Beeindiging discussie voor- en eindversterker

Gestart door Snow, juli 20, 2009, 23:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snow

Hallo,

Met verbazing zag ik gisteren dat er een op zich interessante discussie over voor en eindversterkers abrupt werd afgehakt. Hoe de forumdirectie over dit item denkt is wel zonneklaar. Maar wat vinden jullie forumleden daar nou van, dat zo´n topic met een terzake deskundig iemand, dmv een druk op de knop wordt beeindigd. Ben echt benieuwd naar jullie mening hierover.

Gr. - S

mars

oi

vind het ook jammer , en dat heb ik Maurice in een pm laten weten.

Echter ik snap de beweegredenen wel .

En ook  , ik ken Maurice persoonlijk en ik weet dat hij dit alles zeer serieus en wel overdacht doet.

Verder kan ik op voorhand ook  zeggen dat Maurice ( en andere mods ook) altijd open staan voor suggesties.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

#2
het lijkt mij beter als de discussie over abx hier: www.hififorum.nl verder gevoerd word,de reden is simpel,hier hebben we nog een gezellige groep gasten die elkaars ervaringen delen,zo is gebleken dat daar ook de behoefte aan is,rellen over abx en de daaraan gekoppelde autosuggestie leid tot een hoogst onprettige sfeer ,zo is dat op andere forums wel gebleken,als het aan mij zou liggen dan zou ik nog eerder de stekker uit het forum trekken dan de boel laten verzieken.

Zo denk ik er als lid van het marantzforum over.

grtz Marco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

#3
  stupid

Ja dat snap ik , je kent me ik ben zelf helemaal niet van het elkaar onderuithalen of een eng sfeertje te creeren.

Maar wat ik ook al maurice in een pm vertelde was dat ik in een van de laatste posts van bearke heel veel waarheid ( uit ondervinding) en herkenning zag ( echter zou het idd redelijk off topic gaan).

Morgen leg ik hier een soort van stelling neer, die ik ook aan maurice dus pm'de en kijken of dat leuke cq interessante reacties cq discussie op levert.

Ik ga nu pitten ....................... mars moe :gaap: :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

Naar mijn idee, word de sfeer verziekt door een enkele mensen. nonono
Rotte appels verwijderen.  :roll:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Ik zal hier kort op in gaan.
De discussie ging zeker niet meer over voor- en eindversterkers, maar nog enkel dat verschillen autosuggestie zouden zijn. De oorspronkelijk discussie waar de topic starter zijn vraag over gesteld heeft was overgegaan in een andere discussie.
Daarnaast was er geen sprake meer van een discussie, maar van heel ver langs elkaar communiceren.
Een terzake deskundig iemand heb ik niet gezien, alleen maar mensen met standpunten en inzichten die geen van allen als ultieme waarheid kunnen worden bestempeld, alleen zijn sommigen er heilig van overtuigd dat zij wel de waarheid in pacht hebben en dat anderen die klakkeloos moeten overnemen.
Er zijn andere fora die beter geschikt zijn voor dit soort fundamentalisme. Hier houden we het graag gezellig en staan we open voor andere inzichten, ook al delen we de inzichten niet persé. De leden hier zijn intelligent genoeg om een eigen mening te vormen op basis van alle aangeboden informatie, bekeren is niet nodig.

Ter info: ik heb diverse PM's ontvangen van leden die de sfeer vonden afnemen nav deze discussie. Ook leden die zelf niet gepost hebben in het betreffende onderwerp. Dit is mede van invloed geweest om het topic te sluiten.

@Mars: je PM gelezen, is zeker een interessant discussiestuk, wel iets voor "algemeen". Maar als dit weer gaat verzanden in een wellus/nietus discussie, gaat ook deze snel op slot.

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gerard

Citaat van: Marco op juli 21, 2009, 00:27:01
het lijkt mij beter als de discussie over abx hier: www.hififorum.nl verder gevoerd word
stupid  Dit is een prima forum voor iemand die technisch/inhoudelijk wil discussieren.

Citeerhier hebben we nog een gezellige groep gasten die elkaars ervaringen delen
stupid  en vanuit dat oogpunt spreken we hier over onze eigen ervaringen en proberen we open te staan voor andermans waarnemingen.


Er zaten zeker interessante delen in het topic die we nog verder kunnen bespreken

grt gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

dekkersj

Citaat van: Maurice op juli 21, 2009, 08:54:36
[...]De leden hier zijn intelligent genoeg om een eigen mening te vormen op basis van alle aangeboden informatie, [...]
Niet alle. Er is kennelijk informatie wat zo snel als mogelijk de kop ingedrukt dient te worden.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Maurice

Citaat van: dekkersj op juli 21, 2009, 12:24:00
Niet alle. Er is kennelijk informatie wat zo snel als mogelijk de kop ingedrukt dient te worden.

Groet,
Jacco
Naar mijn mening niet. Er is hier voldoende ruimte om je informatie te delen zonder dat het naar het land der fabeltjes of "pseudo-wetenschap" wordt verwezen (of veroordeeld).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dekkersj

Wat bedoel je daar precies mee?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

minguel

Heb zelf niet de technische know-how om mee te discussiëren.

In het begin aandachtig mee gelezen, maar op een bepaald moment ging het voor mij "nergens" meer over. Naar mijn mening stond de vraag van TS niet meer centraal. Neigde voor mij te veel een believer/non believer verhaal te worden.Ik heb in het verleden op meerdere fora rond gehangen, maar elke keer als er bijvoorbeeld een kabel topic voorbij kwam, wist je al hoe laat het was. Hoef niet te vertellen dat ik op die fora niet meer actief ben.

Aan de andere kant als er behoefte is aan een dergelijk topic, waarom niet via een nieuw topic die discussie voeren?

Het mooie van dit forum vond en vind ik nog steeds, dat er mooie Marantz ervaringen worden gedeeld. Daarnaast krijg je soms gevraagd en ongevraagd hulp aangeboden.

Minguel

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Paul

Waar Snow dit topic over begonnen is scheelt mij weer een topic starten want ook ik had het gevoel om hier wat over te melden.

De reden lijkt mij duidelijk een forum moet een gezellig iets zijn waar je over je hobby je meningen deelt, kenbaar maakt wat je doet en laat en eigenlijk best wel trots op bent.

Hoe leuk is het om aan een ander te laten weten wat je aangeschaft hebt, gerepareerd hebt, in je set veranderd hebt en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

De forum regels in deze zijn duidelijk en je mag vrij kritisch posten, mits je enige kennis in huis hebt om dit te motiveren.

Wat lees ik dan een paar voorbeelden die mij zo te binnen schieten en dat zijn postings  die in een mum van tijd verwijderd zijn dus waarschijnlijk door het gros van de leden niet gelezen zijn:

Sta jij al bij de KvK ingeschreven, heb je het goede schema, kabels verschillen....ja dat is een suggestie etc etc etc.

Laat ieder lid zijn beleving zonder sancties posten en niet het gevoel hebben al tussen 6 planken te liggen.

Moet toegeven dat ik in deze Marco gelijk geeft zoals onlangs door hem gepost: Ieder topic met onderwerpen die gevoelig liggen wordt hier een kruistocht en dat leid dan tot veel ongenoegen.

Ik heb geen glazen bol maar heb Wilfred op voorhand laten weten hoe het onlangs gesloten topic zou stranden en helaas heb ik gelijk gekregen.

Vandaar mijn volgende idee, en waarschijnlijk laat de forum software het toe om mijn idee toe te passen en lijkt het mij vrij duidelijk:
De topic starter begint een topic met een bepaalde bedoeling, dus geeft de topic starter de vrijheid zelf de mogelijkheid om postings die volgens zijn gevoel niet bij het onderwerp horen te verwijderen.
Verder kan de moderator zelf verder bepalen of het wel of niet acceptabel is en dan in overleg met de topic starter maatregelen nemen.

Met deze regel bouw je een stukje vrijheid in en bepaald niet 1 man wat er gebeurd.

Verdere suggesties om het hier vlot en gezellig te laten verlopen zijn welkom, maar het is toch van de zotte dat een stelletje volwassen kerels hier niet uitkomen.  :-D :wink:

Naar mij gevoel zijn er de laatste tijd teveel onderwerpen gestrand terwijl het naar mijn idee ook anders kan.  HB 8-)






Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: dekkersj op juli 21, 2009, 13:06:10
Wat bedoel je daar precies mee?

Groet,
Jacco
Tegenvraag, wat begrijp je precies niet?

Citaat van: Paul op juli 21, 2009, 16:59:57
Vandaar mijn volgende idee, en waarschijnlijk laat de forum software het toe om mijn idee toe te passen en lijkt het mij vrij duidelijk:
De topic starter begint een topic met een bepaalde bedoeling, dus geeft de topic starter de vrijheid zelf de mogelijkheid om postings die volgens zijn gevoel niet bij het onderwerp horen te verwijderen.
Verder kan de moderator zelf verder bepalen of het wel of niet acceptabel is en dan in overleg met de topic starter maatregelen nemen.

Met deze regel bouw je een stukje vrijheid in en bepaald niet 1 man wat er gebeurd.
Dit is mogelijk, alleen geeft dat wel de nodige rompslomp qua moderatie en creëert een mate van anarchie die ik persoonlijk liever niet zie.
Zodra een bericht de TS niet aanstaat kan hij deze verwijderen, terwijl de betreffende posting wel degelijk van waarde kan zijn.
Ik voorzie al een PM ruzie die via de mods worden uitgevoerd  :no:







Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dekkersj

Juist, ja. De insteek dat de TS een richting aangeeft, is mij bekend. Daar ben ik op een ander forum ook al tegenaan gelopen en is op zich een prima afspraak. Het zegt zoveel als "het is de bedoeling dat in de geest van de TS gereageerd wordt, inhoudelijke tegengeluiden worden niet gewaardeerd". Staat volgens mij niet in de forumregels, maar als dat gewenst is: so be it. Dat wordt dan een ongeschreven forumregel.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort