Audiofiele glaszekeringen van het merk AHP

Gestart door HiFi gek, mei 31, 2008, 12:44:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

#30
heb het ingekocht voor POLECTRO en POL Audio :angel: :angel: :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Leonneke

#31
Citaat van: HiFi gek op juni 03, 2008, 18:00:04
Ik heb even een paar dagen de komputer niet aan gehad , vandaar mijn late reaktie .
Ik zou zeggen de mensen die twijfelen of er niet in geloven , koop een zekering of wat , dan ben je een paar tientjes kwijt maar weet je wel het resultaat voor jezelf of je de verschillen kan waarnemen . Voor het geld hoef je het niet te laten , kabels kosten heel veel meer bijv. En plaats dan je bevinding hier op het forum. We zijn allen zeer benieuwd of andere mensen het ook horen , ik in ieder geval wel .
Groeten   EDWIN  B

Hoi Edwin;

Leuk topic om te volgen. Vanuit technisch oogpunt heb ik geen onderbouwde mening over dit soort tweaks.

Wel heb ik een opmerking over dit soort testen. Thuis een verandering aanbrengen is zo gedaan. Verschillen waarnemen is zeer logisch. Maar ik wil dit nader toelichten.

Ik luister een c.d. in mijn set van nummer 1 tot en met nummer 10.
Vervolgens verander ik totaal niets aan de omgeving en niets aan de set. Ik zet alleen het volume 1 heel klein tandje hoger of desgewenst lager. Ik luister wederom dezelfde c.d. vanaf nummer 1 tot en met 10.

Ik weet zeker dat ik verschillen zal horen tijdens de 2e luistersessie. Geen enkele technische verandering, slechts een toename of afname van het aantal decibelletjes.

Zelfs bij gelijkblijvend volume zal ik verschillen horen tussen de eerste luistersessie en de tweede.

Ik bedoel hier slechts het volgende te zeggen. Het menselijk gehoor is deels mechanisch en deels psychisch van aard. Het beoordelingsvermogen is in zeer sterke mate afhankelijk van je gemoedstoestand. Ik heb dit al eerder aangedragen, het maakt zelfs uit of je in de ochtenduren muziek luistert of in de avonduren. Zelfde set, zelfde c.d., zelfde omstandigheden, toch verschillen ...................

Of 30 centimeter verschuiven vanaf je luisterplek ................ Duidelijk verschillen waarneembaar.
Het gehoor is zeer gevoelig voor dit soort kleine veranderingen. Zelfs je hoofd een beetje draaien maakt verschillen.

Ik bedoel dus, ik geloof direct dat jij verschillen hoort. Ik geloof echter niet direct dat je deze kunt toeschrijven aan het verwisselen van de zekeringen.

Die paar tientjes, dat zijn in mijn handen een aantal nieuwe c.d.'s ......... 60 Euro zijn er in elk geval 3.
Die 3 nieuwe c.d.'s dragen weer bij aan je muzikale ontwikkeling. Da's mijn mening.

Ik wil je slechts meegeven, wees vooral kritisch naar jezelf en naar je eigen beoordelingsvermogen. Dus nogmaals, ik geloof je waarnemingen, maar ik zet mijn vraagtekens bij je conclusie ...............
Groetjes Leonneke .  . ...

Lapti

het beste, lijkt mij, is om instant te kunnen switchen.

Zo heb ik laatst getest tussen de beresford dac en mijn geluidskaart zijn eigen dac. Het verschil vind ik helaas nogal nihil maar er was een klein ietsje verschil te waarnemen in het voordeel van de beresford. Ik kon met een draai aan een knop instant switchen tussen de geluidskaart en de beresford. Had ik dit niet gekund had ik werkelijk geen verschil kunnen horen (denk ik). (ik ga het nog even testen tussen mijn cd-speler en de beresford, kijken hoe daar het verschil is)

Als je weet (hoopt) dat een aanschaf beter zou moeten zijn, dan ga je automatisch ook een beetje daarna luisteren. En dat is nogal vervelend als je moet evalueren of iets nou echt een verbetering is.

Dus.... 2 versterkers, identiek, 1 met 1 zonder die zekeringen, 1 bron, en 1 knop waarmee je direct kunt switchen tussen de versterkers.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Citaat van: Leonneke op juni 04, 2008, 01:17:38
Hoi Edwin;

Leuk topic om te volgen. Vanuit technisch oogpunt heb ik geen onderbouwde mening over dit soort tweaks.

Wel heb ik een opmerking over dit soort testen. Thuis een verandering aanbrengen is zo gedaan. Verschillen waarnemen is zeer logisch. Maar ik wil dit nader toelichten.

Ik luister een c.d. in mijn set van nummer 1 tot en met nummer 10.
Vervolgens verander ik totaal niets aan de omgeving en niets aan de set. Ik zet alleen het volume 1 heel klein tandje hoger of desgewenst lager. Ik luister wederom dezelfde c.d. vanaf nummer 1 tot en met 10.

Ik weet zeker dat ik verschillen zal horen tijdens de 2e luistersessie. Geen enkele technische verandering, slechts een toename of afname van het aantal decibelletjes.

Zelfs bij gelijkblijvend volume zal ik verschillen horen tussen de eerste luistersessie en de tweede.

Ik bedoel hier slechts het volgende te zeggen. Het menselijk gehoor is deels mechanisch en deels psychisch van aard. Het beoordelingsvermogen is in zeer sterke mate afhankelijk van je gemoedstoestand. Ik heb dit al eerder aangedragen, het maakt zelfs uit of je in de ochtenduren muziek luistert of in de avonduren. Zelfde set, zelfde c.d., zelfde omstandigheden, toch verschillen ...................

Of 30 centimeter verschuiven vanaf je luisterplek ................ Duidelijk verschillen waarneembaar.
Het gehoor is zeer gevoelig voor dit soort kleine veranderingen. Zelfs je hoofd een beetje draaien maakt verschillen.

Ik bedoel dus, ik geloof direct dat jij verschillen hoort. Ik geloof echter niet direct dat je deze kunt toeschrijven aan het verwisselen van de zekeringen.

Die paar tientjes, dat zijn in mijn handen een aantal nieuwe c.d.'s ......... 60 Euro zijn er in elk geval 3.
Die 3 nieuwe c.d.'s dragen weer bij aan je muzikale ontwikkeling. Da's mijn mening.

Ik wil je slechts meegeven, wees vooral kritisch naar jezelf en naar je eigen beoordelingsvermogen. Dus nogmaals, ik geloof je waarnemingen, maar ik zet mijn vraagtekens bij je conclusie ...............


Ik moet je in alle opmerkingen gelijk geven behalve uw opmerking (ik geloof direct dat jij verschillen hoort , ik geloof echter niet direct dat je deze kunt toeschrijven aan het wisselen van de zekeringen ) .

Ik hoor zelf duidelijk het klankbeeld veranderen in positieve zin .
Ik ken mijn installatie erg goed , als er ook maar iets veranderd hoor ik het direct .
En ik heb mij zelf geoefend in het technisch luisteren om veranderingen met tweaks waar te kunnen nemen .

En het gaat er in mijn geval om dat ik de verschillen hoort .
Mocht u of een ander het niet horen dan vind ik dat erg jammer .
Er zijn ook gevallen bekent dat niet ieder apparaat er baat mee heeft , sommige apparatuur gaat er zelfs slechter door klinken ( deze info heb van forums en hifi bladen ) .
Misschien klikt het ook niet tussen mijn SA-7S1 met de zekeringen , een questie van uitproberen dus en ik weet het .


Groeten   EDWIN  B

HiFi gek

#34
Ik wil een voorstel doen voor een directe 1 op 1 vergelijkingstest .

Als iemand van jullie een Marantz SA-7S1 bezit of er één tijdelijk kan regelen bij een bevriende audiowinkel of zo , dan wil ik u uitnodigen bij mij thuis voor een vergelijkingstest  .

Ik schaf dan zelf de 6 benodigde AHP zekeringen aan en monteer ze in mijn eigen SA-7S1 .
Sluit beide spelers aan op mijn versterker , dan kan ik met de afstandsbediening overschakelen van speler A naar B .
Zo krijg je een direct 1 op 1 vergelijk waarvan het resultaat direct hoorbaar is door het overschakelen tussen beide spelers , het werkt of het werkt niet .
Iedere twijfel of het wel of niet werkt neem je zo weg met 100% .

Ik wil de test enkel bij mij zelf thuis doen op mijn eigen installatie , dat is omdat ik dan ook meteen weet hoe mijn komplete installatie op de zekeringen reageerd t.o.v. een standaard SA-7 met 100% uitsluitsel .

Als er iemand is die zich hier toe geroepen vind en een tweede speler heeft of kan regelen dan bent u bij deze uitgenodigd , eventueel kunnen enkele forumleden de test bijwonen als het ooit zo ver mocht komen tot een test .

We zouden dan ook meteen een interlink en een netsnoer test kunnen doen van 1 op 1 .
Dat is dan een leuk extraatje , weten we hier ook meteen het resultaat van met 100% zekerheid .


Ben erg benieuwd of het tot een test gaat komen .


Groeten   EDWIN  B       Rotterdam

Lapti

Ik wil het wel meemaken! heb alleen niet zelf die speler en kan er ook geen regelen  :-(
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Ik heb inmiddels de zekeringen van AHP uitgetest op mijn SA-7S1 .

Helaas reageert de cd speler er negatief op , het gaf niet het te verwachten resultaat .
Het heeft mij helaas 73 euro gekost die ik beter had kunnen uitgeven aan een aantal nieuwe cd's .

De klankkleur veranderde veel te drastisch naar warm .
De echtheid van de menselijke stem nam af .
De hoge tonen werden te soft .
De ambiance van de opnameruimte nam behoorlijk af .

Ik heb er na lang testwerk van enige uren voor gekozen alle zekeringen origineel te houden .
Ik denk dat Marantz de SA 7 optimaal heeft ontwikkeld ( maximale prestaties ) met de standaard zekeringen er in en dat alleen dan de cd speler optimaal presteerd , een andere verklaring heb ik ook niet .

Al met al ben ik weer een ervaring rijker .



Groeten   Edwin  B



JohnWx

Ik denk dat Marantz de SA 7 optimaal heeft ontwikkeld ( maximale prestaties )


deze zin geld voor elk apparaat wat op de markt komt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Leonneke

Citaat van: jwx op juni 14, 2008, 22:11:01
Ik denk dat Marantz de SA 7 optimaal heeft ontwikkeld ( maximale prestaties )
deze zin geld voor elk apparaat wat op de markt komt

NOU, beste JWX;

Daar wil ik nog wel eens een boompje over opzetten, over deze stelling.  :evil:

Dus jij stelt dat elk apparaat dat op de markt komt door de fabrikant is ontwikkeld om maximale prestaties te leveren................  :?

Ik zou zeggen, schroef eens een Bose setje open... Een Lada....  Een willekeurig fitnessapparaat uit de lagere prijsklasse...... Een Aiwa versterkertje ..... Een Philips wekkerradio ...... Een MP3 speler van 15 Euro ............

Neen ...........  Ik ben het totaal oneens met deze opmerking. De gemiddelde fabrikant zet een product op de markt om met zo weinig mogelijk kosten maximale winst binnen te slepen  :-D :-D

Prestaties zijn niet bepaald van bovengeschikt belang. En al zeker geen maximale prestaties.
Maar mogelijk bedoel je iets anders met deze opmerking ???????
Groetjes Leonneke .  . ...

Paul

@Leonneke....JWX zegt ook geld i.p.v. geldt !!!  :-D byebye :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: HiFi gek op juni 14, 2008, 18:39:06
Ik heb inmiddels de zekeringen van AHP uitgetest op mijn SA-7S1 .

Helaas reageert de cd speler er negatief op , het gaf niet het te verwachten resultaat .
Het heeft mij helaas 73 euro gekost die ik beter had kunnen uitgeven aan een aantal nieuwe cd's .

De klankkleur veranderde veel te drastisch naar warm .
De echtheid van de menselijke stem nam af .
De hoge tonen werden te soft .
De ambiance van de opnameruimte nam behoorlijk af .

Ik heb er na lang testwerk van enige uren voor gekozen alle zekeringen origineel te houden .
Ik denk dat Marantz de SA 7 optimaal heeft ontwikkeld ( maximale prestaties ) met de standaard zekeringen er in en dat alleen dan de cd speler optimaal presteerd , een andere verklaring heb ik ook niet .

Al met al ben ik weer een ervaring rijker .



Groeten   Edwin  B




oi Edwin

ja wat wil je ook joh. 

Naar wat ik over jouw cd speler gelezen heb , is dat ongeveer een van de beste nieuwe cd spelers( heb hem nog nooit gehoord hoor)

Hey  en ik zou maar oppassen met die speler te veranderen, ik neem aan dat ie in de garantie periode zit!!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: Leonneke op juni 14, 2008, 22:28:25
NOU, beste JWX;

Daar wil ik nog wel eens een boompje over opzetten, over deze stelling.  :evil:

Dus jij stelt dat elk apparaat dat op de markt komt door de fabrikant is ontwikkeld om maximale prestaties te leveren................  :?

Ik zou zeggen, schroef eens een Bose setje open... Een Lada....  Een willekeurig fitnessapparaat uit de lagere prijsklasse...... Een Aiwa versterkertje ..... Een Philips wekkerradio ...... Een MP3 speler van 15 Euro ............

Neen ...........  Ik ben het totaal oneens met deze opmerking. De gemiddelde fabrikant zet een product op de markt om met zo weinig mogelijk kosten maximale winst binnen te slepen  :-D :-D

Prestaties zijn niet bepaald van bovengeschikt belang. En al zeker geen maximale prestaties.
Maar mogelijk bedoel je iets anders met deze opmerking ???????


iedereen maakt een produkt naar zijn referentie of het nu een paperclip is of een cd speler voor dat type is dat de referentie anders is het een ander type ?


de CD 17 is anders dan de mk 2  etc. enz.


ik bedoel ook te zeggen je ontwerpt en maakt een produkt en dat is het ,niks meer niks minder als je er wat aan veranderd is het niet meer het product wat ontworpen is.


en ga je modificeren en dat is voor iedereen persoonlijk maar is het niet meer het origineel ontwerp


En de opmerkingen BOSE LADA etc.etc. is kansloos dan snap je de stelling niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: mars op juni 15, 2008, 08:59:54
oi Edwin

ja wat wil je ook joh. 

Naar wat ik over jouw cd speler gelezen heb , is dat ongeveer een van de beste nieuwe cd spelers( heb hem nog nooit gehoord hoor)

Hey  en ik zou maar oppassen met die speler te veranderen, ik neem aan dat ie in de garantie periode zit!!

grtz mars

Ik ben uiteraard ook niet van plan om met de electronica in de cd speler te experimenteren ( lees modifiseren ) .
De zekeringen vervangen door andere exemplaren die dan beter zouden moeten klinken is iets wat je meteen weer kunt terugdraaien als het negatief uitvalt .
En dat de speler in de garantie periode zit maakt m.b.t. de AHP zekeringen ook niet uit , stel dat ik de AHP's er in had gehouden en er was in de speler iets stuk gegaan binnen de garantie termijn , dan doe je eerst de standaard zekeringen er weer in voordat je hem weg brengt , dat valt toch niet te achterhalen .

Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juni 15, 2008, 22:42:53
Ik ben uiteraard ook niet van plan om met de electronica in de cd speler te experimenteren ( lees modifiseren ) .
De zekeringen vervangen door andere exemplaren die dan beter zouden moeten klinken is iets wat je meteen weer kunt terugdraaien als het negatief uitvalt .
En dat de speler in de garantie periode zit maakt m.b.t. de AHP zekeringen ook niet uit , stel dat ik de AHP's er in had gehouden en er was in de speler iets stuk gegaan binnen de garantie termijn , dan doe je eerst de standaard zekeringen er weer in voordat je hem weg brengt , dat valt toch niet te achterhalen .

Groeten  EDWIN  B


zekeringen valt onder de categorie verbruiks artikelen mag je vervangen dus blijft de garantie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op juni 17, 2008, 08:35:26

zekeringen valt onder de categorie verbruiks artikelen mag je vervangen dus blijft de garantie

Handig om te weten , bedankt voor de tip .

Groeten   EDWIN  B