marantz tuner 112

Gestart door Laurens, oktober 08, 2019, 19:18:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laurens

Goedenavond.
Ben nieuw op dit forum en nog onwetend.
Ben al vele jaren in het bezit van diverse Marantz apparatuur.
Vorige week aangeschaft een Marantz 1070 versterker en tuner 112.
De ontvangst van de tuner is niet al te best,diverse lampjes branden niet en de schaalverlichting is vrij groen
terwijl dit volgens mij blauw hoort te zijn.
Ik wil deze tuner graag laten reviseren en heb al vele malen de naam John de Regt voorbij zien komen.
Hoe kom ik met hem in contact of wie kan mij hiermee helpen? 

Toxiq

Google tovert er zomaar een naam uit (marantz + John de regt geeft ergens een resultaat dat verwijst naar HAL9000

https://marantzforum.nl/forum/index.php?action=profile;u=53

SB_Marantz

#2
Wat gebruik je als antenne?

De verlichting is peanuts......
Het afregelen van een tuner is een compleet ander verhaal.
Mochten er spoeltjes stuk gedraait zijn heb je een groot probleem
Je hebt speciale meet apparatuur nodig om een tuner af te regelen.
Tubejack uit Zaandam is de aangewezen persoon hiervoor.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Laurens

zelfde antenne die ik ook gebruik voor mijn Marantz tuner 2100.Die doet het prima.
Ik wil deze tuner gewoon graag weer helemaal optimaal hebben.

Hoewie Loewie

Hele mooie tuner, zo'n 112: notworthy


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

MPX

Yep dat is mooi spul, daarom is Marantz ook zo'n beetje het enige merk waarbij een vintage tuner soms duurder is dan de versterker, helaas voor iemand die zoekend is  :-D

Vinyl_Fuchs

Citaat van: MPX op oktober 09, 2019, 23:12:02
Yep dat is mooi spul, daarom is Marantz ook zo'n beetje het enige merk waarbij een vintage tuner soms duurder is dan de versterker, helaas voor iemand die zoekend is  :-D
Nee, tenminste bij mijn weten niet en ik heb er reeds diverse aangeschaft.
Kijk maar eens naar de ebay-prijzen: versterkers vs tuners.

http://www.mtk-physio.de/Marantz/marantz.html
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

MPX

Tja maar Ebay prijzen moet je sowieso niet serieus nemen.
Dat is o.a. ook de reden dat iedereen hier in NL denkt ook die prijzen te kunnen krijgen.
Alleen staat het dan over een half jaar nog te koop  :wink:

Vinyl_Fuchs

Citaat van: MPX op oktober 09, 2019, 23:33:03
Tja maar Ebay prijzen moet je sowieso niet serieus nemen.
Dat is o.a. ook de reden dat iedereen hier in NL denkt ook die prijzen te kunnen krijgen.
Alleen staat het dan over een half jaar nog te koop  :wink:
Marantz is niet alleen op ebay hooggeprijsd, kijk maar eens op MP. Dus prijsstijging is niet incidenteel. Vandaar dat je vintage Marantz niet meer voor een appel en een ei krijgt. Of dit "juist" is, is een tweede.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

MPX

Dat bedoel ik, mensen kijken op Ebay en zien woekerprijzen en denken daardoor, dat kan ik ook vragen.
Maar goed, we dwalen af........
Misschien is afregelen van het front end al voldoende om de gevoeligheid van de 112 terug te krijgen.
Het MF weer redelijk recht zetten gaat ook nog wel lukken op een simpele manier.


SB_Marantz

Men kan blijven twisten over bedragen die er gevraagd worden maar het feit blijft dat de spoeling dun/op is.
Verzamelaars houden de spullen vast en er is veel naar oostblok landen gegaan.....tevens naar Azie.

Voor mij zijn de meeste apparaten niet meer interessant....m.u.v model 9.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM