Probleempje met NA-11s1

Gestart door Fred_B, januari 16, 2019, 13:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred_B

Hallo,

Ik heb sinds 5 dagen problemen met mijn (3-jaar oude) NA-11s1: ik kan geen internetradio afspelen, ook airplay en streamen (draadloos) werkt niet. 3x ge-reset maar dit helpt niets. De quick setup werkt goed en apparaat geeft aan verbonden te zijn met internet. Aan het internet ligt het volgens mij niet. De remote app ziet vaak niet de Na-11, maar soms ook wel. De speler speelt nog wel goed vanaf USB stick. Als ik bijvoorbeeld spotify wil luisteren staat de NA-11 wel in de lijst van apparaten die beschikbaar is, maar als ik dan op de NA-11 klik krijg ik uiteindelijk de melding 'verbindingsfout' oid te zien. Heeft iemand wel eens iets dergelijks gehad met de NA-11? Ben bang dat er een dure reparatie zit aan te komen  :|

pdufrenne

Heb je het internet modem al een reset gegeven?
Even van de spanning af volstaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Fred_B

dat had ik ook al geprobeerd maar hielp ook niet. Zal het vanmiddag nog eens proberen als ik weer thuis ben, thanks  :gp:

xander32

Het leest idd als een netwerk issue. Wat vaak ook helpt: de NA even van het stroom af.

Fred_B

Ook al geprobeerd en ook 3x een harde reset, helpt allemaal niets...

Bert Poelman

Ipv de NA éven van de stroom, de stekker er een half uur uit, dus apparaat echt van "het stopcontact af",
Heb hier eigenlijk hetzelfde met internetradio (en een NR1606), springt soms ook in storing, en doet hélemaal niks meer, fabrieksreset helpt niet, maar wat wel helpt is dus half uur spanningsloos. Internetradio speelt dan weer als vanouds.

xander32

Een half uur is niet nodig; van de stroom af en dan de NA11 'aan zetten', alle restspanning is dan wel weg.

Dat de remote app de NA11 niet ziet wijst er m.i. op dat er in jouw netwerk, in de communicatie tussen de device waarop de remote app draait en de NA11, iets niet goed gaat. Daar moet je de oorzaak en de oplossing zoeken.

Ik ben er van overtuigd dat dit zeker geen issue met de NA11 als zijnde hardware betreft.

Beide moet je even uit het netwerk halen (door de NA11 dus van het stroom af te halen en de device van het wifi).
Mogelijk ook de modem/router die de communicatie tussen beide tot stand moet brengen.

renes59

#7
Ben en blijf blij met mijn Marantz SA7001. :-D
Die netwerkproblemen komen toch wel vaak voor, dit is niet de eerste. Men doet wel voorkomen dat het allemaal zo gemakkelijk is, blijkbaar niet gezien de problemen. Mensen met kennis van zaken zullen er wel uit komen maar niet iedereen heeft de computer als hobby.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Een netwerkspeler is nog geen computer hoor ,daar doe je een PC dan toch ernstig tekort mee .

Een computer ....PC is toch heel wat gecompliceerder ,en dan niet eens de hardware(compatibiliteit) maar de software en het gebruik daarvan .

En toch draaien ze hier altijd  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Je kunt ook je internetkabel even controleren(tussen NA en router), als die heel lang is kan er zomaar onderweg iets mee zijn gebeurd. Anders even testen met een andere kabel.

renes59

Citaat van: TurboMarco op januari 16, 2019, 22:54:50
Een netwerkspeler is nog geen computer hoor ,daar doe je een PC dan toch ernstig tekort mee .

Een computer ....PC is toch heel wat gecompliceerder ,en dan niet eens de hardware(compatibiliteit) maar de software en het gebruik daarvan .

En toch draaien ze hier altijd  pompom
Jij hebt het dan ook als hobby. :yes:
Als het in een netwerk hangt is dat voor mij computerwereld, het is mijn hobby dan ook niet.
Heb nog niet begrepen wat een netwerkspeler beter kan dan een computer, niets of in ieder geval niet veel. Waarom dan onevenredig veel geld uitgeven aan zo'n apparaat?, geluidskwaliteit?, geloof er niets van.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: renes59 op januari 16, 2019, 23:12:47
Jij hebt het dan ook als hobby. :yes:
Als het in een netwerk hangt is dat voor mij computerwereld, het is mijn hobby dan ook niet.
Heb nog niet begrepen wat een netwerkspeler beter kan dan een computer, niets of in ieder geval niet veel. Waarom dan onevenredig veel geld uitgeven aan zo'n apparaat?, geluidskwaliteit?, geloof er niets van.
Het is hoe je het bekijkt ,een netwerkspeler kent zijn beperkingen terwijl een PC onderhand grenzeloos lijkt te zijn ,het ligt er aan wat je met een PC doet ,wanneer je enkel een beetje op het net surft en wat films op mainstream resolutie wilt kijken + muziek wilt beluisteren ben je zeker voor 500,- klaar .

Wil je daarnaast nog gamen,foto/video bewerken loopt de prijs vlot richting 1500,- .
Wat geluidskwaliteit betreft maakt het niets uit ,tegenwoordig zitten in de meeste moederborden hele goede chips voor geluid .

Ik vraag mij af of betreffende Marantz NA11 well eens een firmware update gehad heeft ,indien ja kan je deze ook terug zetten ??
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Het is mijn hobby ook niet, als het draait blijf ik er vanaf. 
Maar toch lukt het me om alles goed te installeren en te onderhouden, dat wat ik doe kan een ander ook. 
Ik tover niet. 
Is denk meer een vorm van struisvogel tactiek, maar als je nu niet probeert mee te doen dan krijg je over 10 jaar je koelkast niet open. 

xander32

... ik heb ook geen hobby aan alles wat naar ict riekt, maar het is een soort van 'gebruiksvoorwerp' voor mij, het moet het gewoon doen. En ik heb al verschillende streamers in mijn netwerk gehad, via lan en wlan en steevast probleemloos. Ja, in de afgelopen vijf jaar is er ieder jaar echt wel een x een klein issue geweest, maar die kon ik steeds diezelfde dag in m'n uppie oplossen. De ballen verstand heb ik van de geavanceerde instellingen, maar de basis lukt gewoon, dankzij het nodige trial and error en het gezonde verstand.

Neemt niet weg dat ik knap chagrijnig kan worden als de boel een keer kuren heeft 😤.


En het vergelijken van een cdp met een streamer is m.i. net zoiets als een versnellingsloze fiets met terugtraprem vergelijken met een hedendaagse auto vol met electronica. Ja die eerst zal wellicht minder mankementen kennen, gemeten over jaren, maar ik heb wel een duidelijke voorkeur met welke van de twee ik mij voortbeweeg.

Maus

#14
De bediening zou voor mij een reden zijn, het is niet zomaar voor een leek voor elkaar te krijgen om een PC te bouwen die net zo makkelijk te bedienen is als een streamer. Je drukt op de knop en kiest muziek.

Bij een gemiddelde PC heb je direct een scherm/muis/tb nodig of je moet een app installeren, maar dan nog heb je soms een scherm nodig voor updates en dergelijke.

Tevens een geluidskaart, want de mini pc's hoeven helemaal niet perse een fatsoenlijke geluidskaart te hebben. Al is dit relatief makkelijk op te lossen met een Dragonfly of andere goede USB dac.

*edit

De prijs is hier ook te begrijpen. Allereerst betaal je voor het stickertje Marantz. Je krijgt daarvoor 2 jaar garantie wat met een PC lastiger is, veelal is het namelijk softwarematig ellende.
Dan zit er een dito audio aansluiting op, van die goedkope PC moet je dat nog maar zien. (mini towers vanaf de 500€ gezien @ informatique)
Daarnaast krijg je de software, waar ga jij muziek mee afspelen, en hoe ga je die PC bedienen? Zet je een scherm neer (ok, je tv) en toetsenbord/muis.