Mooiste Marantz versterker ooit?

Gestart door 100%Marantz, juni 07, 2012, 22:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

Citaat van: SB_Marantz op juni 12, 2012, 18:17:51
Natuurlijk is een mooie set leuk: Het oog wil immers ook wat. :evil:

Juist daarom heb ik de premium set compleet, leuk plaatje...

Cornelis1921

#76
Citaat van: Cornelis1921 op juni 12, 2012, 18:33:08
Goed zo, Wim! Ik onderschrijf dit volledig. :yes: Doch dan kan de ene versterker er technisch (qua opbouw en gebruikte componenten) en estetisch (het oog wil ook wat) toch een streepje voor hebben op de andere versterker. 8-)
P.S. Doch ook qua (klank)karakter vallen er verschillen waar te nemen. Bijvoorbeeld een (Philips)marantz PM280 (HAL9000) klinkt heeel anders dan mijn PM7200, bijna een wereld van verschil, en dat is ook een marantz.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

CiteerHet oog wil immers ook wat

Daarom heb ik veel van het "dure"  :wink: spul de deur uit gedaan en heb ik een andere tv gekocht  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: Cornelis1921 op juni 13, 2012, 01:17:45
P.S. Doch ook qua (klank)karakter vallen er verschillen waar te nemen. Bijvoorbeeld een (Philips)marantz PM280 (HAL9000) klinkt heeel anders dan mijn PM7200, ook een marantz.
Groet, Cor.

Een PM-280 is mij niet bekend en ik heb geen idee welke je nu eigenlijk bedoeld?

Versterkers klinken niet maar versterken sinussen.

Luidsprekers klinken uiteraard wel.

Ook begrijp ik niet hoe je aan ''heel anders'' komt.
Één van de twee is niet in orde of je houdt de pauzes tussen het switchen veel te lang.

Zoals ik al zo vaak geopperd heb: ''Je hersenen zijn niet in staat het exacte beeld vast te houden.''

Neemt niet weg dat ik je wel begrijp qua uitspraken hoor want: been there done that, that way too!  :wink:




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op juni 10, 2012, 22:43:12
:yes: :yes: :yes: En dat is ozo waar, Marcel. Er zijn "audiofielen" die menen verschillen te horen op dat niveau, wat een bullsh*t. Een goede versterker versterkt, meer niet. Toch?

Ik heb je van het lijstje van 21 juli geschrapt.   :mrgreen:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

 :-o

Arme Cor!
Hij komt toch naar je mooie muziek luisteren en dan met name naar de speakers..... :-D

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juni 13, 2012, 01:27:55
Een PM-280 is mij niet bekend en ik heb geen idee welke je nu eigenlijk bedoeld?

Versterkers klinken niet maar versterken sinussen.

Luidsprekers klinken uiteraard wel.

Ook begrijp ik niet hoe je aan ''heel anders'' komt.
Één van de twee is niet in orde of je houdt de pauzes tussen het switchen veel te lang.

Zoals ik al zo vaak geopperd heb: ''Je hersenen zijn niet in staat het exacte beeld vast te houden.''

Neemt niet weg dat ik je wel begrijp qua uitspraken hoor want: been there done that, that way too!  :wink:

of bass trebletje staat anders dan 0
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: jrm op juni 14, 2012, 16:31:19
:-o

Arme Cor!
Hij komt toch naar je mooie muziek luisteren en dan met name naar de speakers..... :-D

o.a. luisteren naar een mooie versterker/cd speler en dito boxen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

allemaal 1 pot nat mannen. iedereen die wat gehoord heeft, heeft het zich verbeeld. aldus het smurfen collectief.  :schater:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 14, 2012, 22:01:37
allemaal 1 pot nat mannen. iedereen die wat gehoord heeft, heeft het zich verbeeld. aldus het smurfen collectief.  :schater:

nee alleen STR-DA1200 es niet een NAD en een PM80 de rest wel  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

ik zie het licht. ik koop een sony versterker.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jrm

 :no: :no: :no:

Klinkt het zelfde, maar geen service.....

thepioneer

Wat weer een waardeloze welles niettes spelletje, ik ga me vanaf nu afzijdig houden. Iemand die alleen oude rommel staan heeft en blijkbaar alles technisch kan onderbouwen kan dus blijkbaar de hele audio wereld voor gek verklaren. Dit omdat hij/zij toevallig een mooi meet instrument heeft en daarmee bepaald dat alles wat een ander hoort zwaar onzin is omdat alles hetzelfde is.

Kabels klinken niet want als een kabel zijn werk doet dan komt alles gelijk aan. Elke versterker, maakt niet uit hoe gebouwd, brengt niks en voegt niets toe. Hij versterkt alleen maar. Ik snap niet dat er zoveel idiote fabrikanten zijn die het wiel opnieuw uitvinden. Waarom pakken we niet één versterker met telkens een ander type nummer erop. Want een pm5004 en een ma9s2 zijn immers toch gelijk want ze versterken alleen. Het brengt niet meer dynamiek in een set omdat dynamiek het verschil is tussen zachte en luide passage's, een versterker versterkt alleen maar.

In mijn bedrijfswagen zit ook een radio met versterker, met een sts cd met veel dynamiek wordt ik ook uit mijn stoel geblazen want vermogen maakt niets uit. Het gaat om de cd. Dat is de bepaldende factor, logisch.

Dat je misschien thuis iets meer een dynamische set hebt zit tussen je oren en aangezien je altijd het geen tussen je oren mee neemt klinkt het bij een ander net zo als bij je thuis. Dit omdat het hersenspinsels zijn van een bekrompen geest die toevallig het placebo effect ervaart omdat hij net veel geld heeft betaald voor een set ma9's en het eigenlijk een pm5004 is met een andere type aanduiding. Alleen al kijkend naar een aanduiding als pm11s3 klinkt hij al beter als een pm11s2. Het zit hem allemaal in het type plaatje, want met een gelijkrichter, een dbmeter en een switch die in microseconden kan schakelen merk je toch geen verschil,

Succes met de discussie verder,
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

#89
Hoezo is dit waardeloos?

Je wordt gewoon keurig van repliek gediend.  :wink:

Leg dan maar eens uit waarom een PM-5004 veel minder klinkt / versterkt dan een MA-9 of welke andere dure jongen dan ook.
Even buiten beschouwing gelaten dat de een een geintegreerde is en de ander een eindversterker.


Of begin eens met netkabels.
Je hebt Burmester zie ik.

Wat / waarom en hoe voegen die b.v. iets toe.

Ik hoor het graag.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM