speaker kraakt / valt uit bij surround

Gestart door LGQ, september 15, 2021, 11:32:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LGQ

Hey,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben hier terechtgekomen omdat ik aan het zoeken ben achter een probleem met mijn Marantz systeem

Ik heb een SR6010 (al verschillende jaren) en sinds enige tijd eindelijk eens de tijd genomen om hier een 5.1 surround set aan te koppelen (daarvoor gebruikte ik gewoon 2 luidsprekers die ik nog ergens had liggen)

De set die er nu aan gekoppeld is, is een Monitor Audio Mass 5.1 2G. Daarna de setup doorlopen om zo te luidsprekers allemaal af te stellen. Dit is zonder problemen verlopen.

Ik merk nu dat als ik een film opzet (via DVD / Blu-Ray / chromecast / ...) in Dolby Surround (of DTS) dat de SR luidspreker regelmatig uitvalt of kraakt. Om te troubleshooten heb ik al eens de luidspreker omgewisseld met een andere waar er geen problemen mee zijn & een andere (dikkere) kabel gebruikt om aan te sluiten, maar beide zonder succes. De SL luidspreker heeft dit probleem niet. Ook als ik gewoon muziek opzet en "Multi-channel stereo" kies, heeft de SR luidspreker geen enkel probleem en hoor ik geen kraakje of geluid dat weg valt.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen?