Marantz pm17 vs. pm11-s3: verstandige upgrade?

Gestart door Scipio, mei 11, 2020, 21:22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Werken alle speakers in jouw linker box?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

pameijer

Citaat van: renes59 op mei 17, 2020, 21:32:55
Je zult het al gedaan hebben schat ik zo in maar zitten de kabels aan de versterker goed aangesloten. Als je toevallig bij het linker kanaal de polen heb verwisseld krijg je een raar effect. Eenvoudig gezegd zit rood aan rood en zwart aan zwart.
En als dat wel goed zit, alsnog van 1 speaker de draden verwisselen. Soms zit in de speaker iets verkeerd aangesloten, zelden in de versterker.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Scipio

Nog een antwoord op jullie laatste vragen:
- ja, alle speakers werken stuk voor stuk
- de kabels zijn achteraan goed aangesloten
Ik denk dat ik hem eens binnen zal doen. Ik belde met een vriendelijke meneer bij Stevens Hifi, Gent. Hij wil hem eens voor me nakijken.

groetjes

SB_Marantz

Een zeer simpele functie test zal snel aan het licht brengen of de versterker correct versterkt.

Zo moet de square wave er uit zien.
Het is een mix van frequenties van laag tot hoog.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Space Invaders, had ik ook geloofd.
Mooi dat er mensen, zoals jij, zijn die dit wel begrijpen.  [emoji106]

Marc_4

Hallo,

Leuk hier te lezen dat iemand beweert het verschil niet te horen tussen verschillende versterkers en dan het advies geeft het online te bestellen en dan terug te sturen...

Misschien moet je niet investeren in een zwaardere versterker en de Marantz gewoon houden en de pre-outs gebruiken en er 2 goede Mono-blocken aanhangen!!
De klank van je Marantz blijft bestaan (neem aan dat je dat prettig vindt) en de power komt van de Mono's.
Ikzelf heb McIntosh's staan maar zo duur hoef je het niet te maken er zijn merken die leuke betaalbare mono's produceren.
Mijn advies is ga eens luisteren bij een professionele audio zaak, uiteindelijk kun je gewoon jouw speakers en Marantz daar koppelen aan leuke mono's.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

SB_Marantz

#51
Zinloos om je speakers in een totaal andere akoestiek te gaan beluisteren.
Tevens is het een misvatting wat mono blokjes betreft.
Elke versterker is dual mono. :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marc_4

#52
Citaat van: SB_Marantz op juni 03, 2020, 12:08:21
Zinloos om je speakers in een totaal andere akoestiek te gaan beluisteren.
Tevens is het een misvatting wat mono blokjes betreft.
Elke versterker is dual mono. :wink:

Ben benieuwd wat dan de misvatting is?

De meeste Hi-Fi-dealers die o.a. High End spul verkopen hebben luisterruimtes, waarom zou dat zijn.
Ik snap best dat die akoestiek niet overeenkomstig een doorsnee huiskamer is.
Maar volgens mij (ja op een enkeling na ;)) gaat niet iedereen online speakers bestellen om ze thuis eens even te beluisteren totdat je een setje hebt gevonden wat je bij jou thuis lekker vindt klinken...
En een speaker moet een tijd inspelen wil het überhaupt een beetje gaan klinken...
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

SB_Marantz

In the good old day's bestonden die termen allemaal niet ....high end etc.
High end is ook niet meer dan dat.
Een term om de koper te overtuigen dat hij of zij het beste van het beste heeft of koopt.

Natuurlijk hebben dealers een luisterruimte.....altijd al zo geweest.
Het is niets meer dan een indruk te krijgen hoe een speaker klinkt en of je dat aanstaat.
Maar wederom KUN je van een koude kermis thuiskomen wanneer ze in jouw kamer staan.
Men luistert naar ongeveer 70 % reflecties en ik kan nog wel even doorgaan: roomgain, staande golven etc.

De misvatting heb ik reeds beschreven. (mono blokjes)



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marc_4

Citaat van: SB_Marantz op juni 03, 2020, 22:47:07
In the good old day's bestonden die termen allemaal niet ....high end etc.
High end is ook niet meer dan dat.
Een term om de koper te overtuigen dat hij of zij het beste van het beste heeft of koopt.


Je verhaal over de luisterruimte daarin kan ik me nog vinden.

Het eerste stuk, tja die VU-meter die je overal mee post slaat wel op de onzin die je in de eerste regels uitschrijft.
"Vroeger" had men voor een hele hoop dingen geen naam...vroeger was alles beter, een uitspraak van vastgeroeste mensen die niet durven te veranderen. Vroeger, toen dachten ze dat de aarde plat was.
"Stilstaan is achteruit gang"!
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

SB_Marantz

#55
Beste Marc,

Je mag het onzin vinden wat ik schrijf omdat veel mensen vastgeroest zitten in de hedendaagse techniek.
Ja er is veel veranderd...Class D maakte een opmars...voordeel van deze schakeling is dat deze minder verbruikt verder niets.
Wanneer een versterker correct versterkt aan een reactieve belasting valt er geen verschil te bespeuren.
Na tig jaar ervaring met vallen en opstaan en dus geloven in de fabels die in dit wereldje verkondigd werden en worden ben ik een heel stuk wijzer geworden.
Diepgaande connecties met mede techneuten, tientallen meetings met correcte vergelijkingen van speakers, versterkers etc hebben mij naar ik meen 2004 gebracht waar ik nu ben, en ik begrijp de topologie van versterkers.
In tegenstelling tot gebruikers.

Het is zo simpel als het maar zijn kan bij versterkers: ''What goes in must come out.''
En dat deden de buizenversterkers uit de jaren 50 en 60 al perfect.

Op een buurforum werd een simpele Sony op de enige correcte wijze vergeleken met versterkers tot zon 10.000 Euro. Geen hond die maar enig verschil kon waarnemen.
Ook ik ging toen op mijn plaat met mijn Marantz buizen set waarvan ik dacht dat deze superieur was aan de transistor varianten.
De boel werd perfect gekalibreerd binnen 0,2 dB.
Je kunt zeker een stuk of 4 vergelijkingen terug vinden op www.hififorum.nl
https://www.hififorum.nl/index.php?PHPSESSID=hrv4qca9d02mn8cq04ge1395d6&topic=15889.0

Tevens hou ik het graag bij de feiten.

Het logo'tje spreekt boekdelen en als jij daar denigrerend over wil doen zegt meer over jou dan over mij.
Betitelen alszijnde onzin.
Aankomen met een mono blokken verhaal en dit niet kunnen onderbouwen.

En een dikke ja dat vroeger alles veel degelijker gebouwd werd dan tegenwoordig.

Ik denk dat ik meer dan voldoende met integriteit heb gezegt.






Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

renes59

We hebben het over audio en dan is stilstaan geen achteruitgang maar tevredenheid, die tevredenheid komt door ervaring. Trouwens een verandering hoeft geen verbetering te zijn. Dat is net zoiets als "nieuw" op de verpakking zetten of "goed kan altijd beter", flauwekul allemaal.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Marc_4 op juni 03, 2020, 22:11:44
En een speaker moet een tijd inspelen wil het überhaupt een beetje gaan klinken...

Want ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marc_4

Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Paul

Citaat van: SB_Marantz op juni 04, 2020, 09:04:27
Beste Marc,

Je mag het onzin vinden wat ik schrijf omdat veel mensen vastgeroest zitten in de hedendaagse techniek.
Ja er is veel veranderd...Class D maakte een opmars...voordeel van deze schakeling is dat deze minder verbruikt verder niets.
Wanneer een versterker correct versterkt aan een reactieve belasting valt er geen verschil te bespeuren.
Na tig jaar ervaring met vallen en opstaan en dus geloven in de fabels die in dit wereldje verkondigd werden en worden ben ik een heel stuk wijzer geworden.
Diepgaande connecties met mede techneuten, tientallen meetings met correcte vergelijkingen van speakers, versterkers etc hebben mij naar ik meen 2004 gebracht waar ik nu ben, en ik begrijp de topologie van versterkers.
In tegenstelling tot gebruikers.

Het is zo simpel als het maar zijn kan bij versterkers: ''What goes in must come out.''
En dat deden de buizenversterkers uit de jaren 50 en 60 al perfect.

Op een buurforum werd een simpele Sony op de enige correcte wijze vergeleken met versterkers tot zon 10.000 Euro. Geen hond die maar enig verschil kon waarnemen.
Ook ik ging toen op mijn plaat met mijn Marantz buizen set waarvan ik dacht dat deze superieur was aan de transistor varianten.
De boel werd perfect gekalibreerd binnen 0,2 dB.
Je kunt zeker een stuk of 4 vergelijkingen terug vinden op www.hififorum.nl
https://www.hififorum.nl/index.php?PHPSESSID=hrv4qca9d02mn8cq04ge1395d6&topic=15889.0

Tevens hou ik het graag bij de feiten.

Het logo'tje spreekt boekdelen en als jij daar denigrerend over wil doen zegt meer over jou dan over mij.
Betitelen alszijnde onzin.
Aankomen met een mono blokken verhaal en dit niet kunnen onderbouwen.

En een dikke ja dat vroeger alles veel degelijker gebouwd werd dan tegenwoordig.

Ik denk dat ik meer dan voldoende met integriteit heb gezegt.








En daar zult het mee moeten doen.   :-D :wink: byebye

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site