De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

volgens een review op kieskeurig:

Dit is echt een aanrader. Voor deze prijs krijg je een klasse versterker met een ruim vermogen. Ook moeilijk aanstuurbare luidsprekers is geen probleem.

Ik gebruik deze versterker in combinatie met high end luidsprekers B&W 803S. Een gewaagde keuze, maar met uitstekend resultaat! Het klinkt geweldig!

Veelal worden in combinatie met deze luidpsprekers versterkers geadviseerd met een prijskaartje van +5000 Euro.

Niet nodig! Deze Yamaha doet het zeer goed voor een fractie van dat bedrag.


ZO! Mooie versterker qua prijs/kwaliteitsverhouding dus :D

Marantz 81

#316
Ja vermogen genoeg viel ook direct op gisteren toen ik heb zitten luisteren ,alleen veel tijd had ik niet want hij stond om 19.00 uur in het meubel ,power on  :-D en om 21.00 uur moest ik weer weg was zo blij dat ik het niet kon laten  :schater: om het nog even snel hier te posten

vandaag wat meer de tijd om te luisteren  :yes:

Gaat lekker ja Leo zal hem heeeel veel laten spelen komende week  :lol:

volgens boekje is het bij 8 ohm / mininmaal 90 watt rms 20 tot 20.000 hz

dus zal rond de 120 watt zitten bij 4 ohm

en zoals jullie ook wel weten draait het ook om nog meer dingen ,dampingsfactor bemeting trafo/condensatoren enzv

Het is in ieder geval een echte krachtpatser die de Dynaudio,s in zijn greep neemt  hello




Whisper.nl

Ik ben dan ook erg benieuwt naar je ervaring met deze versterker.

Veel luister- plezier ermee.

Groet Whisper .
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Arjan

Om te zorgen dat hij volledig is ingespeeld als wij zaterdag langskomen kun je de versterker het beste de komende week niet meer uitzetten en de gehele week 24 uur per dag laten inspelen via je tuner .

Zo doe ik dat zelf ook met interlinks inspelen  o.a.
Die koppel ik dan tussen mijn versterker en de tuner .
Ook je tuner kun je veilig kontinu aan laten staan , er zit namelijk geen loopwerk in , met een cd speler uiteraard niet doen i.v.m. de extra slijtage van het loopwerk .

Zie je volgende week  byebye



Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond


Marantz 81

hij staat al heel de dag te spelen vanaf dat ik wakker ben  :wink:

volume regeling is ook zoals het moet zijn loopt lanzaam op en blijft ook zo naarmate je het volume opvoert

er zit ook een extra potmeter op die je naar -30 db kan draaien ,maar die heb je niet nodig

source direct en cd direct zit er ook op ,nog niet gebruikt voorlopig maar eerst eens tijdje zo draaien

tonen regeling en balance gebruik is sowieso toch nooit


baal alleen een beetje ervan dat ik men Tuner niet meer kan bedienen violent1 als ik de afstands bediening van de pm7001 niet meer heb daarlijk ,dus die ook maar in de verkoop ding heeft alleen remote control kan ook wel via de dv4001 maar heb je alsnog de afstands bediening nodig van de pm7001

MO

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 14, 2010, 14:45:26
Top Arjan! Nu heb je Natural Sound.

...een versterker met vrije uitloop: een biologische scharrelversterker!

Maar zonder dollen; mooie versterker, ook de Yammie CD spelers zien er gelikt uit.
Veel plezier ermee!

Cheers!

Marc
bla

TurboMarco

Dat inspelen zal niet meer dan een 10 minuten in beslag nemen ,tegen die tijd zijn de C's allang vol en kan je gaan met die banaan  HB

Mooie versterker is het in ieder geval  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Sander

Ik vind em goed staan bij de sa speler :D

veel plezier er mee!

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

jowa

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooie combi zo om te zien.

hello

Marantz 81

thnx   :-) vindt ik zelf ook en vondt ik ook wel een belangrijk punt dat het bij elkaar past die SA7001 KI gaat echt niet weg   pompom

vanmiddag wat meer tijd gehad om te luisteren  :yes:

diverse soorten muziek geluisterd  dire straits ,enya , frank boeien , andrea bocelli , live concert van Anouk

wat als eerste opvalt is dat het meer direct en open klinkt echt mooi met name de kracht van het laag is opvallend had hem wat harder gezet met die live cd van anouk ,zat gewoon zo op de bank  :-o

nu komen die Dynaudio,s pas tot leven zeg  HB

bij het luisteren naar dire straits viel me ook op dat de versterker en stuk sneller is , waarbij het drummen heel snel van links naar rechts heen en weer gaat

daarbij is dit ook een duurdere versterker als de pm7001 , maar het verschil is echt groot  :-) de marantz klinkt rond en warm beetje relaxt maar wel mooi

deze Yamaha klinkt heel open gedetailleerd en krachtig en eigenlijk wat killer/agressiever

maar wat je erin stopt komt er ook uit

ben er helemaal mee in men nopjes  :schater:   pompom pompom pompom

naar mijn gehoor een perfecte combi zo   byebye

Sander


Ben wel benieuwd hoe deze amp klink i.c.m. mijn b&wtjes....

Kzag ook de a1000 en a2000 in de folder staan...die heeft alleen niet de direkt amp functie :(

Ik wil ook al een tijdje naar volledig stereo....maar vind het zonde om de sr weg te doen omdat er toch wel heel veel aansluitmogelijkheden op zit en ik krijg er nu toch geen drol meer voor.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Mooi dat je er content mee bent Arjan, en dat hij je het plezier weer terug geeft in combbi met de dynaudio's pompom
Veel plezier  :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

heb zelf ook een SR5002 gehad  , klonk allemaal erg vlak en zat geen fut in  :gaap: toen heb ik de pm7001 gekocht en dat was een behoorlijk verschil  :-)

je doet die CM7 echt veels te kort ,al zou je er een pm7001 voor zetten zou er al een wereld voor je opengaan :yes:

persoonlijk denk ik dat een yamaha versterker goed zou passen bij B&W omdat die vrij warm klinken maar dat kan ik niet voor jou bepalen  byebye  wel dat het zonde is dat je speakers en sacd speler zooooooveel meer kunnen  byebye