Klankkleur marantz

Gestart door bertheeren, september 11, 2008, 10:10:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bertheeren

Oké, aanschaf is pas over ongeveer een maandje, maar zal zeker even laten weten als ik hem heb, en hoe hij bevalt. Helaas is het begin wel nog met 2 oude akai speakertjes van 30watt, maar daar moeten in de toekomst echte monitors voor in de plaats komen(heb geen ruimte voor vloerstaanders).

bertheeren

Morgen ga ik de marantz 6001 ophalen, ik hoop dat ie me gaat bevallen. Zal morgen of maandag wel even een review posten.

Stadium III

Citaat van: bertheeren op oktober 11, 2008, 22:07:49
Morgen ga ik de marantz 6001 ophalen, ik hoop dat ie me gaat bevallen. Zal morgen of maandag wel even een review posten.

We zijn zeer benieuwd !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

#18
Ik heb hem, de eerste indrukken zijn goed. Al aangesloten en wat geprutst met de Auto setup met dat microfoontje.
De klank zal ik niet zo warm noemen (pure direct) als veel mensen zeggen, maar dat kan ook komen omdat ik nog akai speakers heb die uitzichzelf er kil en dun klinken. In de toekomst neem ik uiteraard echte speakers. Met de speaker setup, toonregeling en EQ kan ik wel een mooi warm geluid krijgen, dus dat zit wel goed.

Uitgebreid review hoop ik vanavond te hebben.

Stadium III

Ik zou eens beginnen om de EQ uit te zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

#20
Zo, even een voorlopig review geschreven!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79851.0

Stadium III

Heb hem gelezen !!!

Leuk gedaan !
Nu sparen voor surround !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

thnx

Moet je de receiver eigenlijk inspelen? Dacht dat alleen luidprekers dat moesten, maar sommige zeggen dat versterkers ook moeten inspelen.

Qua speakers zit ik zo te denken aan B&W 685 als front.

Stadium III

Marantz en B&W is een combo die veel mensen mooi vinden !

Luisteren blijft de beste oplossing

Verder hoeft ie in mijn ogen niet in te spelen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

Probleem bij veel monitor speakers is dat ze snel kil gaan klinken vanwege de kleine klankkast. Mijn gevoel zegt dat B&W dat reuze meevalt, ook de reviews. Uiteraard ga ik ze wel eerst beluisteren, en eventueel een subwoofer erbij nemen,

Stadium III

Nou jah 4 bookplanken en een center en een mooie subwoofer kun je zeker een zeer mooie set krijgen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

Is het overegens normaal dat ik het volume tot zo'n -35 moet draaien voor een normaal volume? Mijn oude onkyo hoefde ik maar een klein stukje open te draaien

gerard

Ik had een SR4600 (7x80W) en moest het volume ook zomaar op -40 draaien.
Bij hard draaien op -15 tot +5 , ging prima  :-D

Overigens vond ik de 4600 ook wat dun in het midden, niet warm. Vandaar de overstap naar mijn huidige versterker.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SB_Marantz

Citaat van: bertheeren op oktober 13, 2008, 13:39:52
Is het overegens normaal dat ik het volume tot zo'n -35 moet draaien voor een normaal volume? Mijn oude onkyo hoefde ik maar een klein stukje open te draaien

Dat is normaal.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM