Marco & Maurice @ Stadium III

Gestart door Stadium III, februari 17, 2007, 17:34:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwin

kan beter steekkarretje meenemen voor die 50 kilo
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

TurboMarco

Als ik van de partij ben dan draag ik wel een dvd  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Citaat van: Maurice op maart 01, 2007, 23:26:18
Citaat van: joep op maart 01, 2007, 22:49:36
watje
Hahaha, ik denk dat iemand zojuist aanbiedt om je sub te dragen Rob!  clown1
Ow anders koopt ie er zelf gou ff 1 dan hoef ik hem niet mee te nemen
En weer een blij rellert erbij  clown1 pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Darkman

#18
Kwa power en druk zal de stadium het best eens kunnen winnen, maar op het gebied van Detail is het een verloren zaak voor de REl, daar is hij veel te groot en lomp voor en is dus wat minder snel voor HI-FI. Echte beuksubs zijn stukken minder muzikaal. Niet om het een en ander, maar jij houdt ook van housemuziek e.d. en daar heb ik zelf TOTAAL niets mee. Wel met Rockmuziek. Dus ik snap heel goed hoe jouw sub al snel overpowered zal klinken, Daarnaast kan het simpelweg niet zo mooi intergreren als de MS subs aangezien  Ze niet op dezelfde locatie staan te spelen. Een sub moet je heel nauwkeurig plaatsen voor optimale performance en dat geldt voor mij nog meer omdat de sub en de speakers  op exact dezelfde plek staan en 1 geheel vormen, maar als het dan eenmaal correct staat opgesteld, dan weet je niet wat je hoort.

Niet lolliestoklig bedoeld verder. Als ik de reacties lees van de ervaring, dan is het dus zo dat mensen duidelijk konden horen dat er een sub meespeelde met stereo en dat vonden ze overpowered ( lees Marcel). Bij de MS klinkt het tijdens het spelen van muziek helemaal niet of er een sub mee staat te spelen, maar eerder als een echte full range speaker die gewoon laag gaat, waarbij subtiele details in het laag niet verloren gaan. Maar zelfs met subs zijn de prestaties van de MS-en met housemuziek in de strekking waar jij van houdt "teleurstellend" De subs zijn gebouwd om muzikaal te klinken en de SR9600 stuurt het laag ook heel subtiel aan en niet er op los beukend.  Met films is het een totaal ander verhaal Daarbij heb je response tot 25 hz met rol-off vanaf 30 hz, als je dan het formaat van de MSen in je achterhoofd houdt tijdens het luisteren is dat ZEER indrukwekkend en verdienen ze bij MS een hele diepe buiging voor deze super speakers.  De stadium III is ook nooit ontwikkeld geweest om als muzikale sub te dienen, dat is de Q200 , dat is wel een muzikaal subje ( en dus ook stuk kleiner i.v.m. de snelheid)

De MS 500 THX set moest bij het ontwikkelen aan een paar eisen voldoen. a) hij moest compromisloze prestaties leveren met film ?n muziek en b) hij moest THX gecertificeerd zijn ook nog ( om naamsbekendheid in Amerika te krijgen). Dat is vrij gemakkelijk gelukt. Nu dat MS overal naamsbekendheid heeft verworven, zijn ze gestopt met de productie van de MS 500 i.v.m. de tegenvallende verkopen. Mensen kochten liever de 900 serie, want die zagen er het zelfde uit dus zouden die wel hetzelfde presteren ( NOT !! ). Afijn vanaf de "i" versies in de avant series ( staat voor Improved) zijn ze gestopt met de MS 500, want om de THX certificering te mogen behouden moest ook weer het nieuwe ontwerp helemaal THX gecertificeerd worden waarbij de kosten wat te hoog op zouden zijn gelopen. Wellicht dat ze in de toekomst het concept weer op gaan pakken, maar vooralsnog concentreren ze zich 100% op de Performance Series en zijn ze bezig met de ontwikkeling van een serie om het gat tussen de avant 900 en Performance serie. Mijn bron is een medewerker van MS.

Zodra we naar de prijskaartjes gaan kijken zijn we heel snel klaar denk ik :)  Want zo'n hele set is bij mij te koop voor geld waar je in de winkel nog geeneens een stadium III voor hebt.

De SR9600 is ook een heel stuk muzikaler dan de SR7500 uiteraard...met behoorlijk veel meer dynamisch vermogen.
de VSX-AX10i van Pioneer waar de MS-en in de what hi-fi best buy guide van 2002-2003 High-End home cinema package of the year award mee wonnen, heeft 2 40.000 MicroFahrad Condensatoren. De SR9600 heeft zelfs 2 50.000 MicroFahrad Condensatoren... Zelfs als je hem tot extreme volumes dwingt zal die niet vervormen.

Toen ik een Harman Kardon AVR7000 kocht ( mijn vorige receiver, verving die een SR7200. De Sr7200 was in stereo zeer muzikaal maar met films stuurde die de subwoofers een heel stuk minder detailrijk aan  dan de AVR7000, vandar dat ik toen de SR7200 doorverkocht. De SR9600 is op zijn beurt weer stukken beter dan de HK.

Voorgaande modellen van Marantz stonden wel eens te boek als te lief in surround, Ik denk dat het vanaf de SRX300 serie minder is geworden. De SR9600 is iig gewetenloos in surround als de track er om vraagt, terwijl hij met rustige en stille passages fluweel zacht kan omspringen met het geboden geluidsmateriaal.

Een keertje luisteren kan altijd ;)

joep

Citaat van: Stadium III op maart 02, 2007, 09:48:14
Citaat van: Maurice op maart 01, 2007, 23:26:18
Citaat van: joep op maart 01, 2007, 22:49:36
watje
Hahaha, ik denk dat iemand zojuist aanbiedt om je sub te dragen Rob!  clown1
Ow anders koopt ie er zelf gou ff 1 dan hoef ik hem niet mee te nemen
En weer een blij rellert erbij  clown1 pompom

hello Goed idee! Ik stel mijn bankrekening nummer even open voor jullie donaties! hello

thom

Citaat van: joep op maart 02, 2007, 11:11:04
Citaat van: Stadium III op maart 02, 2007, 09:48:14
Citaat van: Maurice op maart 01, 2007, 23:26:18
Citaat van: joep op maart 01, 2007, 22:49:36
watje
Hahaha, ik denk dat iemand zojuist aanbiedt om je sub te dragen Rob!  clown1
Ow anders koopt ie er zelf gou ff 1 dan hoef ik hem niet mee te nemen
En weer een blij rellert erbij  clown1 pompom

hello Goed idee! Ik stel mijn bankrekening nummer even open voor jullie donaties! hello
van mij krijg je 1 euro om mee te beginnen

Stadium III

Je krijgt van mij mijn ervaring wat ik van de sub vindt  :-D :wav: pompom notworthy
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

erwin

van mij krijg je het advies om hem te kopen.

is echt een super sub,een vriend van mij heeft er ook een,kan mijn kefje echt niet aan tippen.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

thom


Citaat van: erwin op maart 02, 2007, 13:15:10
van mij krijg je het advies om hem te kopen.

is echt een super sub,een vriend van mij heeft er ook een,kan mijn kefje echt niet aan tippen.
mijn jbl kan er met lange na niet aan tippe nopompom

Stadium III

ach jah goed doorsparen !!!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Darkman op maart 02, 2007, 09:54:00
Kwa power en druk zal de stadium het best eens kunnen winnen, maar op het gebied van Detail is het een verloren zaak voor de REl, daar is hij veel te groot en lomp voor en is dus wat minder snel voor HI-FI. Echte beuksubs zijn stukken minder muzikaal.
Daar ga ik je toch ongelijk geven! De Rel Stadium is een muzikale sub en retesnel, mede door de kleine woofer. De ST serie is juist voor hifi bedoeld, waar de Q serie voor HT is bedoeld.

CiteerDaarnaast kan het simpelweg niet zo mooi intergreren als de MS subs aangezien  Ze niet op dezelfde locatie staan te spelen. Een sub moet je heel nauwkeurig plaatsen voor optimale performance en dat geldt voor mij nog meer omdat de sub en de speakers  op exact dezelfde plek staan en 1 geheel vormen, maar als het dan eenmaal correct staat opgesteld, dan weet je niet wat je hoort.
Plaatsing is alles, maar toch is een losse sub makkelijker, aangezien je deze optisch gezien ook makkelijker verplaatst. Bij ge?ntegreerde subs moet je gelijk je speakers verplaatsen om bulten in het laag weg te werken, wat weer ten koste van je stereobeeld kan gaan.

Citeer
Niet lolliestoklig bedoeld verder. Als ik de reacties lees van de ervaring, dan is het dus zo dat mensen duidelijk konden horen dat er een sub meespeelde met stereo en dat vonden ze overpowered ( lees Marcel).
Dit is een inregelingskwesie, en Rob heeft zijn sub zo ingesteld voor films. De sub zelf hoorde je niet, maar het laag was naar mijn smaak te vet tijdens muziek.


CiteerDe stadium III is ook nooit ontwikkeld geweest om als muzikale sub te dienen, dat is de Q200 , dat is wel een muzikaal subje ( en dus ook stuk kleiner i.v.m. de snelheid)
Juist andersom! Een grootte van de kast zegt wel vaak wat over snelheid, maar groter is beter.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Ik kan mijn eigen alleen maar heel erg aansluiten bij maurice
En verder blijft de heveelheid bass die je wilt smaaks gebonden !!!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

en ik sluit me ook volledig aan bij maurice en stadium

Darkman

Het kan zijn dat de stadiumIII voor muziek was ontworpen, dan is dat een misverstand maar de q200 staat juist te boek als de muzikaalste sub die Rel heeft in het assortiment, getuige de reviews die ik las in de What hi-fi. ( iets wat ik sinds een tijdje niet meer doe).

Stadium III

#29
Nou darkman ik zal je ff meehelpen met je conclusie

Om te beginnen had rel eerst de Q serie en de ST serie
Op de rel site geven ook aan de de Q serie beter geschikt is voor film's dan voor muziek en de st serie anderzom

Nu heb ik al een q100e /quake II/stentor /strata 5 gehad en nu de stadium III en strata II
Nu moet ik zeggen dat de q100e zeer netjes was met muziek en de quake II was daar minder in
Nu vindt ik wel dat de q serie dus beter is voor films als muziek
Ik zeg niet dat ze dat niet kunnen muziek weergeven maar ze laten daar wel wat steken vallen tegen de st serie
Maar de stentor /strata 5 en nu de Strata II en de stadium III vindt ik vele male beter voor muziek als film
Nu moet ik zeggen dat de stadium kwa film en muziek wel subliem is !!! en daarom heb ik hem ook!
Mijn ouders hebben een q200 staan
Mijn mening daarin is wat ik al bevestigde dat ie leuk voor muziek is maar beter voor film's maar zeker geen slechte sub is

Je menig uit bladen halen is iets wat je zelf moet doen !!

Als ik een blad geld geef om te zeggen dat de nieuwe 8001 beter is als de 9600 zullen ze dat zeker wel schrijven
wat ik wil zeggen is dat die bladen nooit een neutrale mening hebben
Je kunt overal maar op 1 manier achter komen en dat is om zelf te luisteren en daarna je mening te geven!!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4