SR6006 reageert niet meer op afstandbediening na firmware update

Gestart door Al69, juli 15, 2013, 23:02:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Al69

Ik heb gisteren een firmware upgrade uitgevoerd en plotseling reageert de receiver niet op de commando's verstuurd dmv de afstandbediening. Ik heb de batterijen vervangen, in het zichtsveld van de IR-ontvanger geprobeerd, power-cycle maar helaas geen resultaat. Receiver reageert wel op de knoppen aan de front paneel. Iemand nog tips???

RoGEK

keer een harde reset via de koppen op het front?

1 Schakel de netspanning uit met ON/STANDBY.
2 Houd ZONE SELECT en DISPLAY ingedrukt en druk tegelijkertijd op ON/STANDBY.
3 Laat de twee toetsen los zodra de display begint te knipperen met een intervan van circa 1 seconde.

Herhaal de procedure vanaf stap 1 als de display in stap 3 niet begint te knipperen met een interval van
ongeveer 1 seconde.


geleend van: http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=9149.0
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Al69

Roger bedankt voor de uitleg maar na 15-30 springt het weer in de RC-lock. Is er een bepaalde knop waarmee je RC-lock inschakeld of ligt het aan de firmware?

sattie

De RC Lock is als volgt uit te zetten:

Unit in standby zetten dan tegelijk Pure-Direct en One touch play indrukken en vast houden en dan aanzetten.
Daarmee kun je hem aan of uit zetten op dezelfde manier.


Er is ook nog een andere reset:
Unit in standby
M-dax + Display in drukken en vast houden en dan aanzetten, het display zal dan compleet oplichten en dan de knoppen los laten. Let op alles is dan gewist naar fabrieks instellingen.

Al69

Is er een manier om de RC-lock in te schakelen via de afstandsbediening? Ik heb via de front paneel RC-lock niet ingeschakeld en had deze probleem niet totdat ik overschakelde op de laatste firmware.

sattie

Nee is alleen via de front toetsen te doen, maar is het probleem nu opgelost ?

Al69

Ik heb de RC block er af kunnen halen, maar dit is de derde keer dat het in de RC block toestand springt, dus gaat het naar de service afdeling.

Al69

Nou nou nou...
Wat een stelletje incompetente lui werken bij Marantz zeg!!!!  violent1
Breng ik de receiver weg voor reparatie. Komt het na 3 weken terug. Pak het vandaag pas uit en wat blijkt, afstandbediening reageert helemaal niet meer!!!! Ook niet na reset via front paneel!!!

Al69

Nou, nu ben ik echt in de war......:-\
Apparaat terug gebracht naar service punt en "het euvel" waren de batterijen. Bij het ingedrukt houden van bijvoorbeeld volume knop, bleef het "send" ledje niet aan. Dus de receiver weer aangesloten thuis en tadaaaaaa...... Hij reageert alweer niet op de afstandbediening! >:(

Het lijkt wel alsof er een infrarood stoorbron zit bij mij thuis! Ook al staat de afstandbediening op 3 cm afstand van de ir-ontvanger gebeurt er niets!

Iemand tips hoe ik de stoorbron kan vinden?

Al69

Ik heb de volgende proef gedaan: door middel van een keukenrol de ontvanger en zender afgeschermd en toen geprobeerd te bedienen -> geen effect...
Op een gegeven moment is het wel eventjes gaan reageren maar daar na hield het weer op (nee de batterijen zijn OK ???)
Met behulp van de Marantz remote app een en ander kunnen instellen maar ik mis toch een hoop functies en de app lijkt contact met de receiver te verliezen.

Al69

Vandaag even de netwerk aansluiting los gekoppeld en tada  hello ik kon de afstandbediening weer gebruiken. Dus een uur bezig geweest om tuner stations in te stellen, hernoemen, stations die overgeslagen moeten worden ingesteld, input bron namen verandert.

Toen dacht ik laat ik de subwoofer nou ook even aansluiten. Dus even de SR6006 uit gezet, subwoofer gekoppeld (netwerk is nog steeds los gekoppeld) en zet de receiver aan en tada  violent1 weer geen reactie meer op de afstandbediening. De batterijen van de afstandbediening zijn nog goed....

Al69

Nou zojuist op de SR6006 BD knop ingedrukt, via frontpaneel als bron BD gekozen en kon via de SR6006 afstandbediening mijn Marantz UD5005 bedienen (alleen play/stop/next chapter/prev chapter). Algemene versterker functies zoals volume, mute deden het niet!  violent1

Al69

OK een euvel gevonden HB
Blijkbaar is het aansluiten van mijn subwoofer aan de Remote Control Out van de SR6006 de euvel geweest.

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

QuattroNL

Citaat van: Al69 op september 02, 2013, 23:00:37
Blijkbaar is het aansluiten van mijn subwoofer aan de Remote Control Out van de SR6006 de euvel geweest.
Je had je sub aangesloten op de remote out?  :-o  frusty
Ja, dat verzint zelfs de serviceafdeling van Marantz niet.

Wel respect dat je je eigen 'fout' (blunder) hier erkent  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB