Marantz high-end UD9004 Blu-ray / SACD player

Gestart door WimPeu, april 11, 2009, 07:58:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: gerard op augustus 04, 2009, 16:53:57
Leuk zo'n nieuwe alleseter; als alternatief voor de SA7 zal de laatst genoemde snel in waarde dalen, jammer HiFi gek  nopompom

Dat denk ik niet hoor, zo'n dedicated CD speler heeft vaak wel wat voordelen tov zo'n Blu-Ray geval. Al  was het alleen maar de inlees tijd! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: gerard op augustus 04, 2009, 16:53:57
Leuk zo'n nieuwe alleseter; als alternatief voor de SA7 zal de laatst genoemde snel in waarde dalen, jammer HiFi gek  nopompom



Ik denk aleen dat de UD9004 niet de prestaties van de SA7-S1 zal leveren , maar eerder in de buurd komt van de SA11-S1 of heel misschien de SA11-S2 .
Zeker weet ik dat natuurlijk niet , maar ik heb wel die mening gezien het prijsverschil tussen beide apparaten , en dat die UD9004 een alleseter is is ook vaak niet bevoordelijk voor de weergave van cd / sacd .

Vaak kun je voor enkel cd / sacd weergave het beste een pure cd /sacd speler hebben en geen alleseter , er zijn gelukkig ook uitzonderingen , die zijn wel moeilijk te vinden .



Groeten  EDWIN  B

scanspeakman

Citaat van: HiFi gek op augustus 05, 2009, 13:44:49
Ik denk aleen dat de UD9004 niet de prestaties van de SA7-S1 zal leveren............

............. en dat die UD9004 een alleseter is is ook vaak niet bevoordelijk voor de weergave van cd / sacd .

Vaak kun je voor enkel cd / sacd weergave het beste een pure cd /sacd speler hebben en geen alleseter.......

Geheel mee eens. Met die waardevermindering van een SA7-S1 zal het dus wel loslopen nu de UD9004 er is. (ook omdat stiekum een SA7-S1 een veel mooiere speler qua uiterlijk is naar mijn bescheiden mening, ondanks dat woonwagen-goud).

Scanspeakman

scanspeakman

In de Stereo van deze maand staat een artikel over het Denon broertje van de UD9004. Dat is toch wel een bruut apparaat (en stiekum vind ik die mooier dan de Marantz qua uiterlijk  redface). Al denk ik dat de SA7S1 voor stereo toch beter zal zijn, als is het maar vanwege het adagium "wat er niet is kan ook niet vervormen" (oftewel geen video gedeelte, geen overbodige dac's bij stereo etc).

Scanspeakman


Lapti

Citaat van: scanspeakman op augustus 19, 2009, 15:03:30
In de Stereo van deze maand staat een artikel over het Denon broertje van de UD9004. Dat is toch wel een bruut apparaat (en stiekum vind ik die mooier dan de Marantz qua uiterlijk  redface). Al denk ik dat de SA7S1 voor stereo toch beter zal zijn, als is het maar vanwege het adagium "wat er niet is kan ook niet vervormen" (oftewel geen video gedeelte, geen overbodige dac's bij stereo etc).Scanspeakman

Ik weet het niet hoor, ik als skepticus.... Zoiets zou je toch gewoon moeten kunnen bypassen?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

gerard

citaat uit de test: Minder stil is de ventilator; het geruis was soms zelfs vanaf enkele meters hoorbaar.

Dát lijkt me enorm storend bij zo'n duur machientje, waarom zit zoiets er eigenlijk in?
Een versterker hoeft er geen ventilator in, maar deze speler wel; is het al een "PC" aan het worden  :?

Bij het bezoek aan Speakerland in Oss hebben we oa geluisterd naar de DV 9600 en de SA7.
Er waren wel degelijk verschillen waarneembaar in het geluidsbeeld, waarbij de SA7 mooier klonk.
Of die verschillen mede door het video deel komen is niet duidelijk.
Maar als je nog nooit een SA7 hebt gehoord (of 'm niet kan betalen  :wink: ) doet bijv. de DV 9600 prima werk.
Dus zal het met de UD9004 ook wel goed zitten  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Paul

Gerard, je hebt ook versterkers die d.m.v. een fan gekoeld worden,type,s weet ik zo niet uit m,n hoofd maar SB_Marantz heeft een vintage marantz versterker  die zo z,n warmte kwijt kan.  8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Geforceerd koelen noemen ze dat.

Model 500 en 510 bezitten deze.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerard

Citaat van: SB_Marantz op september 20, 2009, 17:47:16
Geforceerd koelen noemen ze dat.

Model 500 en 510 bezitten deze.


Snap ik en kan me voorstellen dat dit bij hoge vermogens noodzakelijk kan zijn.
Als het goed is komt het ventilatortje dan ook niet meer boven de muziek uit  clown1
( hopelijk draait 'ie niet bij normaal volume  :| )

Maar kan zo'n disc spelertje niet gewoon koelribjes hebben voor koeling  :?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SB_Marantz

Het is de beste manier van koelen die ik ken.

Transistoren kunnen en mogen best heet worden hoor.

Sommige fan's hoor je niet eens, andere zijn luidruchtig en rijp voor de kliko.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Sander

Een reference speler mag je in ieder geval niet te horen als je em net uit de doos haalt is mijn mening

Er zijn genoeg stille ventilatoren.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Jeroen

Heeft iemand wel eens afgevraagd waar deze blu-ray speler bij zou passen, de av8003 en mm8003 is wel heel erg goed. Alleen ik zou deze wel eens willen zien in combinatie met een Pathos cinema-x, nooit van gehoord zeker ik wel maar nooit beluisterd (wat ik overigens wel zou willen  :kwijl: :kwijl: :kwijl:). Er zijn verschillende recensies van gemaakt zoals hifi.nl http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2211 en whathifi http://www.whathifi.com/Review/Pathos-Cinema-X/ en daar komt hij heel erg goed uit de test, dit mag ook wel het ding kost net geen 7000 euro. De UD9004 kost ook al zo'n 5000 euro dus als er mensen zijn die dit bedrag voor een blu-ray speler kunnen betalen zullen ze ook wel meer te besteden hebben. De cinema-x is een buizen-mosfet combinatie die in stereo 2 x 450 watt leverd :-o om de  luidsprekers te voorzien van de nodige stroom, en in 5 kanaals word komt er 5 x 100 watt vrij om de luidsprekers te voeden. Er is iemand op ht forum die hier zijn films en muziek mee draait en die heeft een soort gelijke dvd speler van denon http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=74.
Hier nog even de site van versterker http://www.pathosacoustics.com/cinemax.html

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marco Lisi

Liefhebbers die stereo en meerkanaals willen combineren zijn werkelijk gezegend met deze UD9004.
Het toestel is super flexibel, dat heeft Marantz zeer goed bekeken!

Je kan bijvoorbeeld via HDMI of de 7.1 analoge uitgang bijvoorbeeld een processor voeden.
Er zit ook een XLR stereo out op. Deze kan de high end XLR ingang bedienen van de AV8003 of ... een dedicated voortrap met aparte eintrap. Zo kan je wat stereo betreft een apart systeem gelijklopend laten draaien. Je moet dan natuurlijk wel bereid zijn de luidsprekerklemmen te versteken.


Musicman

#29
Dat de Marantz en de Denon (wat betrefd techniek) op elkaar lijken, komt omdat ze een paar jaar geleden zijn gaan samenwerken.......niet met alles , maar wel met ontwikkelen van nieuwe technologie.
Want daarin zijn die 2 echt koplopers.

Ook al zijn deze (dure) spelers ERG goed opgebouwd, ze moeten toch hun meerdere erkennen in "stand alone" (SA)CD spelers uit de duurdere klasse.......want hij zal het altijd afleggen tegen een SA11-S2 en zeker tegen een SA7.

Deze spelers zijn bedoeld voor personen die een HIGH END HT (HT=home theater)hebben en niet nog eens een stereo set ernaast willen hebben.
Voor diegene is dit een HELE goede speler.

Als (pure) muziekliefhebber, koop ik dan liever een losse SA-11S2 of een SA7-S1 en als BR speler een Oppo of een Denon 3800.
Dan weet ik zeker dat het met beeld en geluid goed zit. :-D

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels