Nieuwe Marantz NA6005

Gestart door Barre72, januari 16, 2015, 12:24:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hchifi.nl

Citaat van: rexp op september 21, 2015, 22:16:56
Ik heb hem via RCA op een PM7004. Maar... zit alle functionaliteit van de NA niet al in je SR7009?

idd beetje apart om deze te kopen wanneer je in bezit van een 7009 bent.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

EnNu

Vroeg enkel advies mbt aansluiten. Ander goed bedoelde adviezen zijn in deze niet nodig  :-D
alles op zijn tijd !!

Faxe

Zou hem gewoon op beide manieren aansluiten. Kun je mooi vergelijken wat het beste klinkt. Via de DAC van de NA 6005 of via de DAC van de reciever.

robstuart

Citaat van: EnNu op september 21, 2015, 14:06:51
Heb deze vandaag besteld voor zeer aantrekkelijke prijs (399,-) Hoe hebben jullie deze aangesloten via RCA of toslink ? Wat is de betere manier van aansluiten van dit apparaat op een Marantz 7009

Gebruik bij voorkeur de analoge uitgang van de NA6005. De DAC lijkt me duidelijk beter dan die van de SR7009 chip. Of je het verschil hoort met een SR7009 in pure analoog mode is een tweede.
Gewoon proberen en zelf vergelijken.

Ik gebruik de NA6005 tot volle tevredenheid met de PM8005.
Alle Marantz en Cambridge SR's zijn inmiddels doorverkocht.  :lol:
Marantz PM8005, NA6005, UD7007, Thorens 115 MKII, Ortofon 2M Blue, X3-MCP, VMS-30MKII, KEF IQ90, AppleTV3, JKE luidsprekerkabel en interlinks

EnNu

#49
Dank voor de tips. Sluit hem analoog aan heb nog een redelijke interlink liggen.
Hij staat hier nu te spelen. We hebben aantal keer geswitcht tussen de 7009 en na6005 met spotify. Voor ons gevoel is de NA6005 toch net iets interessanter om naar te luisteren. Dit zit waarschijnlijk tussen onze oren. Bediening moeten wij nog heel erg aan wenen.

Edit:
foto verwijderd ;-)
alles op zijn tijd !!

EnNu

Na een week de NA6005 in huis te hebben besloten dat we afscheid gaan nemen van deze speler. Hij staat dan ook op MP. Voor Spotify en Internet radio. Helemaal tevreden, maar voor ons is de netwerkspeler niet wat wij zoeken. De app stelt enorm teleur in deze.
alles op zijn tijd !!

Cornelis1921

:|  En succes met zoeken naar de opvolger(s).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

EnNu

De bluesound node 2 is reeds besteld. Wel jammer dat Marantz zo teleurstelt met haar App. Het geluid is gewoon weg super van de speler. Hoop dan ook dat die snel nieuwe eigenaar heeft ....
alles op zijn tijd !!

Paul

Citaat van: EnNu op september 28, 2015, 14:31:29
Na een week de NA6005 in huis te hebben besloten dat we afscheid gaan nemen van deze speler. Hij staat dan ook op MP. Voor Spotify en Internet radio. Helemaal tevreden, maar voor ons is de netwerkspeler niet wat wij zoeken. De app stelt enorm teleur in deze.
Tot eind jaren 70 zat het wel goed met Marantz maar daarna ...........  niet meer mijn audio.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

robstuart

#54
Citaat van: EnNu op september 28, 2015, 14:31:29
Na een week de NA6005 in huis te hebben besloten dat we afscheid gaan nemen van deze speler. Hij staat dan ook op MP. Voor Spotify en Internet radio. Helemaal tevreden, maar voor ons is de netwerkspeler niet wat wij zoeken. De app stelt enorm teleur in deze.

Tja, die app moet je bij voorkeur niet gebruiken. Het is algemeen bekend in de reviews en de media dat de Marantz app nog niet perfect werkt.

Wat wel heel goed werkt is de REMOTE app van Apple. Deze commandeert je PC/MAC om de audio files in Itunes (ALAC, WAV, AAC) te streamen naar de NA6005. De remote app is dus alleen een afstandbediening en verwerkt zelf geen audio informatie. Op een Iphone/IPAD worden de album arts en bibliotheek perfect weergeven middels in de remote app.
Probeer dit eens. Er is geen betere oplossing voor een Apple omgeving.

Voor een andere omgeving gebruik je gewoon de NA6005 afstandbediening.
Marantz PM8005, NA6005, UD7007, Thorens 115 MKII, Ortofon 2M Blue, X3-MCP, VMS-30MKII, KEF IQ90, AppleTV3, JKE luidsprekerkabel en interlinks

EnNu

#55
Thanks voor de tip. Hier net een PLex media server geactiveerd op de NAS. Dit nog niet geprobeerd hiervoor. MAC aan laten staan is geen optie hier.

De plex server geeft het al stuk beter weer in de Marantz heb dan we ervoor hadden. Twijfels..... Nog even wat testen.

Edit
Het lijkt erop dat Marantz de info netjes oppikt van de Plex media server. De App is niet perfect maar dat wisten we voor de speler kochten. Waren allen teleurgesteld dat we albums er niet in zagen. Nu we deze zien vinden we het eigenlijk wel goed. Twijfels of we de Node2 nog behouden.
alles op zijn tijd !!

minguel

Probeer anders ook de bubbleupnp app. Ik gebruik deze al maanden naar tevredenheid i.c.m. mijn na8005. Ik heb ook de mogelijkheid voor de plex mediaserver maar gebruik die nog niet.

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

EnNu

#57
Thanks voor je tips ga ik binnen kort eens naar kijken. Draaien het nu via de Marantz app. En het werkt nu goed. Niet zo gelikt als de Sonos app etc, maar kunnen nu netjes bladeren en albums selecteren.

De bedoeling is nog steeds om de NA speler aan te sluiten straks op een stereo versterker. PM-14S1. En dan via pass through op de HT.
alles op zijn tijd !!