PM7003 met Dynaudio Focus 140: kan dat echt verkeerd zijn?

Gestart door kolov, augustus 07, 2009, 18:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pg

Citaat van: Bearke65 op augustus 09, 2009, 13:21:18
Als je al aangeeft dat de verschillen tussen de twee versterkers erg klein zijn bij jouw monitoren zit het over het algemeen altijd ook wel goed met grotere luidsprekers. Maar je haalt wél een leuk punt aan: vaak wordt gedacht dat kleine luidsprekers een "kleine"  versterker nodig hebben en grote vloerstaanders een "grote". Maar de situatie is bijna altijd omgekeerd: vaak heeft een kleine luidspreker een lager rendement dan de grotere jongens, en wil je een monitor goed aan het spelen krijgen is juist een krachtige versterker nodig, terwijl de wat grotere jongens vaak voldoende hebben aan een versterker met minder ballen ... een beetje Hifi verkoper moet dat kunnen snappen maar de meeste helaas niet. Dus de verkoper is hier "not done' zoals SB_Marantz terecht omschrijft.

Wél even luisteren of de combinatie klikt en dan beoordelen of het voldoet.
In ieder geval succes met  de kwestie

AJ



misschien is het verschil groter als je naar de pm 15 ga.

kolov

Bedankt allemaal voor de reacties.

De sprekers en de versterker aan elkaar gewoon aansluiten en beluisteren lijkt mij ook de simpelste aanpak. Dat kon helaas niet omdat ze van verschillende klassen zijn en in deze zaak in verschillende luisterruimtes - dat is het 'not done' gedeelte. Ik word weggezet als de naiveling die om zoiets vraagt.

Concreter kwam de verkoper met het verhaal dat een versterker in de clipping area de sprekers kan opblazen, dus afsluiten zou ook een fysiek gevaar voor de sprekers vormen. Hij heeft het echter niet zo uitgelegd, hij kwam met een uitleg vol technische onzin (de hitte zou zich in de versterker vormen en via de kabel naar de sprekers versprijden, tenenkrommend om beleefd te blijven luisteren). Van zijn verhaal klopte natuurlijk niets maar op internet zijn er goede artikelen te vinden die dat beschrijven. Ik denk niet dat ik dit risico loop, bedankt nogmaals voor alle reacties!



Marvin

ik zou eens naar een andere winkel toe gaan, nogal prutsers in deze zaak!

ja een versterker gaat clippen als je hem vol open zet.
maar dat doet de allerduurste van Marantz ook...  :-)
er zijn maar weinig mensen met een werkend gehoor die dat niet in de gaten hebben voordat er iets verkeerd gaat.
gelukkig kan een speaker aardig wat hebben....  :yes:

verlaat deze toko en ga opzoek naar een andere zaak...!
hier heb je werkelijk niets aan!

gr, Marvin.

BernHardN

ondertussen zijn wij ook erg benieuwd naar welke za(a)k dit zo voorlicht!  clown1

Maurice

Citaat van: kolov op augustus 17, 2009, 00:00:58
Bedankt allemaal voor de reacties.

De sprekers en de versterker aan elkaar gewoon aansluiten en beluisteren lijkt mij ook de simpelste aanpak. Dat kon helaas niet omdat ze van verschillende klassen zijn en in deze zaak in verschillende luisterruimtes - dat is het 'not done' gedeelte. Ik word weggezet als de naiveling die om zoiets vraagt.

Concreter kwam de verkoper met het verhaal dat een versterker in de clipping area de sprekers kan opblazen, dus afsluiten zou ook een fysiek gevaar voor de sprekers vormen. Hij heeft het echter niet zo uitgelegd, hij kwam met een uitleg vol technische onzin (de hitte zou zich in de versterker vormen en via de kabel naar de sprekers versprijden, tenenkrommend om beleefd te blijven luisteren). Van zijn verhaal klopte natuurlijk niets maar op internet zijn er goede artikelen te vinden die dat beschrijven. Ik denk niet dat ik dit risico loop, bedankt nogmaals voor alle reacties!



:schater: :schater: :schater:

Heel gauw naar een andere winkel  :yes:
Hier willen ze niets verkopen, welke winkel is dit?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cheese

ik lees vaak dat men in winkels verhalen op hangt die rammelen en aan elkaar hangen van interessant doen over een onderwerp waar je toch beter met je voeten op de grond kan blijven staan en een klant goed proberen te helpen............

heb dit zelf ook mogen ervaren in het verleden.....


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Paul

Citaat van: cheese op augustus 17, 2009, 11:02:02
ik lees vaak dat men in winkels verhalen op hangt die rammelen en aan elkaar hangen van interessant doen over een onderwerp waar je toch beter met je voeten op de grond kan blijven staan en een klant goed proberen te helpen............

heb dit zelf ook mogen ervaren in het verleden.....


gr cheese
Als er een hifi versie van de fabeltjes krant zou verschijnen dan kunnen we iig weer een flink aantal afleveringen vooruit.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

robb


Heb zelf de Focus 110 icm de PM 15, geweldig!!

Mijn zoon heeft de 7003 met de A 40,ook geweldig.

Zelf luisteren en niet naar de verkoper.
succes!

kolov

Ik heb dit gesprek in RAF gehad, maar ik wil meteen toevoegen dat ik toch graag de speakers daar ga kopen. Je kunt daar ongestoord heel lang alles beluisteren en alles zelf bedienen, men heeft me daar alle nodige tijd gegund. Zonder die luisterruimtes had ik Dynaudio niet ontdekt, bij mijn eerste bezoek wilde ik Dali beluisteren o.b.v. gelezen reviews en dankzij de grote selectie heb ik een andere keuze gemaakt.

De manier van adviseren valt wat tegen: de enige meetbare eigenschap van de nodige versterker blijkt de prijs te zijn. Precies welke technische tekortkoming van 7003 t.o.v. 8003 het ongeschikt maakt (en dan bij welke omstandigheden) blijft onduidelijk.

Ik ga komend weekend met vakantie, als ik terug ben ga ik een bezoek aan RAF brengen.

Bedankt nogmaals voor alle reacties.

Stadium III

Je kunt je speakers daar gerust kopen maar kom dan voor informatie en advies maar weer gewoon naar ons toe ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

opzich een goede winkel...
beetje vreemde houding, ben ik niet van ze gewend..

fijne vakantie, als je richting de UK gaat zou ik ze daar kopen...
het loont trouwens overal wel om even te kijken, Nederland is een duur land voor audio en video..

BernHardN

Citaat van: Stadium III op augustus 18, 2009, 10:35:30
Je kunt je speakers daar gerust kopen maar kom dan voor informatie en advies maar weer gewoon naar ons toe ! :-D

stupid  HB

kolov

Ik heb ze gekocht! Het werden uiteindelijk Contour S1.4, in de winkel vond ik ze absoluut overweldigend.

Ik had het niet verwacht, maar de eerste indruk is teleurstellend  :? :x :? Het geluid is vlak en gewoontjes, het gevoel van energie, precisie en detail van in de winkel komt niet terug. Ik denk aan 3 vershillen tussen de luistersessie en thuis:
a) de luisterruimte zelf.
b) nieuwe vs. ingespeelde speakers
c) Marantz 7003 vs. een 200W monster

Voorlopig werk ik hard aan b). Na die enorme uitgave wil niet aan c) denken :-)


xander32

#29
Dat is balen joh!

Maar het is idd. goed om even geduld te hebben: speakers fris uit de doos klinken vaak in eerste instantie frusty.
Na een tijdje inspelen kunnen deze echter een hele gedaantewisseling ondergaan :yes:. Ik spreek uit ervaring.

Be patient!

Daarnaast kan het schuiven met speakers(iets verder van een wand, uit de hoek, verder indraaien of juist wegdraaien) een kleedje op de vloer, gordijnen voor de ramen behoorlijke verschillen maken.


Sander.