REL advies gevraagd!!

Gestart door mars, september 17, 2007, 09:44:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mars

hallo

Ik wil een tweedehands rel kopen, om heel zachtjes in een stereo opstelling mee te laten draaien .
Maar welke ? Ik zag hier in Den haag een q50 voor 90 euro , een oude quake voor 200 , en  een nieuw model voor 250 euro!!!
Ik sluit hem dan aan op de pre-outs van een Creek versterker , en als hoofd luidsprekers heb ik , studio de schop'jumbo's' of driade 102.
Wil niet gelijk voor helemaal nieuw gaan , want het is ook proberen he
( vinikleuk :wink:)
Het stereo beeld en bla bla, is bij mijn set dik in orde(dit mede ook door mijn marantz cd 10 ) , maar ik wil eens kijken of ik wat meer fundament kan realiseren

dus aan de sub boys op het forum .... HLP HLP

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SB_Marantz

Rel is vet overpriced als je het mij vraagt.

En, er is veel meer dan rel.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: mars op september 17, 2007, 09:44:38
hallo

Ik wil een tweedehands rel kopen, om heel zachtjes in een stereo opstelling mee te laten draaien .
Maar welke ? Ik zag hier in Den haag een q50 voor 90 euro , een oude quake voor 200 , en  een nieuw model voor 250 euro!!!
Ik sluit hem dan aan op de pre-outs van een Creek versterker , en als hoofd luidsprekers heb ik , studio de schop'jumbo's' of driade 102.
Wil niet gelijk voor helemaal nieuw gaan , want het is ook proberen he
( vinikleuk :wink:)
Het stereo beeld en bla bla, is bij mijn set dik in orde(dit mede ook door mijn marantz cd 10 ) , maar ik wil eens kijken of ik wat meer fundament kan realiseren

dus aan de sub boys op het forum .... HLP HLP

grtz mars
Als je €250 kan missen, dan zou ik nog even verder kijken. De Q50 en Quake zijn best leuk, maar dan wel voor HT sets. Ze zijn niet echt muzikaal.
Voor subs zou ik toch uitkijken naar een MJ-acoustics of een Rel ST serie (Storm, Stadium, etc).
Of iets zoals >>>Morel<<<Kostte nieuw iets van 699, of Elac
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op september 17, 2007, 14:40:13
Rel is vet overpriced als je het mij vraagt.
Niet altijd, maar blijft raar genoeg wel altijd errug duur 2ehands.

Citeer
En, er is veel meer dan rel.
100% mee eens ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude


Stadium III

Leuke rel 2e hands !

Zoek een naar een Strata II of een Storm
Die kun je net als alle rel's met de high input kabel verbinden met je reciever voor een idtentiek signiaal & fijne crossover instelling

Verder een velodyne kan ook leuk zijn !

Leuke sub's die de moeite waard zijn !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

hoi stadium

ik hoopte op ook een reactie van jou , en jij zegt ook de st serie dus,
kijk het is voor mij puur voor een bijna onhoorbaar fundament in een stereo opstelling ( ik heb een Creek evo versterker , en met mijn huidige speakers vooral de jumbo's van studio de schop bereik ik heus wel lage regionen , maar ik wil het geheel wat voller laten klinken zeg maar)

Ik wil eerst wat proberen en daarom hoop ik wat te vinden voor 250 euro( en als hij niet zou bevallen , dat ik hem dan voor dezelfde prijs of max 50 euro verlies zou kunnen door verkopen)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: S.B.Marantz op september 17, 2007, 14:40:13
Rel is vet overpriced als je het mij vraagt.

En, er is veel meer dan rel.



yep daar geef ik je ook helemaal gelijk in , maar ik heb nul komma nul verstand van subwoofers

mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Citaat van: mars op september 17, 2007, 17:26:32
hoi stadium

ik hoopte op ook een reactie van jou , en jij zegt ook de st serie dus,
kijk het is voor mij puur voor een bijna onhoorbaar fundament in een stereo opstelling ( ik heb een Creek evo versterker , en met mijn huidige speakers vooral de jumbo's van studio de schop bereik ik heus wel lage regionen , maar ik wil het geheel wat voller laten klinken zeg maar)

Ik wil eerst wat proberen en daarom hoop ik wat te vinden voor 250 euro( en als hij niet zou bevallen , dat ik hem dan voor dezelfde prijs of max 50 euro verlies zou kunnen door verkopen)

grtz mars

Dan heb je aan de boven genoemde sub's een leuk begin
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Kan iedereen die vinden dat Rel overpriced is dit misschien onderbouwen?
Ze zijn niet echt goedkoop, maar op welke punten zijn deze dan minder dan de concurrentie?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar , want ik hoor en lees eigenlijk alleen maar goede verhalen over REL

Dus kom maar met de do's and dont's ivm REL

grtz mars




reldeldel :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Ik ben benieuwd wat mensen te zeggen hebben ! byebye
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

En Mars al een geschikte test kanidaat gevonden ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

ja , ik had net toevallig iemand aan de telefoon, en die kent weer iemand die zijn rel strata wil verkopen , dus we wachten nog even af.

haha als ik er niet uitkom met afstellen , dan ga je me op zeker horen hoor :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun