Best klinkende album -- top 30 ( van HiFi.nl )

Gestart door HiFi gek, december 03, 2010, 20:33:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

#30
Zijn het wel allebei Cd's? Hij heeft in 2006 ook nog een DVD  Live acoustic with friends gemaakt.

Janver

Voor de zekerheid nog maar even gekeken, fouten maken is menselijk.

Maar het is toch echt cd:
http://www.amazon.com/Acoustic-Live-Nils-Lofgren/dp/B000007QET/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1291563540&sr=8-2

Maar mogelijk bestel ik wel via cdbaby.com die ook wordt aangeraden via zijn website.
Hier kan uw reclame staan!

Mexicaanse Hond

Heb 'm ook even van het net geplukt. Wat een prachtige muziek voor een donkere decembermiddag.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 05, 2010, 16:58:18
Heb 'm ook even van het net geplukt. Wat een prachtige muziek voor een donkere decembermiddag.

u bedoeld aangekocht toch downloaden  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Nee, gedownload om mijn nieuwsgierigheid meteen te bevredigen. Ik ga 'm uiteraard kopen, want het is heerlijke muziek.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 05, 2010, 17:16:47
Nee, gedownload om mijn nieuwsgierigheid meteen te bevredigen. Ik ga 'm uiteraard kopen, want het is heerlijke muziek.

Heb afgesproken met St.Brein dat u 2 weken heeft om een faktuur te kunnen overleggen

Veel luister plezier




ps:waar heb je hem gedownload
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Gewoon met utorrent gezocht en met magnet link naar binnengehaald.

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op december 04, 2010, 10:59:46
Ach dit soort lijstjes zijn altijd zo zinloos. Lekker belangrijk " best klinkende album.." :zzz:



Sorry Wim .

Ik zal dit soort links niet meer geven in de toekomst  :cry:



Groeten  EDWIN  B

Whisper.nl

Citaat van: HiFi gek op december 05, 2010, 20:56:38
Sorry Wim .Ik zal dit soort links niet meer geven in de toekomst  :cry:
Groeten  EDWIN  B

Mag ik je vragen dit wel te doen.   :angel:  pompom
Kwam toch een CD tegen die ik niet kende.   :yes:
YT. naar gezocht geluisterd. nou nou dat is een mooie.  hello
Gelijk op E-B er eentje besteld zo goed vind ik 'm.  :kwijl:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet


Maurice

Citaat van: Musicman op december 05, 2010, 13:37:40

Zeker weten.........en een super relaxt persoon!!
Tja, ken hem verder niet, alleen van de dvd´s bij de cd´s. Komt wel heel bescheiden over en lijkt echt een enorme muziekfanaat met een brede smaak.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Van de top 30 lijst heb ik er zelf ook een aantal .

Misschien leuk om te lezen naar mijn persoonlijke mening  , over hoe die cd's klinken op mijn set  .


1       Roger waters - Amused To Dead     ( werkelijk uitstekende opname , enkel maar lof over deze cd )

2       Yello  -  Tough       ( werkelijk uitstekende opname  , erg dynamisch ook , perfect 3D geluidsbeeld )    CD

6       Pink Floyd  -  Dark Site of the moon     ( Valt helaas tegen , heeft een onnatuurlijk geluidsbeeld )   CD

12     Pink Floyd  - Wish you where here    ( Valt ook tegen , heeft een onnatuurlijk geluidsbeeld )   CD

13     Patricia Barber - Café Blue    ( Perfect opgenomen , enkel maar lof over deze SACD van Mobile Fidelity)

14     Diana Krall - Live in Paris    ( Prima geluids kwaliteit )   CD

18     Diana Krall - The Girl in the other room    ( Prima geluids kwaliteit op deze SACD van Verve Records )

30     Melody Gardot - My one and only trill   ( Werkelijk uitstekende opname kwaliteit )        CD




Dat was mijn persoonlijke mening over de cd's /sacd's uit het lijstje van hifi.nl

Ik vind zelf dat de 2 Pink Floyd cd's niet thuishoren in dit rijtje .
Die komen onnatuurlijk over op mijn set , enkel geluidsbeeld tussen de speakers en niet daarbuiten en soms een wat vreemde plaatsing van muziek instrumenten .



Groeten  EDWIN  B
                                                                       

Mexicaanse Hond

Dark side of the moon is oorspronkelijk vierkanaals opgenomen. Heb je 'm wel eens in die uitvoering gehoord, Edwin?

HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 05, 2010, 22:18:33
Dark side of the moon is oorspronkelijk vierkanaals opgenomen. Heb je 'm wel eens in die uitvoering gehoord, Edwin?


Nee , want ik heb zelf 2 kanaals stereo  .

Dat is dan waarschijnlijk de reden dat ik het onnatuurlijk vind overkomen qua geluidsbeeld  , er klopt gewoon iets niet qua plaatsing van de muziek instrumenten in mijn beleving .

Op een 4 kanaals set is dat natuurlijk weer een kompleet andere weergave .




Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op december 05, 2010, 20:56:38


Sorry Wim .

Ik zal dit soort links niet meer geven in de toekomst  :cry:



Groeten  EDWIN  B

Het gaat me natuurlijk niet om jouw link maar om allerlei lijstjes in het algemeen. Zoveel lijstjes zoveel meningen. Wat de 1 perfect vind, vind de ander weer waardeloos. Er is geen staandaard voor. Ik hou van een rock live gevoel op een CD een ander noet daar weer niks van hebben.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES