+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sjoek

Hier ook even mijn opstelling van streamen.

De eerste streamer die ik gebruikte was een simpele ac ryan. Dit was meer een film streamer dan muziek streamer.
Hierna heb ik de popcorn hour c200 aangeschaft dit was al een stuk beter. Vooral dankzij de handige app. (Beetje squeezebox idee) alleen albums toevoegen en geluidskwaliteit vielen een beetje tegen.
Toen ben ik tegen mijn huidige situatie aangelopen. De squeezebox duet aangelopen. In 1 woord geweldig! hello
Zowel gebruiksgemak als geluidskwaliteit.
Voor mij niks anders meer 8-)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Sjoek,

De ac ryan heb ik ook nog steeds ,maar ik vind hem wel erg traag in het menu ,heb jij daar ook last van ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: TurboMarco op januari 12, 2016, 19:44:52
Sjoek,

De ac ryan heb ik ook nog steeds ,maar ik vind hem wel erg traag in het menu ,heb jij daar ook last van ?

Welke ac ryan heb je? Ik heb de ac ryan playon hd 2. Mijn 1 was kapot en heb toen de 2 gekregen. En de 2 is wel sneller dan de 1. Maar idd wel vrij traag vooral wanneer je een hd er in hebt. Ik heb tegenwoordig alles via de nas en dan is het redelijk goed te doen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

KayaRahnee

Hier was, is en blijft het hele stream gebeuren een "wat is dit / wat kan dat" verhaal.
De Synology NAS, Squeezebox Touch, Zotac HTPC met daarop OpenElec heb ik wel werkende gekregen, maar zodra er wat fout loopt weet ik het niet meer ...... bewijs dat de kennis nog steeds ontbreekt waardoor ik steeds weer eens de hulptroepen moet aanspreken zoals o.a. de leden van dit mooie forum die me destijds ook vaak tot in de late uurtjes hebben bijgestaan om alles te installeren.
Vooral de mogelijkheden van de HTPC met OpenElec zorgen voor veel denkwerk,  ik zoek nog steeds naar leuke streaming diensten die concerten aanbieden en vooral de manier hoe ik deze dan kan afspelen via de HTPC.
Echt inzicht in de digitale audio mogelijkheden zal ik nooit krijgen vrees ik.



Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Herkenbaar jouw verhaal :yes:. Ook ik ben geen ict wonder. Echter krijg ik het vaak wel aan het spelen en lukt dat niet, zijn er hier de nodige hulptroepen op 't forum.

TurboMarco

Citaat van: sjoek op januari 12, 2016, 20:38:41
Welke ac ryan heb je? Ik heb de ac ryan playon hd 2. Mijn 1 was kapot en heb toen de 2 gekregen. En de 2 is wel sneller dan de 1. Maar idd wel vrij traag vooral wanneer je een hd er in hebt. Ik heb tegenwoordig alles via de nas en dan is het redelijk goed te doen.
Ik heb de playon hd met hdd ,volgens mij het oudere model .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Citaat van: KayaRahnee op januari 12, 2016, 21:05:23
Vooral de mogelijkheden van de HTPC met OpenElec zorgen voor veel denkwerk,  ik zoek nog steeds naar leuke streaming diensten die concerten aanbieden en vooral de manier hoe ik deze dan kan afspelen via de HTPC.

Ik heb zelf een abonnement op Qello, precies wat je zoekt: een streamingservice voor concerten. En muziekdocu's, leuke samengestelde live-playlists. Kost maar €5 per maand, schijntje voor de lol die ik er aan beleef. Geluid is helaas alleen stereo, maar wel goed, en de beeldkwaliteit is natuurlijk erg afhankelijk van de bron. Veel oude opnames zijn ronduit slecht, maar dat maakt de beleving er niet minder op.

Ik gebruik het zelf op mijn Apple TV 3rd gen, kost je momenteel maar €70 of zo en is gewoon een erg leuk apparaatje voor het geld. User interface is erg goed van Qello hier op, maar je kunt Qello ook gewoon op je HTPC draaien, met een browser of op elk mobiel apparaat dat je maar kunt vinden.

Ik begrijp niet dat deze dienst zo onbekend is. Op htforum heb ik er meerdere keren over gepost maar niemand die het boeit. Soms gaat het meer om de apparaatjes dan om de muziek...... :no:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Ken het niet maar het lijkt me net wat voor mij maar weer een abo erbij gaat hem niet worden. Heb al Tidal, Spotify premium, Netflix, Payserver....en het snelste internet abo..het houdt een keer op.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Citaat van: WimPeu op januari 12, 2016, 22:32:05
Ken het niet maar het lijkt me net wat voor mij maar weer een abo erbij gaat hem niet worden. Heb al Tidal, Spotify premium, Netflix, Payserver....en het snelste internet abo..het houdt een keer op.
Hoe vullen Tidal en Spotify elkaar aan dan? Is er veel verschil in hun beschikbare content?
En ach joh, kan jou het schelen nog een abo erbij. Zeg je toch de Donald Duck van je kinderen stop  :angel: :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op januari 12, 2016, 22:20:23
Ik heb zelf een abonnement op Qello, precies wat je zoekt: een streamingservice voor concerten. En muziekdocu's, leuke samengestelde live-playlists. Kost maar €5 per maand, schijntje voor de lol die ik er aan beleef. Geluid is helaas alleen stereo, maar wel goed, en de beeldkwaliteit is natuurlijk erg afhankelijk van de bron. Veel oude opnames zijn ronduit slecht, maar dat maakt de beleving er niet minder op.
Ik gebruik het zelf op mijn Apple TV 3rd gen, kost je momenteel maar €70 of zo en is gewoon een erg leuk apparaatje voor het geld. User interface is erg goed van Qello hier op, maar je kunt Qello ook gewoon op je HTPC draaien, met een browser of op elk mobiel apparaat dat je maar kunt vinden.
Ik begrijp niet dat deze dienst zo onbekend is. Op htforum heb ik er meerdere keren over gepost maar niemand die het boeit. Soms gaat het meer om de apparaatjes dan om de muziek...... :no:

Dank u wel ...... leuke tip.
Zal er mij eens mee bezig gaan houden nu er een periode aankomt van operatie en 6 tot 12 maanden revalideren.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

Citaat van: KayaRahnee op januari 12, 2016, 22:36:54
Dank u wel ...... leuke tip.
Zal er mij eens mee bezig gaan houden nu er een periode aankomt van operatie en 6 tot 12 maanden revalideren.
Sterkte Kaya! Wil je delen wat er aan de hand is? Hoeft niet, mag wel  :wink:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin


Citaat van: WimPeu op januari 12, 2016, 22:32:05
Ken het niet maar het lijkt me net wat voor mij maar weer een abo erbij gaat hem niet worden. Heb al Tidal, Spotify premium, Netflix, Payserver....en het snelste internet abo..het houdt een keer op.

En dat alles terwijl die payserver het enige is wat je nodig hebt.

WimPeu

Citaat van: marvin op januari 12, 2016, 22:40:07
En dat alles terwijl die payserver het enige is wat je nodig hebt.

Heb Spotify voornamelijk nog voor mijn dochter en mijn zoontje kijkt lekker via Netflix van die onzin films op zijn PS4 op zijn kamer. Ook is Netfix ideaal als je oppas thuis hebt.  Tidal is zo mooi geïntegreerd in de Roon app dat dat papa's speeltje is. Daar kan geen payserver tegen op. Alles altijd voor handen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: KayaRahnee op januari 12, 2016, 22:36:54
Dank u wel ...... leuke tip.
Zal er mij eens mee bezig gaan houden nu er een periode aankomt van operatie en 6 tot 12 maanden revalideren.

Sterkte te komende periode. 👍🏻
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ja dat is ook zo natuurlijk. Het gemak van die diensten is voor de rest van het gezin de betere oplossing. Heb ook enkele van deze diensten geprobeerd, laatst nog 6maanden Napster bij m'n telefoon gekregen.
Gebruikte het niet. Heb geen behoefte aan 30 miljoen nummers van bandjes waar ik niks mee heb. Pluk het liever zelf ergens vandaan en heb het even zo simpel binnen handbereik met een vergelijkbare UI. Maar dan wel een collectie naar mijn smaak. Netflix ook op die manier kunnen proberen, daar vind ik het meest irritante dat de films die er op staan al tijden terug door me zijn bekeken in een veel hogere kwaliteit. Maar ik hoef jou natuurlijk niet uit te leggen hoe dit/dat spelletje werkt. [emoji1]