattjes....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz 81


JohnWx

Waarom meer vermogen ?


specs van de Dali :  •Aanbevolen versterker vermogen (8Ohm): 25 - 100 Watt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

OnkyoTrucker

Citaat van: John Wx op oktober 04, 2012, 00:52:50
Waarom meer vermogen ?


specs van de Dali :  •Aanbevolen versterker vermogen (8Ohm): 25 - 100 Watt

Omdat ik het idee heb dat er meer uit mijn speakers te halen is.

Heb ook aan een eindversterker geda maar mijn versterker heeft geen pre out.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

joep

Citaat van: John Wx op oktober 04, 2012, 00:52:50
Waarom meer vermogen ?


specs van de Dali :  •Aanbevolen versterker vermogen (8Ohm): 25 - 100 Watt

Ik weet zeker dat jij daar niet in geloofd John.
Als ze in de specs zeggen 250 tot 400 watt zullen ze niet veel speakers verkopen. Hou de mensen dom en verkoop speakers. Denk dat je voor speakers welke geen hoorn speakers zijn toch al snel 200 watt moet gebruiken om eruit te halen wat erin zit. Liefst natuurlijk nog meer. Dat is mijn ervaring.

JohnWx

Citaat van: joep op oktober 04, 2012, 09:06:00
Ik weet zeker dat jij daar niet in geloofd John.
Als ze in de specs zeggen 250 tot 400 watt zullen ze niet veel speakers verkopen. Hou de mensen dom en verkoop speakers. Denk dat je voor speakers welke geen hoorn speakers zijn toch al snel 200 watt moet gebruiken om eruit te halen wat erin zit. Liefst natuurlijk nog meer. Dat is mijn ervaring.

Voor een gewone woonkamer niet Joep  :-) en zeker niet voor de Dali die juist gemaakt is voor dat prijs segment

Maar voor een paar mooie van Moerbeekjes wel  :wink:


Ik heb nu deze als voorversterker de Nytech ION Obelisk 3 (omdat mijn digitale Lissa set maar 1 analoge input heeft en een mens wil meer dingen erop aan kunnen sluiten) maar ook te gebruiken als gewone versterker en is een kopie van een Naim of andersom daar is Hifi Choice in al die jaren nog niet uit en is 50 watt en speelt gewoon erg goed veel controle rust in de Chario die ik heb en dan draai ik op een behoorlijk nivo, geen krimp



Aber sie sind in die absolute spitzenklasse


Maar als Trucker meer vermogen wil omdat hij dat vind moet hij het absoluut doen en op zoek gaan naar denk ik versterkers als een Kenwood KA-7010 7020 of een Accuphase 205 of een SONY ES vanaf de 6xx lijn of de PIONEER A-717 878 dat soort bakbeesten of op zoek gaan naar een voorversterker en eind versterker Amcron of Audiolab (nederland) staatn er een paar op MP

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

CiteerAls ze in de specs zeggen 250 tot 400 watt zullen ze niet veel speakers verkopen. Hou de mensen dom en verkoop speakers. Denk dat je voor speakers welke geen hoorn speakers zijn toch al snel 200 watt moet gebruiken om eruit te halen wat erin zit. Liefst natuurlijk nog meer
Ik weet niet hoe het met jou zit Joep ,maar ik heb toch heel wat overleden speakers in mijn handen gehad .
Naast de mechanische defecten komen bij met name de goedkopere luidspreker unit doorgebrande spoelen veelvuldig voor ,de oorzaak laat zich wel raden .....teveel stroom op de spoelen door een te output vd de versterker ,dus als een fabrikant bij de opgegeven specs 25-100 Watt vermeld dan zou ik mij daar dan ook zoveel mogelijk aan houden ,zeker als het om speakers gaat waar nog garantie op zit .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: OnkyoTrucker op oktober 04, 2012, 05:29:42
Omdat ik het idee heb dat er meer uit mijn speakers te halen is.

Heb ook aan een eindversterker geda maar mijn versterker heeft geen pre out.


Er is niet meer uit je speakers te halen door een versterker met meer vermogen er aan te knopen.

Wel door je akoestiek aan te pakken, kwalitatief zeer goede opgenomen cd's / LP's of whatever te draaien.
Het speaker filter aan te pakken of aktief te gaan draaien met een DSP b.v.

Wat mis je precies?
Dan kan ik gerichter antwoord geven.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

OnkyoTrucker

Citaat van: SB_Marantz op oktober 04, 2012, 12:22:59

Er is niet meer uit je speakers te halen door een versterker met meer vermogen er aan te knopen.

Wel door je akoestiek aan te pakken, kwalitatief zeer goede opgenomen cd's / LP's of whatever te draaien.
Het speaker filter aan te pakken of aktief te gaan draaien met een DSP b.v.

Wat mis je precies?
Dan kan ik gerichter antwoord geven.
[/quo
Het lijkt wel als ik mijn versterker eens lekker open draai dat hij veel minder zuiver geluid geeft. Een kennis van me heeft de ikon2 gehad met de pma710 en die had prec hetzelfde. Hij heeft daarna andere speakers gekocht en toen was het nogsteeds hetzelfde probleem. Dus denk dat de nieuwere denon's niet geschikt zijn voor wat hoger volume.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

SB_Marantz

Dit verschijnsel kan toch heel goed door de akoestiek veroorzaakt worden.
Ik wil je versterker best eens testen of zelfs met een ampje langskomen om het e.e.a. vast te kunnen stellen.
Mits het een beetje in de buurt van Nijmegen is.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

OnkyoTrucker

Citaat van: SB_Marantz op oktober 04, 2012, 13:30:30
Dit verschijnsel kan toch heel goed door de akoestiek veroorzaakt worden.
Ik wil je versterker best eens testen of zelfs met een ampje langskomen om het e.e.a. vast te kunnen stellen.
Mits het een beetje in de buurt van Nijmegen is.

Daar zeg je me wat. Woon in Hilversum. We hebben net verbouwd en er hangen nog geen gordijnen. Kan dat ook een oorzaak zijn?
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Exxar

De akoustiek kan veel invloed hebben op hoe iets klinkt. Je moet er het forum maar eens voor doorzoeken.


En misschien is het opgegeven vermogen van die versterker ook maar gemeten bij 1 actief kanaal en bij 1KHz. Lekker accuraat dus  :?

SB_Marantz

Kijk daar heb je het al.
Gordijnen dempen behoorlijk en je zult van je stoel vallen als ze er hangen.

Zo niet hoor ik het wel weer.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Al zou het opgeheven vermogen maar 20watt zijn, meer dan voldoende om het bloed uit je oren te persen in de gemiddelde woonkamer.


--Verstuurd zonder netwerk--