Marantz 2216BL

Gestart door RBL, mei 03, 2021, 09:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RBL

Hi.

Ik ben nieuw op het forum en heb een hele mooie Marantz 2216BL weten te bemachtigen die nog prima werkt. Alleen nog schoonmaken en wat contact spray in de potmeters.
De verlichting doet het nog maar voor 20% en zou deze willen vervangen voor blauwe leds. Wie zou mij daarbij kunnen helpen of weet een goed adres die dit kan doen. De schaal bulbs vervangen lijkt me geen probleem, maar de naald verlichting, stereo lampje en signal sterkte lampje vereist toch wel wat meer ervaring.

En nog een advies gevraagd, wat is het beste schoonmaakmateriaal dat je kunt gebruiken (intern en extern) om nicotine aanslag te verwijderen.

SB_Marantz

#1
Welkom,

Ik heb zowel blauwe als warm witte leds liggen.
En inderdaad vergt het vervangen van de dial pointer lamp een beetje meer ervaring net zoals andere indicator lampjes.
Frontpaneel schoonmaken stelt niets voor.
Demonteren , warm water met afwasmiddel gebruiken en met een zachte doek er overheen.
En schoon is uw kunstgebit.
Neem de knopjes ook meteen mee.

Gebruik wel even een ring/steeksleutel om de boutjes los te draaien en doe dat met beleid anders krijg je concentrische krassen.

Of die receiver nog echt correct werkt en ok afgeregeld is, moet aangesloten aan een dummyload, een scope en DGM uitwijzen.

Niet zomaar contactspray er in jassen bij de weg.
Je moet weten welke te gebruiken en ik opteer voor de US weg.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RBL

Dank voor je reactie.
begrijp ik goed dat je eventueel de lampjes voor mij wilt vervangen? Wat zijn de kosten hiervoor (arbeid en materiaal)?

alvast dank

SB_Marantz

Kijk even in je berichten inbox.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM