Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Ik vind een 704 mooier, doet me meer denken aan een draaitafel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Sepultura

Ik heb via marktplaats de JVC JL-A40 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad om weer ouderwets vinyl te draaien ipv cds. Ik ben expres op zoek gegaan naar een wat ouder model platenspeler ipv. een huidig model met bijvoorbeeld een USB aansluiting. Mijn platenspeler komt uit 1978 maar speelt nog als een zonnetje. Niet alleen de zoektocht naar een mooi exemplaar is leuk, maar vooral het luistergenot na aanschaf.
Marantz SR-5023 / Technics SL-D303 / Pioneer BDP-180  / Quadral Argentum 370

RoGEK

ligt er maar aan wat je lelijk vind trouwens:




- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Niber

#48
Je hebt heel veel mooie dingen om mee te beginnen.
Een oudere Thorens is vrij waardevast (zal een Dual vast ook zijn).

Zelf afgelopen jaar mijn Thorens TD166 vervangen voor een Pro-Ject RPM 1.3 (zo'n goedkope).
Doet zijn werk net zo goed als de Thorens (icm project phono-pre), alleen vind ik de Pro-Ject veel mooier. Dat is dus ook de reden waarom ik die gekocht heb. (Element zal vervangen worden door een Ortofon 2M red.
Denk ook dat ze vrij waardevast zijn. Verwacht dat als je er eentje koopt en bijvoorbeeld volgend jaar weer wil verkopen (omdat vinyl of niets blijkt te zijn of je wilt "upgraden") je deze relatief snel kwijt raakt zonder dat je er veel op hoeft inbreker leveren.

Zou eerst niet voor een losse phono-pre gaan, je hebt er immers eentje in de versterker. Kan altijd later nog.
Zelfde geldt voor een platenwasser. Platen kun je prima met de hand schoonmaken wanneer nodig, anders heb je altijd nog een "Knosti". Okki Nokki is een mooi apparaat natuurlijk, maar moet wel in verhouding met de rest van je (vinyl)set staan.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Exxar

Citaat van: Niber op mei 11, 2013, 16:58:11
Okki Nokki is een mooi apparaat natuurlijk, maar moet wel in verhouding met de rest van je (vinyl)set staan.

't Is niet omdat je een goedkopere platenspeler hebt dat een platenwasmachine weggegooid geld is hoor.

Actionhost

Citaat van: Niber op mei 11, 2013, 16:58:11


Zou eerst niet voor een losse phono-pre gaan, je hebt er immers eentje in de versterker. Kan altijd later nog.


Klopt, zo denk ik ook.....kan altijd later nog.

Oh ja en een stofkap....wel handig met een stel katten in huis  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Maus

Citaat van: Exxar op mei 11, 2013, 17:35:31
't Is niet omdat je een goedkopere platenspeler hebt dat een platenwasmachine weggegooid geld is hoor.

Precies. En met de hand platen wassen zou ik niet aan beginnen, een knosti heb ik ook maar echt super is dat ook niet.

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Actionhost

Citaat van: RoGEK op mei 11, 2013, 22:11:41
oja, mooie speler voor schappelijke prijs:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/platenspelers-en-pick-ups/m671584725-dual-604-platenspeler.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr


kleine broertje van de mijne....

Ik merk toch dat ik, zeker bij platenspelers, uiterlijk ook belangrijk vind (ben ik nu oppervlakkig?  :-))
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

RoGEK

Volgens mij heb je dan 2 keuze's OF een goede oude vintage speler OF een nieuwe moderne en blits uitziende speler alla ClearAudio of Pro-Ject enzo. zit weinig tussen.

zelf zou ik ook wel een TT-15S1 willen hebben maarja, om nu een 1500 voor een platenspeler neer te leggen gaat me echt te ver.. dat kan net zo goed voor veel minder... wel ook een "minder" design dan....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Actionhost

Citaat van: RoGEK op mei 11, 2013, 23:39:43
zelf zou ik ook wel een TT-15S1 willen hebben maarja, om nu een 1500 voor een platenspeler neer te leggen gaat me echt te ver.. dat kan net zo goed voor veel minder... wel ook een "minder" design dan....

De TT-15s1 is 1199 bij HChifi (nog veel geld hoor). Voor dat geld zou ik, even puur kijkend naar uiterlijk, de Clearaudio Champion prefereren. Hoewel de eerstgenoemde ook prachtig is.

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

RoGEK

Citaat van: Actionhost op mei 11, 2013, 23:46:40
De TT-15s1 is 1199 bij HChifi (nog veel geld hoor). Voor dat geld zou ik, even puur kijkend naar uiterlijk, de Clearaudio Champion prefereren. Hoewel de eerstgenoemde ook prachtig is.
Stassen heeft een showroom model voor 925 !
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

bramdg

Of denk eens aan een mooie tweedehands clearaudio (of pro-ject of .....) .... heb zelf tijdje geleden een clearaudio emotion kunnen scoren met grado element en smartphono.

Eerste gedacht was een Pro-ject carbon (meer betaalbaar) maar toen die clearaudio langskwam niet getwijfeld.

Gewoon 2dehands sites in de gaten houden en dan toeslaan  :yes:  :yes:  :yes: ...waarom meer betalen


Veel succes !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Blue dolphin

Zo dat was veel leesvoer.

Mijn vriendin begon over een platenspeler.
gelukkig ben ik zo onderlegt dat ik er totaal geen verstand van heb.

de platenspeler ken ik alleen van het koffermodel wat mijn ouders hadden.
ik ken zelf alleen het cassetebandje waar je muziek van de radio op had opgenomen. redface

nu heb ik even een vraagje.

waar moet je nu op letten bij een platenspeler??
ik hoor verschillende elementen voorbij komen.
verschillende merken, als je die dan google dan kom je de mooiste spullen tegen.

Cornelis1921

Citaat van: Blue dolphin op mei 12, 2013, 09:08:33
Zo dat was veel leesvoer.

Mijn vriendin begon over een platenspeler.
gelukkig ben ik zo onderlegt dat ik er totaal geen verstand van heb.

de platenspeler ken ik alleen van het koffermodel wat mijn ouders hadden.
ik ken zelf alleen het cassetebandje waar je muziek van de radio op had opgenomen. redface

nu heb ik even een vraagje.

waar moet je nu op letten bij een platenspeler??
ik hoor verschillende elementen voorbij komen.
verschillende merken, als je die dan google dan kom je de mooiste spullen tegen.
Dat er Philips op staat - koopt Hollands waar - goed voor de economie. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *