Marantz Audiophile Test Demo SACD 15th edition

Gestart door cz79, juni 01, 2012, 20:07:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

goed idee, mijn bedoeling was enkel om een positieve ervaring te delen  pompom

renes59

Toevoegen, nee dan denk je dat er iets verkeerd is gedaan of vergeten is, mijn mening is dan: overleg dat met de artiest. ( vaak onmogelijk)
Blue Ray heb ik geen weet van, van blues iets. ( ik weet wat ik mooi vind)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

#62
Nee met toegevoegd bedoelde ik dat IK 'veranderd' heb toegevoegd in mijn reply
Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 21:47:22
Ook in die opgevijzelde/veranderde opname blijft een A een A en een B een B, Gitaar blijft gitaar etc. etc.



Whisper.nl

Jullie lezen deze meer dan de uitnodiging. Breng ik 'm hier (ook) maar even onder jullie aandacht.

21 juli 2012 van 11.00 tm 17.00.

Leuke cd's meebrengen is verplicht.

Zie voor overig info M&G sectie.

Trusten ik ga een goed boek lezen / stereo set aan en een glas Whiskey drinken.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#64
Citaat van: renes59 op juni 02, 2012, 18:18:01
O die?, ik zou zeggen grootste haan ( hond) voorop als ik die naam hoor.
René, schelden doet ook jouw reputatie geen goed. :no: Iederen mag over iedereen een mening hebben, zolang het maar binnen de grenzen van het betamelijke blijft. :yes: Ik begrijp best de wederzijdse frustraties, maar dat vormt geen reden om elkaar voor rotte vis uit te maken. :nonono: Groetjes byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 21:30:06
Wat een ongelooflijke zuurpruim, komt er eens andere muziek (net als Dynamic Experience 2) dan het standaard soort audiofiele mzuiek die je op elke beurs hoort is het weer niet goed.

Zeg je dat ook bij een oudere film waarbij het beeld en de graphics zijn opgepoetst zodat het op Blu Ray een mooiere kwaliteit oplevert.

Je kunt ook gewoon eens neutraal zijn (of zelfs positief  :wink:) tegenover iets waarvan je geen eens weet hoe en wat, je hebt iets nog niet gezien of beluisterd en je hebt al een mening. En ja een audiofiele CD kan heel erg die emotie bevatten, ligt helemaal aan de muziek die erop staat en de smaak van de luisteraar.
Er is in ieder geval een andere keuze gemaakt voor wat betreft de muziek die op de CD komt te staan, en het is hooguit maar één nummer van Marcus (zou de derde worden op een STS cd) :-D

Zei Fritz..


Ik ben weg hier. Je bent echt zoooo ver van echte muziek...ga lekker een bakkie doen bij God Fritz.... byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juni 02, 2012, 23:33:50
Zei Fritz..


Ik ben weg hier. Je bent echt zoooo ver van echte muziek...ga lekker een bakkie doen bij God Fritz.... byebye

God is a DJ  :schater:

http://www.youtube.com/watch?v=jPO0DrcEJYY&feature=fvwrel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Citaat van: renes59 op juni 02, 2012, 22:08:15
. ( ik weet wat ik mooi vind)

Denk dat we dat hier allemaal weten.

Maar soms denk ik dat het of fout zit met de uitleg of dat sommige mensen het niet willen begrijpen.
Een opname kan goed of slecht zijn. Dat heeft niets te maken met het feit of een opname jou raakt.
Fritz kan van een matige uitgave van een cd een heel acceptabele maken. Zie in mijn topic het stukje over dynamic range. En dat heeft allemaal niet veel met de kostprijs van jouw set te maken. Zou willen dat Fritz de opnames van U2 mocht regelen. Dan was het eindresultaat stukken beter.

Cornelis1921

Citaat van: joep op juni 02, 2012, 23:40:44
Denk dat we dat hier allemaal weten.

Maar soms denk ik dat het of fout zit met de uitleg of dat sommige mensen het niet willen begrijpen.
Een opname kan goed of slecht zijn. Dat heeft niets te maken met het feit of een opname jou raakt.
Fritz kan van een matige uitgave van een cd een heel acceptabele maken. Zie in mijn topic het stukje over dynamic range. En dat heeft allemaal niet veel met de kostprijs van jouw set te maken. Zou willen dat Fritz de opnames van U2 mocht regelen. Dan was het eindresultaat stukken beter.
Klopt Fritz is en blijft een vakman. Wat ik bij Whisper gehoord heb bewees dat eens fijntjes.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

byebye
Echte muziek? Goed onderbouwd statement, Wim, want JIJ weet wat dat wel is en kan dat ook voor MIJ bepalen?


JohnWx

#70
Nou om van muziek te waarderen die volgens een bepaalde norm is opgenomen heb ik ook zoiets van  byebye

Het gaat ook nergens om, een test cd en dan steeds weer hoe goed het wel niet is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: Cornelis1921 op juni 02, 2012, 23:02:34
René, schelden doet ook jouw reputatie geen goed. :no: Iederen mag over iedereen een mening hebben, zolang het maar binnen de grenzen van het betamelijke blijft. :yes: Ik begrijp best de wederzijdse frustraties, maar dat vormt geen reden om elkaar voor rotte vis uit te maken. :nonono: Groetjes byebye, Cor.
Ik schel niet, de F.Luisteraar die ik ken noemde zich eerst Mexicaanse Hond, vandaar die verwijzing. Is verbannen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op juni 02, 2012, 23:51:52
Ik schel niet, de F.Luisteraar die ik ken noemde zich eerst Mexicaanse Hond, vandaar die verwijzing. Is verbannen.


Hij is goed  notworthy scherp
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op juni 02, 2012, 23:51:52
Ik schel niet, de F.Luisteraar die ik ken noemde zich eerst Mexicaanse Hond, vandaar die verwijzing. Is verbannen.
I know, René. :yes: Gr, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op juni 02, 2012, 23:33:50
Zei Fritz..


Ik ben weg hier. Je bent echt zoooo ver van echte muziek...ga lekker een bakkie doen bij God Fritz.... byebye
Geldt ook voor jou, drummerboy! :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *