Nieuwe Marantz NA6005

Gestart door Barre72, januari 16, 2015, 12:24:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DelPiero

noob vraag; wat voegt een streamer als deze (of toch met ac) toe aan mijn huidige combi nas - sr7005?
SR 7005
Synology 212+ (of was het j?)
B&W DM 604 S3
B&W LCR S3
B&W CC6
WD Live TV
PS3 / PS4
Kabels: ja anders hoor je niks

WilliamB

Citaat van: DelPiero op januari 29, 2015, 07:17:25
noob vraag; wat voegt een streamer als deze (of toch met ac) toe aan mijn huidige combi nas - sr7005?
Ik denk niet veel want de SR7005 is al een prima streamer/versterker  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Faxe

De SR 7005 heeft niet de mogelijkheid tot gapless playback en ondersteunt ook geen 192khz/24-bit bestanden. De NA 6005 biedt dit wel.

WilliamB

Citaat van: Faxe op januari 29, 2015, 13:18:59
De SR 7005 heeft niet de mogelijkheid tot gapless playback en ondersteunt ook geen 192khz/24-bit bestanden. De NA 6005 biedt dit wel.
Kijk weer wat geleerd  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

hchifi.nl

Citaat van: xander32 op januari 16, 2015, 13:41:53
... €600,- advies, dan zal de "Marcel-prijs" wel richting de €450,- gaan  :-D.

Een SBT incl. BOTWS gaat ook al een eind richting die prijs en dan heb je kwalitatief denk ik een mindere dac in huis dan met de NA6005. Ik ga er van uit dat de NA6005 dezelfde dac als de NA8005 en de HD-1 bezit (CS4398).

Die prijs ga ik nog niet halen hoor, op dit model is mn inkoop niet zo gunstig als op andere modellen...
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

DelPiero

Citaat van: Faxe op januari 29, 2015, 13:18:59
De SR 7005 heeft niet de mogelijkheid tot gapless playback en ondersteunt ook geen 192khz/24-bit bestanden. De NA 6005 biedt dit wel.

dat klopt, en is idd erg irritant. heb inmiddels een flinke voorraad hi res bestanden waarvan ik nog niet weet hoe die klinken  shutup
Geen gapless is ook een frutratie

Andere vraag; hoe zet ik een apparaat tussen de nas en versterker? nas is nu met hdmi aangesloten op sr..
SR 7005
Synology 212+ (of was het j?)
B&W DM 604 S3
B&W LCR S3
B&W CC6
WD Live TV
PS3 / PS4
Kabels: ja anders hoor je niks

xander32

... Geen gapless sucks, maar betreft dat hd-gebeuren daar hoef je jou niet veel bij voor te stellen.

Citaat van: DelPiero op januari 30, 2015, 07:55:04
dat klopt, en is idd erg irritant. heb inmiddels een flinke voorraad hi res bestanden waarvan ik nog niet weet hoe die klinken  shutup
Geen gapless is ook een frutratie

Andere vraag; hoe zet ik een apparaat tussen de nas en versterker? nas is nu met hdmi aangesloten op sr..

QuattroNL

Citaat van: DelPiero op januari 30, 2015, 07:55:04
Andere vraag; hoe zet ik een apparaat tussen de nas en versterker? nas is nu met hdmi aangesloten op sr..
De nieuwste NAS-en hebben idd hdmi. Wel raar voor sec een storage apparaat met netwerkwerkaansluiting :-o
'Normaal' gesproken wordt de NAS via een netwerkkabel verbonden met een mediaspeler (audio en/of video) en die wordt digitaal of analoog verbonden met de versterker.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

MatthewBrabant

De adviesprijs van de Marantz NA6005 is nu (juni 2015) euro 599. Inmiddels is dit apparaat ook on-line te koop voor euro 515.

Mijn ervaring met dit apparaat is dat het doet wat het moet doen. Muziek vanuit verschillende bronnen streamen naar mijn Marantz versterker. Functionaliteit is prima. Idem voor de apps in zowel een iPhone als iPad-uitvoering. (verschillende scherm-interfaces). Kwaliteit vd de output is mede afhankelijk van uw versterker, uw boxen en uw bedrading.
Punten van zorg:
1. Het koppelen van het device aan het lokale netwerk vergt wat geduld. Bij teveel haast loopt de installatie vast en dan kan alleen een reset naar fabrieksinstellinge n de zaak verhelpen.
2. Als u via uw browser (lokaal ip-adres) uw device wilt beheren mbt het instellen van een vast ip-adres of firmware, klik dan NIET op de keuze 'firmware'. Als U dat wel doet stopt de NA6005 onmiddellijk en vraagt vervolgens om een firmware-file die U niet heeft.... Ook hier is een reset naar fabrieksintellingen de beste oplossing
3. Op de site van Marantz kunt U een firmware-zip file downloaden, maar alleen als u ervoor tekent dat als u een fout maakt bij gebruik van deze file (bij installatie ervan via usb-stick) en uw apparaat daardoor ernstig beschadigd raakt, u géén recht heeft op garantie.... Opmerkelijk.
4. De apps (iPhone/iPad) lijken nog niet geheel uitontwikkeld. Vooral de functie 'favorieten' vergt wat zoekwerk om er gebruik van te kunnen maken. Ook zijn uw voorkeurzenders (bepaald via radiomarantz.com) wel op de NA6005 te vinden maar ze kunnen niet via de apps gekozen worden. (of ik zie wat over het hoofd)

Dinky01

Citaat van: MatthewBrabant op juni 01, 2015, 22:20:54

3. Op de site van Marantz kunt U een firmware-zip file downloaden, maar alleen als u ervoor tekent dat als u een fout maakt bij gebruik van deze file (bij installatie ervan via usb-stick) en uw apparaat daardoor ernstig beschadigd raakt, u géén recht heeft op garantie.... Opmerkelijk.


Bij mij is de eerste update mis gegaan. Kreeg enige tijd terug een melding op het scherm dat er een update beschikbaar was (update dus niet via USB uitgevoerd maar via LAN). Nadat ik op ok had geklikt werd de update opgehaald en begon het updaten. Hier ging kennelijk iets mis want het update proces liep vast. Hierna was niets meer met het apparaat te doen want bij opnieuw aanzetten bleef hij hangen.

Apparaat teruggebracht naar de winkel en die hebben hem opgestuurd naar Audio Service. Binnen een week kon ik de NA6005 weer ophalen en was deze kosteloos weer werkend en voorzien van de update. Volgens de verkoper in de winkel komt het geregeld voor dat firmware updates misgaan bij apparaten van Marantz en Denon.

Helaas ben ik inmiddels tegen een bug aangelopen in de laatste firmware dus zal als er een nieuwe update beschikbaar komt toch weer moeten updaten. Voor ik deze update uit ga voeren ga ik toch maar even contact opnemen met Audio Service omdat ik weinig zin heb om mijn NA6005 weer ter reparatie aan te moeten bieden.

Marvin

If it ain't broken, don't fix it......

Maraman

Hé mensen,
Heb al een heel aantal maanden, zoniet jaren, de NA7004 tot tevredenheid in gebruik via Sitecom poweradapter verbonden met mijn router.

Wensen:
- sneller reageren op zenderzoeken bij Internetradio,
- Spotify gebruiken zonder aangekoppelde laptop.
- Tidal proof (mits Tidal blijft leven natuurlijk of is het al ter ziele?)

Wat is nu eigenlijk het verschil t.o.v. de NA8005?
Heeft een update enige zin, of is dat zonde van the bucks?

Thanks man or woman,

Ik hoor graag.

Dinky01

Het probleem dat ik omschreef in post #39 is inmiddels opgelost en mijn NA6005 werkt weer perfect!

Heb de speler voor reparatie aangeboden. Door Audio Service is de netwerkmodule vervangen want daarin zat kennelijk het probleem. Heb na de reparatie inderdaad een ander MAC-adres.

Ga er vanuit dat hierdoor ook de speler tijdens het updaten van de firmware vastliep.

EnNu

Heb deze vandaag besteld voor zeer aantrekkelijke prijs (399,-) Hoe hebben jullie deze aangesloten via RCA of toslink ? Wat is de betere manier van aansluiten van dit apparaat op een Marantz 7009
alles op zijn tijd !!

rexp

Ik heb hem via RCA op een PM7004. Maar... zit alle functionaliteit van de NA niet al in je SR7009?