Marantz NA6005 incl Foto

Gestart door Willems, juni 13, 2014, 14:43:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willems

Zojuist deze informatie op internet gevonden, de Marantz NA6005, inclusief een foto.

http://www.streamaudio.hu/marantz-na-6005-audiophile-halozatos-media-lejatszo-dsd-tamogatassal

Wat opvalt is dat deze speler ook DSD speelt via netwerk, en dat deze speler ook WIFI en Bluetooth aan boord heeft. Nu moet er iets minder zijn dan bij de NA8005, maar de vraag  hoeveel verschil merk je.  De prijs is naar verwachting 599 euro.


xander32

... wat een gedrocht met z`n twee antennes ... Waarvoor is dat nodig, kan dit anno 2014 niet anders? M`n SBT betreft een ontwerp van een jaar of 5 terug; die heeft perfecte wifi ontvangst zonder zichtbare antenne(s).

Zoldar

Je kunt ze onzichtbaar achter het appataat draaien
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Citaat van: xander32 op juni 13, 2014, 15:25:49
... wat een gedrocht met z`n twee antennes ... Waarvoor is dat nodig, kan dit anno 2014 niet anders? M`n SBT betreft een ontwerp van een jaar of 5 terug; die heeft perfecte wifi ontvangst zonder zichtbare antenne(s).

Kast is van metaal. Dan zijn externe atennes beter voor een goed bereik.
Ik heb zelf een Mede8er met Wifi en daar zit ook een externe atenne op.

Ik ben het wel met je eens dat het er niet mooi uit ziet.

Willems

Ik denk dat het in gebruik meevalt. Die antenne valt wel weg achter het component wat erop staat. En anders haal je ze eraf en sluit je een kabel aan.

Ik weet nu niet wat ik moet doen een NA8005 of een NA6005 kopen, de eerste is bijna beschikbaar, de tweede volgens deze en een Italiaanse site begin 2015. Hoeveel verschil in geluidskwaliteit ga je merken?

MatthewBrabant

De adviesprijs van de Marantz NA6005 is inderdaad euro 599. Inmiddels (juni 2015) is dit apparaat on-line te koop voor euro 515.

Mijn ervaring met dit apparaat is dat het doet wat het moet doen. Muziek vanuit verschillende bronnen streamen naar mijn Marantz versterker. Functionaliteit is prima. Idem voor de apps in zowel een iPhone als iPad-uitvoering. (verschillende scherm-interfaces). Kwaliteit vd de output is mede afhankelijk van uw versterker, uw boxen en uw bedrading.
Punten van zorg:
1. Het koppelen van het device aan het lokale netwerk vergt wat geduld. Bij teveel haast loopt de installatie vast en dan kan alleen een reset naar fabrieksinstellingen de zaak verhelpen.
2. Als u via uw browser (lokaal ip-adres) uw device wilt beheren mbt het instellen van een vast ip-adres of firmware, klik dan NIET op de keuze 'firmware'. Als U dat wel doet stopt de NA6005 onmiddellijk en vraagt vervolgens om een firmware-file die U niet heeft.... Ook hier is een reset naar fabrieksintellingen de beste oplossing
3. Op de site van Marantz kunt U een firmware-zip file downloaden, maar alleen als u ervoor tekent dat als u een fout maakt bij gebruik van deze file (bij installatie ervan via usb-stick) en uw apparaat daardoor ernstig beschadigd raakt, u géén recht heeft op garantie.... Opmerkelijk.
4. De apps (iPhone/iPad) lijken nog niet geheel uitontwikkeld. Vooral de functie 'favorieten' vergt wat zoekwerk om er gebruik van te kunnen maken. Ook zijn uw voorkeurzenders (bepaald via radiomarantz.com) wel op de NA6005 te vinden maar ze kunnen niet via de apps gekozen worden. (of ik zie wat over het hoofd)