Balansregelaar PM 8000

Gestart door hubert5, juli 13, 2010, 15:05:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hubert5

Hallo.

Van het ene probleem kom je in het andere. Het rechter kanaal van mijn PM 8000 versterker blijft soms nadat ik hem inschakel stil. Als ik dan de balansregelaar ietsje naar rechts draai doet ie het wel en blijft het dan ook doen.
Als ik de source direkt knop gebruikt doet het probleem zich niet voor want dan zou het signaal buiten de balansregalaar om moeten gaan. Wat kan dit veroorzaken?

groet,

Huub. :oops:

lo

Lijkt me een vervuilde balans regelaar.
Gebruik je normaal gesproken dat ding?
Anders gewoon lekker met source direct blijven luisteren.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

hubert5

Citaat van: lo op juli 13, 2010, 16:22:18
Lijkt me een vervuilde balans regelaar.
Gebruik je normaal gesproken dat ding?
Anders gewoon lekker met source direct blijven luisteren.

groet,

lo

Hoi.
Nee eigenlijk niet, maar van het weekend toevallig was de source direct uit en toen ik muziek wilde luisteren was het rechter kanaal stil dus ik schrok me een hoedje en dacht wat nu weer. Balans stond in het midden. Door eventjes aan de regelaar naar rechts te draaien was er rechts weer geluid. Later kraakte het wel af en toe. Heb de source direct ingeschakeld en probleem was weg en bleef weg.
Ja je hebt gelijk gewoon direct blijven gebruiken. Bedankt.

groet.

Huub.

kdt

Even inspuiten met contactspray en het is verholpen. Overigens is het geluid via source direct nog een ietsje beter dan via de balans- en toonregeling.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

HAL9000

allemaal fout.


balans is zelden zo vuil dat een kanaal niet functioneert.
ik zou eerder naar de source direct schakelaar zelf kijken, 2e het relais kan vet geslagen zijn.
En mocht het toch zijn dat als je aan balans zit wel het kanaal goed krijg, is het 9 van de 10 keer losse tin bindingen daar. Dat komt heel vaak voor in die PM series. :-o
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

hubert5

Citaat van: kdt op juli 14, 2010, 12:45:51
Even inspuiten met contactspray en het is verholpen. Overigens is het geluid via source direct nog een ietsje beter dan via de balans- en toonregeling.

Hoi.

Oke maar welk merk? Ik heb voor de Volumepotmeter Griffon Contact spray gebruikt en het is niet helemaal verholpen.

lo

Citaat van: HAL9000 op juli 14, 2010, 14:50:17
allemaal fout.


balans is zelden zo vuil dat een kanaal niet functioneert.
ik zou eerder naar de source direct schakelaar zelf kijken, 2e het relais kan vet geslagen zijn.
En mocht het toch zijn dat als je aan balans zit wel het kanaal goed krijg, is het 9 van de 10 keer losse tin bindingen daar. Dat komt heel vaak voor in die PM series. :-o

Je opmerking mbt de source direct begrijp ik niet. Dat ding overbrugt toch alles? Leg eens uit als je wil :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

hubert5

Citaat van: HAL9000 op juli 14, 2010, 14:50:17
allemaal fout.


balans is zelden zo vuil dat een kanaal niet functioneert.
ik zou eerder naar de source direct schakelaar zelf kijken, 2e het relais kan vet geslagen zijn.
En mocht het toch zijn dat als je aan balans zit wel het kanaal goed krijg, is het 9 van de 10 keer losse tin bindingen daar. Dat komt heel vaak voor in die PM series. :-o

Hallo allemaal.

Ik heb het probleem gevonden en opgelost. Het waren inderdaad slechte soldeer eilandjes op de printplaat. Namelijk de verbindingen van de staande print waar de volumeregelaar op is gemonteerd naar de horizontale print waar de balansregelaar op is gemonteerd. Hier waren een zestal verbindingen bijna los, dus slecht contact. Deze opnieuw voorzichtig opnieuw gesoldeerd en voila....alles oke.
Bedankt voor jullie advies.

Groet,
Huub.

HAL9000

 :-D :-D 


Lo:  source direct sluit letterlijk Heel tone regeling af, en schakelt daarbij de cd speler direct om naar je voorversterker.
Als deze schakelaar vies is of blijft hangen, is er dus een storing tussen je bron en je voorversterker.
Bij oudere versterker (niet marantz) had je -10 of 20db die dingen staan ook tussen je bron en voorversterker.
geeft altijd storing.


HUBERT5:  KIJK!!!  ook nar de tin bindingen bij je aansluitingen achter. Deze zullen dan ook los staan.
en bij warme plekken in de voeding en eindversterker ook  :-o :-o

           
                                                                                       
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

lo

Citaat van: HAL9000 op juli 15, 2010, 15:47:44
:-D :-D 
Lo:  source direct sluit letterlijk Heel tone regeling af, en schakelt daarbij de cd speler direct om naar je voorversterker.
Als deze schakelaar vies is of blijft hangen, is er dus een storing tussen je bron en je voorversterker.
Bij oudere versterker (niet marantz) had je -10 of 20db die dingen staan ook tussen je bron en voorversterker.
geeft altijd storing.

Hoi Jon,

Helder, zo had ik het ook in mijn gedachten :yes:
hubert5, had volgens mij aangegeven in zijn start post dat het probleem zich niet voor deed met ingeschakelde source direct knop. Conclusie moet dan zijn, volgens mij, dat deze knop dus oké is en het probleem zich in het balans gedeelte voordoet.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.