Aansluitingen Marantz SR7007

Gestart door Janus, juli 28, 2021, 12:24:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janus

Beste forum-leden,
Ik heb  een Marantz SR7007 en heb daar zowel video- als audio-apparaten op aangesloten.
Ik heb mijn Nvidia Shield TV Pro mediaspeler aangesloten op de HDMI-aansluiting "Media Player" (HDMI-In / 5 (Media Player).
Ik heb o.a. ook een Linn Majik DS Network streamer/dac, die ik het liefst wil aansluiten onder Analog In --> Media Player.
Echter, op de afstandbediening zit slechts één button "Media Player" en ik weet niet hoe ik het onderscheid kan maken tussen het selecteren van "Media Player HDMI" (dus de Nvidia Shield TV Pro) en "Media Player Analog" (Linn Majik DS).
Ik kan het ook niet terug vinden in de handleiding en ook niet als eerder gestelde vraag in dit forum.
Ik heb de Linn nu maar aangesloten onder Analog In --> DVD om het onderscheid te kunnen maken. het functioneert (gelukkig) allemaal wel,  maar logisch / ideaal is dit natuurlijk niet.
Hopelijk weet één van jullie raad.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s) !

Met vriendelijke groet,
Jan

SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon

Marvin

Ik denk dat dit dé manier is die iedereen hanteert.
Gewoon de naam aanpassen in het menu, en er aan wennen dat dvd geen dvd speler is.

Janus

Beste Marvin, bedankt voor je reactie.
Blijft dan inderdaad wel jammer en vreemd dat ik op de afstandbediening "DVD" moet indrukken om de Linn streamer/dac te laten spelen. Ik had gehoopt (en eigenlijk ook wel verwacht) dat er een andere (meer logische) oplossing voor was. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Sonos ZP90 Connect Zoneplayer, die ik maar onder "Analog In --> CD" heb gehangen (ik heb mijn CD-speler namelijk niet op de Marantz SR7007 aangesloten).
Om de Sonos te laten spelen moet ik nu op de afstandbediening op "CD" drukken.
Al met al geen logisch geheel ... Je zou toch verwachten dat er op zo'n AV-receiver van Marantz wel meer mogelijkheden zouden zitten om de diverse (audio- en video)apparaten te kunnen selecteren...

Met vriendelijke groet,
Jan
SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon

Marvin

Het kan wel, maar dan moet je telkens schakelen tussen analoog en digitaal.
Je huidige manier is simpeler, enkel is het voor jou persoonlijk niet zo overzichtelijk.
Ik heb er zelf geen moeite mee.
Daarbij bedien ik dat ding eigenlijk alleen maar via de app.
En als je je namen aanpast, zie je enkel die naam in je app.

Marvin

Andere oplossing is een universele afstandsbediening, daar kan je ook de namen aanpassen en zal je geen dvd meer zien staan.

Janus

Nogmaals bedankt voor je snelle en heldere reactie Marvin, wordt zeer gewaardeerd !
Jouw suggestie om de app te gebruiken lijkt me wel wat, dat ga ik eens proberen !!
SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon

Marvin

Heb zelf een Denon.
Schijnbaar werkt die app stabieler, maar is praktisch dezelfde app als Marantz.