Reciever werkt niet

Gestart door remco2706, oktober 02, 2021, 19:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco2706

Goedendag mensen,ik heb mijn reciever bij mijn maat aangesloten(hij wilde hem hebben en ik ben in afwachting voor een nieuwe)
Echter krijg ik geen beeld en geluid meer.
Hij heeft een kodi box en die hebben we aangesloten(middels hdmi) op een hdmi ingang van de reciever en 1 hdmi op out naar de tv.
De tv herkend geen hdmi ingang en valt ook niet te selecteren.
Ook 2 andere hdmi kabels geprobeerd maar geen soelaas,uiteraard hebben we ook de hdmi instelling gecheckt in het menu voor de goede hdmi ingang nummer,ook dat staat goed.
Bij mij deed alles het prima,ik weet geen opties meer.
Ik heb een testtoon gedaan,de speakers werken wel met de testtoon.
Monitor 1 en 2 ook geselecteerd en op allebei gezet,maar niks.
Zie ik een lullige instelling over het hoofd?
Morgen gaan we verder kijken.
Alvast bedankt iedereen.

pameijer

Welke receiver, welke TV en welke Kodi box?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

remco2706

Het is een sr 7005,kodibox merk weet ik niet.
Ik zal morgen even kijken als ik er weer ben.

CBdicX


Tja, kan veel mis gaan.
Instelling in de TV, instelling in de receiver, instelling in de bron.
Wel of geen HDMI controle, CEC aan, CEC uit, en ga zo maar door.
Is op afstand nagenoeg niet te bepalen waar het zit  :-(

Wat was het toch simpel 30 jaar geleden, CAI kabel in de TV en klaar.........  :-D

remco2706

Ja zeg dat,gek wordt je ervan.
Maar we hebben beeld,1 uitgang van reciever was kapot namelijk de arc.
Nu in uitgang 2 gedaan en dat ook toegewezen in de reciever,dus de hdmi kaart is gelukkig niet kapot.
Maar.omdat de reciever geen 4k is,wil hij de kodi rechtstreeks weer in de tv hebben.
Op de tv zit een digital out toslink ingang.
Klopt het als we een toslink stekker daar in doen en dan in de reciever en die ingangen toewijzen e.d wij dan gewoon het geluid moeten ontvangen van de tv en alsnog het geluid van de films e.d als hij via kodi kijkt?

Marvin

Ja dat werkt wel, er gaat alleen geen HD audio door een glasvezel draadje.

remco2706

Hd audio is voor hun ook geen must normaal digitaal 5.1 is genoeg.

remco2706

Geluid is er,maar heel zacht via toslink,normaal is het al goed hard bij -30 nu hoor ik pas iets bij -15

Marvin

Je kan vast iets aanpassen in het uitgang signaal.
Maar ik zou die receiver eerst eens compleet resetten voor je hem bij een ander installeert.

remco2706

Reciever is gerest maar nog steeds mager geluid uit de speakers,niet zo vol als bij mij.Rechterspeaker hoor ik alleen lage tonen en linkerspeaker andersom hoe ik de draden ook aansluit.
En subwoofer wil ook niet meedoen,met testtoon reageert de sub wel.
Denk dat ik de pleuriszooi maar uit het raam tief,sorry ben het nu wel zat.

Marvin

Ja kan frustrerend zijn, morgen met frisse tegenzin gewoon opnieuw proberen.
Zal vast iets logisch zijn wat je nu over het hoofd ziet.

Marvin

Om hoeveel luidsprekers gaat het en wat heb je nu ingesteld?
Screenshots en dergelijke posten.
Komen we er met z'n allen echt wel uit.

remco2706

Ik heb geen screenshots,gaat om 2 magnat needle towers en magnat sub.
Rood /witte speaker draad met zwarte draad,rode zwarte in rode uitgang van de reciever en zwarte eronder op de zwarte aanluiting.
Ook zo op de terminals van de speakers.zijn dubbele terminals maar zit plaatje ertussen.
Maar speakers doen het gewoon ruk,doe ik 2 draden op de onderste dan hoor je alleen lage tonen,doe ik ze op de bovenste hoor je alleen hoge.
Idem met de andere,bij mij klonken ze gewoon super.
Dus snap er werkelijk niks van,betekend dat de speaker het wel gewoon doet.
Lijkt of het probleem.in de reciever zit ofzo,de speakers in de boxen worden niet meer tegelijk aangestuurd lijkt het.
Ook zo met de sub,met een testtoon hoor je sub maar met stereo niet ook al zet ik hem op lfe+main.
Ik zal van de week ff fotoos maken,heb al gezegd als ik aankomend weekend er niet uitkomt,pleur ik zo alles de kliko in.

remco2706

Lijkt mij dat het ergens in de reciever niet goed zit?immers de speakers doen het wel als ik het apart test,dus alleen de tweeters en mid en de bass.
Kan er een instelling  verkeerd staan waardoor de speakers niet volledig worden aangestuurd?

remco2706

Ik bedenk me ineens wat,er zit maar 1 metalen plaatje tussen de aansluitterminals van de speaker,horen er geen 2 te zitten aan beide kanten 1?weet niet of het daaraanligt?
Bij de andere zit helemaal geen plaatje om de bovenste en onderste terminals te verbinden,denk eruit getrild met het verhuizen.
Dan zou het een hoop verklaren