bezoek viceadmiraal61..aan vlag officier ktz lo....

Gestart door viceadmiraal61, november 13, 2010, 15:49:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Leo zijn set klinkt idd bijzonder fijn , denk zelf dat met name ook zijn SACD speler daar een heel groot aandeel inheeft  :kwijl:

uiteindelijk is het de BRON van het geluid   :yes:


bij edwin klinkt het ook weer anders als bij leo , met name het laag en de details/dynamiek vindt ik bij edwin zeer indrukwekkend  , zelf denk ik dat je niet veel baat zult hebben bij die mono blokken omdat je meestal niet heel hard draait zou me eigen meer concentreren op een Accuphase SACD speler  byebye



HiFi gek

#16
Citaat van: Marantz 81 op november 14, 2010, 15:41:50



bij edwin klinkt het ook weer anders als bij leo , met name het laag en de details/dynamiek vindt ik bij edwin zeer indrukwekkend  , zelf denk ik dat je niet veel baat zult hebben bij die mono blokken omdat je meestal niet heel hard draait zou me eigen meer concentreren op een Accuphase SACD speler  byebye


ik ben juist weer een voorstander van de Marantz SA7-S1 .

Ik heb toen bij LO thuis zijn vorige Marantz SA7-S1 direct kunnen vergelijken met een demo exemplaar van de Accuphase DP500 die hij toen te leen had via de importeur .
Het Marantz geluid trekt mij meer aan dan het Accuphase geluid , zeker voor wat de SA7-S1 betreft .
Al is de DP500 dan helaas wel een normale cd speler .

Wat de versterker betreft liggen de monoblokken van Marantz mij ook veel beter dan mijn eigen Accuphase E-408 versterker .
Het is natuurlijk niet zo dat je met die Marantz monoblokken + voorversterker enkel maar meer dynamiek erbij krijgt .
Het is in zijn geheel een forse stap beter en daarom ook de moeite waard voor mij .
Alleen al om die reden zou ik in zijn geheel van Accuphase af willen stappen .

Mocht het ooit zo ver komen , de kans is vrij groot .
Dan gaat de Accuphase versterker naar mijn upc hd decoder en tv toe .
Dan koop ik er een paar goede boxen bij voor bij de tv .
Verkopen doe ik hem waarschijnlijk niet , het is en blijft wel een hele goede versterker , vandaar .




Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op november 14, 2010, 23:09:37

ik ben juist weer een voorstander van de Marantz SA7-S1 .

Ik heb toen bij LO thuis zijn vorige Marantz SA7-S1 direct kunnen vergelijken met een demo exemplaar van de Accuphase DP500 die hij toen te leen had via de importeur .
Het Marantz geluid trekt mij meer aan dan het Accuphase geluid , zeker voor wat de SA7-S1 betreft .
Al is de DP500 dan helaas wel een normale cd speler .


Inderdaad jammer dat je er niet bij kon zijn toen ik de DP600 nog te leen had. Was, in mijn optiek, de SA7 al de baas. De DP700 gaat nog verder daarin, naar mijn smaak.

Maar je hebt helemaal gelijk Edwin, uiteindelijk is en blijft het een kwestie van smaak. De SA7 is gewoonweg een fantastische speler. Ik kan me voorstellen dat je de weg kiest die je voorstaat. Alhoewel ik toch eens een SACD speler van accuphase, bijv de dp600 thuis zou proberen als ik jou was. Paul bevestigde trouwens gisteren, zaterdag dus, inderdaad dat de e-450 toch weer een behoorlijke stap beter is dan de e-408. Maar ach, het zijn allemaal woorden van anderen. Belangrijkste is zelf luisteren en zelf mee eens zijn pompom en dat kun jij als de beste. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: gerard op november 13, 2010, 20:36:02
Leuk verslag, een set met "minder details" kan vaak prettig klinken, minder vermoeiend.
Lo, je hebt volgens mij een fijne luisterset  :yes:



oi Gerard,

hahahaha klein understatementje hier...........................................Leo (LO) heeft niks meer en niks minder als een super set staan , die volgens de kunstenaars in het vak van ''ACCUPHASE" tot in de finesses zijn uitgewerkt.  En nou kan de een wel zeggen ;  Jaaaaaaaaaaaa maar zus en zo kan beter , enz enz .
Maar zo zou ik ook wel een paar punten kunnen noemen bij de top van Marantz, Classe , MC intosh enz enz .  Kijk ik ben een live man en bezoek nog steeds gemiddeld 1 tot 2  optredens in de week.
En als we het DAAAAAAAAAAAr over gaan hebben , lijkt NIET 1 home audio set op een PRO PA + Back line set up.


Nee ik heb het al eerder gezegd Lo heeft een superset , waar je 1 ding heel goed meekan doen.....................en dat is namelijk van muziek genieten.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Citaat van: mars op november 14, 2010, 23:47:29
Nee ik heb het al eerder gezegd Lo heeft een superset , waar je 1 ding heel goed meekan doen.....................en dat is namelijk van muziek genieten.

THX mars, je raakt hem op de pukkel zal ik maar zeggen.  pompom pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#20
mooie verwoord Mars  :yes:

het heeft echt iets Aparts //// Accuphase  //// 

zelf zal ik nog wat jaren geduld moeten hebben om zoiets te kunnen bezitten ,want ik heb nog meer hobbie,s en wil ook nog op vakantie  byebye


Edwin ik kan ook wel begrijpen waarom je dat vindt ,zoals ik het verschil hoor tussen jou set en die van Leo ,maar wat Leo weer zegt de DP700 die hij nu heeft is toch een heel bijzonder apparaat

mars

#21
oi,


Ja toch jongens , Wat LO aan geluids apperatuur thuis heeft staan , is voor veel voor ons een wet dream :kwijl:,  .

En dan wil ook nog wel wat zeggen ( met alle respect hoor Frits ''viceadmiraal'') ,  .

Kijk logisch dat Frits zijn set de ideale geluid reproductie heeeeeeeeel erg dicht benaderd,   maar mag het hey, het is die man zijn werk en beroep ( zou nogal appart zijn als die een joekiboekie setje als referentie zou hebben staan.

Wat ik dus wil zeggen is; wij zijn met onze hobby bezig , En Frits met zijn werk.

Daarom vind ik het vaak triest om te lezen dat mensen na een bezoek aan Frits , thuis komen en helemaal niet meer tevreden zijn met hun setje , of op zijn minst de mindere kwaliteiten in hun set zo'n rol gaan laten spelen met als resultaat frustatie en niet meer kunnen genieten , maar alleen nog maar dat ene kleine minpuntje kunnen horen.
Waardoor mensen soms hun super mooie en dure spullen na jaren tevreden zijn geweest, toch de deur uit doen om het geluid van Frits zijn installatie te benaderen.

En IK denk dat dat funest voor onze hobby is , en ik denk dat Frits het daar wel mee eens zou zijn.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik ben anders nog steeds tevreden met mn joekiboekie setje  pompom ,en ach wat is een benadering van de realiteit .....mijn inziens is de realiteit datgene wat voor je neus afspeelt ,als ik bv luister naar wat mn jongste zoon die op zn gitaar speelt dan krijg ik het daar kippenvel van,dus dat kippenvel gevoel wil ik ook hebben als ik een reproductie daarvan hoor ,en komt wel eens voor ongeacht de set die er staat.....kijk muziek betrekt je ergens bij of niet .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

#23
Citaat van: mars op november 15, 2010, 00:11:41
oi,


Ja toch jongens , Wat LO aan geluids apperatuur thuis heeft staan , is voor veel voor ons een wet dream :kwijl:,  .

En dan wil ook nog wel wat zeggen ( met alle respect hoor Frits ''viceadmiraal'') ,  .

Kijk logisch dat Frits zijn set de ideale geluid reproductie heeeeeeeeel erg dicht benaderd,   maar mag het hey, het is die man zijn werk en beroep ( zou nogal appart zijn als die een joekiboekie setje als referentie zou hebben staan.

Wat ik dus wil zeggen is; wij zijn met onze hobby bezig , En Frits met zijn werk.

Daarom vind ik het vaak triest om te lezen dat mensen na een bezoek aan Frits , thuis komen en helemaal niet meer tevreden zijn met hun setje , of op zijn minst de mindere kwaliteiten in hun set zo'n rol gaan laten spelen met als resultaat frustatie en niet meer kunnen genieten , maar alleen nog maar dat ene kleine minpuntje kunnen horen.
Waardoor mensen soms hun super mooie en dure spullen na jaren tevreden zijn geweest, toch de deur uit doen om het geluid van Frits zijn installatie te benaderen.

En IK denk dat dat funest voor onze hobby is , en ik denk dat Frits het daar wel mee eens zou zijn.

He-le-maal meen eens. Je ziet het allemaal gebeuren.
Ik ga daarom ook niet meer naar voor mij onbereikbare sets luisteren. (forum leden beurzen ed) Ik ga op zaterdag toch ook geen proefritje maken in een BMW M5. Kan ik ook niet betalen. Om dan frusty in m'n ouwe Peu weer naar huis te moeten tuffen zeker. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ben ik even blij dat Fritz het geluid bij mij kwalificeerde als "best wel perfect eigenlijk".  :-P

WimPeu

#25
Citaat van: Mexicaanse Hond op november 15, 2010, 08:35:37
Ben ik even blij dat Fritz het geluid bij mij kwalificeerde als "best wel perfect eigenlijk".  :-P

....en Fritz zijn menig/smaak is hier blijkbaar nu eenmaal de standaard.... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Wel zolang het mijn standaard ook is.  :angel:

Nee, het was natuurlijk een opmerking met een knipoog. Je kent me toch, Wim?

lo

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 08:11:10
He-le-maal meen eens. Je ziet het allemaal gebeuren.
Ik ga daarom ook niet meer naar voor mij onbereikbare sets luisteren. (forum leden beurzen ed) Ik ga op zaterdag toch ook geen proefritje maken in een BMW M5. Kan ik ook niet betalen. Om dan frusty in m'n ouwe Peu weer naar huis te moeten tuffen zeker. :-D

Dus als de ronde af nog eens een keer bij mij zou zijn, dan kom je niet/ :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 08:11:10
He-le-maal meen eens. Je ziet het allemaal gebeuren.
Ik ga daarom ook niet meer naar voor mij onbereikbare sets luisteren. (forum leden beurzen ed) Ik ga op zaterdag toch ook geen proefritje maken in een BMW M5. Kan ik ook niet betalen. Om dan frusty in m'n ouwe Peu weer naar huis te moeten tuffen zeker. :-D

Van het luisteren naar betere sets raak ik niet gefrustreerd, heb respect voor wat mensen hebben bereikt. Ook bij mij is het niet niet perfect en heeft het niet dezelfde resolutie en laagweergave als die van Frits.
Ben echter dik te vreden met mijn set  :yes:.

Door bij anderen te luisteren, krijg je vaak ook muziek te horen die je nog niet ken en dat verwijd je blik weer op muziek. Daarom wil ik de sets van vanderen ook wel eens beluisteren, gewoon nieuwsgierig hoe deze zijn opgebouwd en welke muziek daarop wordt afgespeeld. Ben nu eenmaal een muziek liefhebber.

Als ik de kans zou krijgen in een proefrit met een BMW M5 zou ik dat echt niet laten  :-D
Zo'n moment vergeet je daarna niet snel meer. Zit daarna echt niet gefrustreerd in m'n eigen auto, maar lekker na te genieten van de proefrit  HB.

Mexicaanse Hond