CR-612 (Melody X) direct na inschakelen opnemen in netwerk. Via WiFi of LAN?

Gestart door Cornelis1921, juli 20, 2020, 14:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Mijn maatje John krijgt zijn CR-612 (Melody X) nadat hij deze ingeschakeld heeft niet direct verbonden met zijn netwerk. Hij heeft deze nu via WiFi aangesloten, of kan hij toch beter voor een een LAN-verbinding kiezen? Alvast bedankt voor jullie reacties.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lieven

niet om te muggenziften maar als die verbonden is met wifi zit die in het lan van je vriend. Je lan is je local netwerk area of met andere woorden alles wat achter de router bij je thuis zit. Als je vraag is of deze best met kabel of met wifi werkt is mijn antwoord kabel is zo goed als altijd sneller en betrouwbaarder(of je moet 5g hebben i.p.v. een kabel). Dus ik kies voor een kabel. het is niet voor niets dat de server kasten die ik op stel vol kabels liggen i.p.v. draadloos zijn. Indien je echter voor gemakzucht gaat (stel dat je nog een kabel moet trekken) kan wifi ook een oplossing zijn, maar dit is naar mijn mening altijd tweede keus. Natuurlijk mag iemand anders het tegendeel zeggen en waarom.

Cornelis1921

@lieven, bedankt voor jouw antwoord, maar dit is niet precies wat John zijn vraag is - vergeef mij als de vraag/topictitel niet helemaal correct is. Hij wilde namelijk in eerste instantie weten waarom het zoeken naar het netwerk met de Melody X zo moeizaam verloopt, want het netwerk wordt niet direct na het inschakelen gevonden, en hij vroeg zich daarbij af of WiFi of een LAN-kabel daarbij de voorkeur geniet? Voor het laatste, bedankt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Zoals Lieven min of meer ook al beschrijft is kabel altijd stabieler, en waarschijnlijk zal hij bij opstarten dus ook sneller verbinden. Bij wifi is het echt signaal afhankelijk en indien hij een standaard router van de provider heeft wordt de kwaliteit ook zeer snel beinvloed indien er meer apparaten via wifi verbonden worden waardoor het zoeken nog langer gaat duren.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

lieven

Citaat van: Cornelis1921 op juli 20, 2020, 23:44:32
@lieven, bedankt voor jouw antwoord, maar dit is niet precies wat John zijn vraag is - vergeef mij als de vraag/topictitel niet helemaal correct is. Hij wilde namelijk in eerste instantie weten waarom het zoeken naar het netwerk met de Melody X zo moeizaam verloopt, want het netwerk wordt niet direct na het inschakelen gevonden, en hij vroeg zich daarbij af of WiFi of een LAN-kabel daarbij de voorkeur geniet? Voor het laatste, bedankt.
Ik vergeef je natuurlijk het is gewoon soms even zoeken wat mensen bedoelen. Mijn mening is een kabel en als hij echt te trage verbinding heeft pak een nieuwe kabel die niet te goedkoop is. Je hebt namelijk verschillende soorten netwerk kabels die worden aangegeven met een nummer ook wel categorie genoemd. Dit wat afgekort door cat nummer (soms gevolgd door een e) hoe hoger het nummer hoe sneller de kabel en de e staat dan voor een tussenin dus cat 5 is trager dan cat 5e die dan op zijn beurt trager is dan cat 6 enzovoort

lieven

Waarom zijn het zolang duurt om netwerk te hebben kan verschillende redenen hebben, maar de meest voor de handliggende zijn iets wat we vervuiling noemen. Dit is als er bijvoorbeeld wifi wordt gebruikt en de kamer vol andere draadloze verbindingen staat dan wordt de wifi verbinding trager. Ook bestaat er zoiets als maximale bandbreedte wat sjoek in mensentaal heeft uitgelegd dus hoe meer toestellen verbonden zijn en hoe meer ze downloaden hoe trager alles gaatq. Dit kun je echter instellen door naar je provider te gaan maar hoe meer bandbreedte je hebt hoe meer je betaalt. Dit zijn voor huis en tuin naar mijn mening de twee belangrijkste ook heb je soms dat mensen verouderde kabels en apparatuur blijven gebruiken. Zo had ik eens iemand die 1 gigabit per seconde kon downloaden volgens de specs van zijn switch maar hij had zijn cat 5e erop gezet en die gaat maar tot 100 MB als je in ideale omstandigheden bent dus ja die 1 gig haalde die man natuurlijk ook niet.

lieven

Verder kan het misschien ook aan de Marantz liggen maar daar durf ik me niet over uitspreken. Ik ben niet thuis in nieuwe apparatuur van Marantz.

Cornelis1921

Citaat van: lieven op juli 21, 2020, 23:06:00
Verder kan het misschien ook aan de Marantz liggen maar daar durf ik me niet over uitspreken. Ik ben niet thuis in nieuwe apparatuur van Marantz.
Het ligt ook aan de Marantz, @lieven, deze is zo traag, vandaar.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lieven

Citaat van: Cornelis1921 op juli 21, 2020, 23:13:55
Het ligt ook aan de Marantz, @lieven, deze is zo traag, vandaar.
Ooh ok dan kan ik je jammer genoeg niet helpen. Sorry

Cornelis1921

John heeft op de site van Marantz zelf onder het hoofdstuk Costumer Support iets gevonden over "No Network Functionallity Anymore". Namelijk dat hij of de CR-612 moet terugzetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen, of dat hij moet wachten op een nieuwe firmware update, daar de laatste corrupt bleek te zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Typisch Marantz icm firmware en netwerk meuk, beetje jammer dat ze daar nog steeds niet directer op acteren.
Zou zelf geen moderne Marantz in huis willen hebben, maar ook die oudere krengen met veel kanaal uitval laat ik maar links liggen. 
Eigenlijk zijn er al heel wat jaren geweldige apparaten gemaakt, alleen schort het wat in de afwerking en ondersteuning.
Ik hoef ze in ieder geval niet meer, die SR14 zal m'n laatste Marantz zijn.