Beeindiging discussie voor- en eindversterker

Gestart door Snow, juli 20, 2009, 23:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snow

Citaat van: xander32 op juli 21, 2009, 19:32:54
Dit topic is al weer tot een welles-nietes discussie verworden.

Dan maar mijn persoonlijke mening - een persoonlijke mening kan nooit goed of fout zijn:
Platte tekst geeft vaak onduidelijkheden c.q. wordt met regelmaat verkeerd geinterpreteerd door de ander.
Echter, sommige mensen krijgen meer (al-dan-niet gewenste) respons op hun schrijven en vallen daarmee op t.o.v. anderen. Zonder een stemgeluid, zonder non-verbale informatie blijft het gissen naar de uiteindelijke bedoeling van zo`n schrijver.

Dhr. Dekkersj valt bij mij op doordat hij door zijn wijze van schrijven, de wijze van reageren en de strekking van zijn vragen de nodige respons van andere forumleden krijgt. Hij valt hierdoor bij mij negatief op, om het concreter te maken: ik zet grote vraagtekens bij zijn bedoeling, bij zijn oprechtheid en zijn integeritijd en beschouw een groot deel van zijn bijdrage in dit topic dan ook als stemmingsmakerij.

Ik besef mij heel goed dat mijn bovenstaande reactie ook een bepaalde toonzetting heeft en ik had dit bericht middels PM naar een moderator kunnen sturen. Echter hoop ik op deze wijze Dhr. Dekkersj bewust te maken wat zijn wijze van schrijven uitricht, heel goed wetende dat dit niet op de meeste sjieke wijze is.


Sander.
Dit forumlid heeft zich correct geregistreerd, vervolgens is hij mee gaan doen in de discussie, waarbij ik hem op geen onvertogen woord heb kunnen betrappen. Integendeel, anderen hebben deze discussie vakkundig doodgemaakt. Ik vind dit een gemiste kans. Waar zijn jullie toch zo benauwd voor?

Maurice

Citaat van: Snow op juli 21, 2009, 19:43:37
Dit forumlid heeft zich correct geregistreerd, vervolgens is hij mee gaan doen in de discussie, waarbij ik hem op geen onvertogen woord heb kunnen betrappen. Integendeel, anderen hebben deze discussie vakkundig doodgemaakt. Ik vind dit een gemiste kans. Waar zijn jullie toch zo benauwd voor?
Ah, onze relnicht is er ook weer ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bearke65

Citaat van: xander32 op juli 21, 2009, 19:32:54
Dit topic is al weer tot een welles-nietes discussie verworden.

Dan maar mijn persoonlijke mening - een persoonlijke mening kan nooit goed of fout zijn:
Platte tekst geeft vaak onduidelijkheden c.q. wordt met regelmaat verkeerd geinterpreteerd door de ander.
Echter, sommige mensen krijgen meer (al-dan-niet gewenste) respons op hun schrijven en vallen daarmee op t.o.v. anderen. Zonder een stemgeluid, zonder non-verbale informatie blijft het gissen naar de uiteindelijke bedoeling van zo`n schrijver.

Dhr. Dekkersj valt bij mij op doordat hij door zijn wijze van schrijven, de wijze van reageren en de strekking van zijn vragen de nodige respons van andere forumleden krijgt. Hij valt hierdoor bij mij negatief op, om het concreter te maken: ik zet grote vraagtekens bij zijn bedoeling, bij zijn oprechtheid en zijn integeritijd en beschouw een groot deel van zijn bijdrage in dit topic dan ook als stemmingsmakerij.

Ik besef mij heel goed dat mijn bovenstaande reactie ook een bepaalde toonzetting heeft en ik had dit bericht middels PM naar een moderator kunnen sturen. Echter hoop ik op deze wijze Dhr. Dekkersj bewust te maken wat zijn wijze van schrijven uitricht, heel goed wetende dat dit niet op de meeste sjieke wijze is.


Sander.
Beste Sander

Negatieve aandacht is ook aandacht. Het lijkt er niet op dat Dekkersj van plan is zijn toon te veranderen en zo lang wij hem voer blijven geven in de vorm van reacties op zijn berichten blijft dit aan de gang.

Ik denk dan ook dat hij niet alleen weet wat hij oproept maar ook nog eens doelbewust de zaak hier op de spits drijft. Het doet me denken aan de reactie van een klein kind dat als het maar hard genoeg schreeuwt de aandacht krijgt. Nu probeer ik mijn eigen kleine kinderen zoveel mogelijk positieve aandacht te geven en negatieve aandacht wordt genegeerd. Dan zal ik dan ook hier doen: op deze ene keer na zal ik niet reageren op inhoudsloze berichten die niets toevoegen.

Dus wellicht kunnen we zo slim zijn om niet "de strijd aan te gaan" (om in de woorden van Dekkersj maar te spreken). Dan geven we ook geen voer. Ik zal hierna geen woorden hierover meer vuil maken, ik wil het graag leuk houden hier op het forum en hiertoe positieve bijdragen leveren.

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Snow

Citaat van: Maurice op juli 21, 2009, 19:52:30
Ah, onze relnicht is er ook weer ;)

Het nicht gedeelte ben ik het niet mee eens :-)

Maurice

Citaat van: Snow op juli 21, 2009, 20:00:21
Het nicht gedeelte ben ik het niet mee eens :-)
Met het relgedeelte wel?
Valt altijd iets aan te doen ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gerard

Citaat van: Snow op juli 21, 2009, 19:43:37
Waar zijn jullie toch zo benauwd voor?

Niemand is hier ergens benauwd voor.

CiteerEr zijn geen hoorbare verschillen bij muziek.
Maar dit soort opmerkingen geven geen ruimte voor wat voor discussie dan ook, dus is het bij voorbaat al gedoemd te mislukken.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Paul

Citaat van: Maurice op juli 21, 2009, 20:03:25
Met het relgedeelte wel?
Valt altijd iets aan te doen ;)
Gezellig gaan WE doen met de kerst ?  :lol: :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

CiteerHet doet me denken aan de reactie van een klein kind dat als het maar hard genoeg schreeuwt de aandacht krijgt. Nu probeer ik mijn eigen kleine kinderen zoveel mogelijk positieve aandacht te geven en negatieve aandacht wordt genegeerd. Dan zal ik dan ook hier doen: op deze ene keer na zal ik niet reageren op inhoudsloze berichten die niets toevoegen.

Zo werd mij dat ook geleerd tijdens de managementopleiding. Het 10 - 70 - 20 schema: van een groep is (globaal) zo`n 20% een echte kartrekker, neemt een voorbeeldfunctie aan, profileert ziich positief, 70% zijn de middenmoters en 10% van een groep profileert zich negatief, hebben altijd en overal wat op aan te merken terwijl zij zelf geen constructieve bijdrage leveren. Geleerd werd mij om de meeste aandacht te schenken aan diegenen die zich positief profileren, daardoor worden de middenmoters geprikkelt om bij die groep aansluiting te vinden.
GEEN AANDACHT schenken aan de 10% die zich negatief profileert - anders beloon je diens negatieve gedrag.

Exact zoals jij het met je kinderen doet, opvoeden.

Sander.

Bearke65

Dit laatste gezegd hebbende lijkt me nu ook het moment aangebroken dit draadje te sluiten en andere draadjes weer op te pakken zogezegd.

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

WimPeu

Citaat van: Bearke65 op juli 21, 2009, 21:16:35
Dit laatste gezegd hebbende lijkt me nu ook het moment aangebroken dit draadje te sluiten en andere draadjes weer op te pakken zogezegd.

AJ

ja, zullen we het nu dan maar gaan hebben over de klankmatige verschillen (al dan niet) in kabels.  :-D  :-D  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: Bearke65 op juli 21, 2009, 21:16:35
Dit laatste gezegd hebbende lijkt me nu ook het moment aangebroken dit draadje te sluiten en andere draadjes weer op te pakken zogezegd.

AJ
Lijkt mij meer aan de topic starter om dit aan te geven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op juli 21, 2009, 21:26:15
Lijkt mij meer aan de topic starter om dit aan te geven.
Van hem verwacht ik geen reactie meer.
Het lijkt mij dat alles hierover al wel gezegd is en zoals Bearke en Wim aangeven lijkt een slotje hierop inmiddels wel op zijn plaats.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude