De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

Citaat van: John Wx op januari 29, 2021, 14:31:34
Chromecast Audio alleen nog 2de hands wereld product

Die heb ik ook gehad, vervangen voor mijn huidige all-in-one streamer.
Handig en goed ding inderdaad, deze streamer werkt echter sneller en stabieler.
Over de klank tov de CA zal ik hier maar niet beginnen  :-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op januari 29, 2021, 14:56:21
Die heb ik ook gehad, vervangen voor mijn huidige all-in-one streamer.
Handig en goed ding inderdaad, deze streamer werkt echter sneller en stabieler.
Over de klank tov de CA zal ik hier maar niet beginnen  :-)

Lees alleen maar lovende dingen hij geeft alleen signaal digitaal door naar een DAC ?

High-Resolution Audio: 96KHz/24-bit denk dat er geen verschil is met wat je nu hebt denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

#1607
Citaat van: John Wx op januari 29, 2021, 21:55:31
Lees alleen maar lovende dingen hij geeft alleen signaal digitaal door naar een DAC ?

High-Resolution Audio: 96KHz/24-bit denk dat er geen verschil is met wat je nu hebt denk ik

Ehm ben niet zo technisch hoe dat allemaal zit, signaal digitaal naar de DAC enzo. Deze streamer heeft een DAC aan boord net zoals de CA. De CA had ik verbonden met de PM14 via een 3.5mm -> RCA kabel.

Deze streamer verwerkt ook 24bit/192KHz, maar die bestanden heb ik (nog) niet. De cd's worden naar WAV geript naar de interne HDD, dus dat is vaak 16 bit toch?

Ik weet niet wat de precieze reden is dat ik deze streamer beter vind klinken.
Er zijn een aantal opties:

1) betere DAC tov de CA
2) voeding van de CA was gewoon een simpele adapter en deze heeft een losse lineaire voeding
3) deze is vele malen duurder dus het "moet" wel beter klinken, stukje auto suggestie

Hij is 30x zo duur als de CA, maar absoluut niet 30x beter. Hobby mag geld kosten  HB

We kunnen via PM uitwisselen als jij wat technische kennis hebt op dit vlak, dan hoeft het topic van Marvin niet vervuld te worden  :|
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

Citaat van: Dennis E36 op januari 29, 2021, 22:22:43
We kunnen via PM uitwisselen als jij wat technische kennis hebt op dit vlak, dan hoeft het topic van Marvin niet vervuld te worden  :|

Dat maakt mij niks uit hoor.... [emoji4]

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op januari 29, 2021, 22:22:43
Ehm ben niet zo technisch hoe dat allemaal zit, signaal digitaal naar de DAC enzo. Deze streamer heeft een DAC aan boord net zoals de CA. De CA had ik verbonden met de PM14 via een 3.5mm -> RCA kabel.

Deze streamer verwerkt ook 24bit/192KHz, maar die bestanden heb ik (nog) niet. De cd's worden naar WAV geript naar de interne HDD, dus dat is vaak 16 bit toch?

Ik weet niet wat de precieze reden is dat ik deze streamer beter vind klinken.
Er zijn een aantal opties:

1) betere DAC tov de CA
2) voeding van de CA was gewoon een simpele adapter en deze heeft een losse lineaire voeding
3) deze is vele malen duurder dus het "moet" wel beter klinken, stukje auto suggestie

Hij is 30x zo duur als de CA, maar absoluut niet 30x beter. Hobby mag geld kosten  HB

We kunnen via PM uitwisselen als jij wat technische kennis hebt op dit vlak, dan hoeft het topic van Marvin niet vervuld te worden  :|

Je kan de DAC in de CA ook overslaan dan geeft hij het alleen door naar een andere/betere DAC no less no more

En meer als CD kwaliteit gebruik ik zelf ook niet  :-D

Maar vond/vind de kwaliteit van de CA voor dat geld wat hij kan een no brainer

Maar zoals je al zegt de auto suggestie vind ik een goede graadmeter  :lol:

Maar wat je nu hebt is wel mooi gewoon, geniet ze
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Citaat van: John Wx op januari 30, 2021, 07:38:18
Je kan de DAC in de CA ook overslaan dan geeft hij het alleen door naar een andere/betere DAC no less no more

En meer als CD kwaliteit gebruik ik zelf ook niet  :-D

Maar vond/vind de kwaliteit van de CA voor dat geld wat hij kan een no brainer

Maar zoals je al zegt de auto suggestie vind ik een goede graadmeter  :lol:

Maar wat je nu hebt is wel mooi gewoon, geniet ze

Het zou inderdaad kunnen als je een losse DAC gebruikt bij de CA de geluidskwaliteit verbetert. Heb ik niet geprobeerd dus kan er niks over zeggen.
Ik gebruikte de CA, zoals ik eerder schreef, direct op de PM en de overgang naar deze streamer was het best een aangenaam verschil.
Voor die paar tientjes is het inderdaad een absurd goed ding. Zonde dat ze gestopt zijn met de productie.
Alhoewel ik de Audio niet met een gewone of Ultra vergeleken heb oid.

Auto suggestie speelt ook zeker een belangrijke rol. De set klinkt ook niet iedere dag hetzelfde  :wink:
De set wel uiteraard, maar hoe het bij je binnenkomt niet. De gemoedstoestand speelt een grote rol.

En thnx, genieten kan ik zeker van deze set  hello
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

Dikke upgrade van de DJ set.





Dik hoor.

NB

Ik heb er geen verstand van, maar het ziet er indrukwekkend uit.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Haha ja indrukwekkend is het wel.

Ja wat valt er over te zeggen.
Je kan er in ieder geval aan aardig feestje mee draaien, mogelijkheden zijn oneindig.

Marvin

Misschien handig om er een type bij te zetten voor de ervaren googleaar.
Het gaat om een Pioneer XDJ RX2, en dat is een zeer uitgebreide DJ controller.
Leuk speelgoed..!

Nostra

Ik heb indertijd naar de eerste versie gekeken voor te kopen maar wegens te weinig aansluitmogelijkheden toch bij de toenmalige cdj setup gebleven.

Altijd mooi materiaal pioneer [emoji1303]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Marvin

#1617
Ja is echt super leuk om mee te spelen.
Het enige gemis is inderdaad dat er geen extra mix kanalen opzitten.
Maar aansluiten van andere cdj's of draaitafels is wel mogelijk.
Alleen kan je dan geen gebruik maken van de ingebouwde spelers.
Straks nog eens wat leeswerk doorspitten, voornamelijk die gekleurde knoppen onderop zijn me nog niet helemaal duidelijk.
Gelukkig snapt m'n vriendin dat wel, het is alleen geen held met uitleggen.
Dus boekje en tutorials zullen me wel iets verduidelijken.
Het heeft een set cdj350 vervangen, dus dit is wel een dikke upgrade.

(Type nr veranderd).

Marvin


sjoek

Dat is een beste upgrade :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.