Speakers 4 0hm (stereo opstelling) samen met de sr 7007

Gestart door Eddieher, augustus 26, 2013, 14:58:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

maar we wijken nu af
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Eddieher

Ik wil de 7007 alleen gebruiken als stereo versterker dus geen gebruik maken van een grotere (surround) opstelling zoals een 5.1 of een 7.1 opstelling. Zoals ik het nu zie is het gewoon mogelijk met mijn vifa speakers zolang ik niet onder de 4 ohm kom??

Eddieher

Ik wil gewoon een stereo opstelling met mijn vifa speakers, dus geen gebruik maken van verdere surround mogelijkheden van deze receiver... :-)

Okke

#18
Citaat van: John Wx op augustus 26, 2013, 19:26:59
maar we wijken nu af

Ja. Je werkt hier niet met losse eindversterkers met ieder een eigen voeding. Bij de SR7007 schakel je puur extra torren bij. En ik zou dit in jouw geval gewoon proberen Eddieher (biampen met de SR7007). De voorziening zit er op en je luistert toch stereo.

De SR7007 is ook een prima stereo versterker. Met alles erop en eraan qua netwerk. Ziet er strak uit, en momenteel een schandprijsje. Zou het gewoon doen... Of in ieder geval belusiteren en ook de stereo receiver ernaast bij je dealer.

Of een deal sluiten om de SR7007 mee te nemen, thuis luisteren en indien nog noodzakelijk om te ruilen naar een conventionele stereo.
SR-7007

Eddieher

Klopt dit plaatje in mijn geval? 


Eddieher

Dit is overigens niet de achterkant van de sr 7007, maar is dit wel de verschakeling die jullie bedoelen??

Jeroen

Citaat van: Eddieher op augustus 26, 2013, 18:59:00
Hallo allen,

Tot zover bedankt voor de reacties :-) Even ter aanvuling; het gaat om deze speakers:

model:   Premium 22
merk:   Vifa
omschrijving:   2.5-weg
soort:   Zuil
afmetingen (HxBxD)   95 x 18 x 24 cm
vermogen:   100 Watt
rendement:   90 dB/1W/1m
impedantie:   4 Ohm
frequentie:   36-60.000 Hz
hoog:   XT-300
midden:   PLW 14/232/8
laag:   PLW 14/232/8


Groet,

Eddie.

Misschien even bij speakerland navragen want volgens mij leveren zij deze luidsprekers (en bouw pakketten) en ook marantz apparatuur.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Okke

SR-7007

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Eddieher

Hallo Marco,

Je reactie lijkt erg zelfverzekerd... Weet je zeker dat de speakers niet overbelast raken. Na alle reacties ben ik nog niet zeker van de zaak :|

Marvin


JohnWx

Citaat van: Eddieher op augustus 27, 2013, 23:27:43
Hallo Marco,

Je reactie lijkt erg zelfverzekerd... Weet je zeker dat de speakers niet overbelast raken. Na alle reacties ben ik nog niet zeker van de zaak :|


Denk is logisch na
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ja dat klopte niet geheel, belangrijkste om te weten is dat het gewoon kan..!



TurboMarco

Citaat van: Eddieher op augustus 27, 2013, 23:27:43
Hallo Marco,

Je reactie lijkt erg zelfverzekerd... Weet je zeker dat de speakers niet overbelast raken. Na alle reacties ben ik nog niet zeker van de zaak :|
De speakers kan je overbelasten door verkeerd gebruik van jouw kant ,dit kan je voorkomen door tijdig de volume wat zachter te zetten als de luidsprekers dreigen te vervormen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)