Marantz PM-15s2

Gestart door lestat020, november 06, 2010, 16:54:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lestat020

Sinds 2 1/2 week heb ik deze versterker nu in huis en elke dag is het intens genieten van het prachtige geluid dat met deze versterker verkregen wordt.

Bijna 20 jaar lang heb ik met een midi set van Kenwood gedaan. Een dure set die voor die tijd al heel veel mogelijkheden had als db-surround, etc.
Helaas ging de versterker afgelopen zomer stuk en bleek reparatie niet rendabel meer. Ik moest dus opzoek naar iets nieuws.
In eerste instantie kwam ik uit bij een versterker van Arcam ook gezien mijn budget. Na een aantal keer luisteren naar diverse versterkers bij de dealer en het lezen van resenties op internet, had ik besloten de Arcam te bestellen ondanks dat ik een aantal min punten had waaronder het nogal hard moeten zetten van het volume voor een beetje goed geluid.
Ik maakte dit kenbaar aan de verkoper die mij toen deze Marantz liet horen. Deze versterker is een stuk duurder en een klasse hoger maar dat was dan ook absoluut aan het geluid te horen. Instrumenten en spraak zijn zo zuiver. Waar het geluid bij de Arcam (toch echt geen slechte versterker) enigszins in elkaar lijkt over te vloeien en wat lijkt te "flubberen", blijft het bij de Marantz zuiver en herkenbaar. Ook op heel laag volume niveau waarbij laag en hoog behouden blijven (ik hou van veel bass in de muziek).
Om deze ervaring ook thuis met mijn eigen boxen (Dynalabs) te kunnen horen, mocht ik de versterker op proef mee naar huis nemen. En toen was ik verkocht!  pompom

Op de versterker heb ik een dvd/cd speler en een A.C. Ryan (PlayOn!HD) aangesloten d.m.v. een Cambridge DacMagic met Toslink. Werkelijk een geluids sensatie.
Met normale RCA aansluitingen heb ik ook mijn tv en Pinnacle Soundbridge M400 aangesloten.

Uit bovenstaande kan iedereen wel opmaken dat ik uiterst tevreden ben met deze versterker en kan hem dan ook iedereen aanbevelen.

Binnenkort is het trouwens de bedoeling om nieuwe boxen aan te schaffen. Heeft iemand misschien nog tips hiervoor?

Mexicaanse Hond

Ik zou eens gaan luisteren naar een transmissielijn-systeem als je van veel bas houdt.

lestat020

wat is een 'transmissielijn systeem'?

WimPeu

Citaat van: lestat020 op november 06, 2010, 17:17:03
wat is een 'transmissielijn systeem'?

Ja Harry,leg dat eens uit! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Gefeliciteerd met je aankoop en veel luisterplezier! Ik heb deze geweldenaar recent ook een weekje thuis gehad en ben ook redelijk "verkocht"  :wink:

Hier het citaat daarover uit een ander topic:

Citaat van: drees62 op november 02, 2010, 14:20:42

Ik heb afgelopen week zo'n PM15 S2 te logeren gehad. Moest 'm vanmorgen weer inleveren  :-(
Inderdaad fantastisch die (zoals Marantz 'm noemt) Power Amp Direct schakelaar. Naadloos integreerbaar in mijn HT-set, werkt perfect.
Deze versterker is in niets met de vorige generatie (voorzover ik ze ken) van Marantz te vergelijken. Had in een test van het Duitse blad Stereo al eens gelezen dat dit op dit moment de meest muzikale versterker van Marantz zou zijn. In feite is het een PM Pearl zonder de KI-opsmuk. Maar wel veel goedkoper, al is het nog een boel centjes.
Gebouwd als een tank en in het echt nog veel mooier als op een plaatje  hello
Daarbij klinkt het voor mij precies zoals het moet, waarbij vooral de plaatsing en diepte van ongekende klasse is.
ook geen nadruk meer op de bas en het midlaag, maar heel neutraal. Dit in tegenstelling tot de S1 die hier wel last van had.

Hij staat in ieder geval hoog (op dit moment met stip op één  :wink:) op op mijn shortlist van een nw aan te schaffen (geïnt. ) versterker.

Als je het Duits een beetje machtig bent kun je hier nog wat leesvoer over de PM15 S2 vinden:

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantz15s2.shtml
http://www.stereo.de/index.php?id=622


lo

Gefeliciteerd met je versterker.  pompom
Veel plezier ermee.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


lestat020

@drees62: thnx en ik kan duits lezen dus zal een kijkje nemen. en ik wens jou ook veel luister plezier wat niet moeilijk zal zijn.   8-)
@lo: bedankt
@mexicaanse hond: thnx voor de link. ik ga een kijkje nemen. ben benieuwd.

Barrett

Citaat van: lestat020 op november 06, 2010, 17:17:03
wat is een 'transmissielijn systeem'?

PMC is een transmissielijn speaker. Mooi spul :yes:
Heb ooit eens een PMC FB1 en een Spendor A6 gehoord. vond de spendor fijner klinken (vond ik)

groeten
Mart

Whisper.nl

Veel plezier met je nieuwe versterker. Dat wordt genieten.

In een topic hier kwam ik deze tegen:

http://www.eastwestaudioshop.nl/luidsprekers/crafty-azumi/p49

Schijnt een plaatje te zijn met een heel redelijke prijs.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

drees62

Citaat van: lestat020 op november 06, 2010, 16:54:53

Binnenkort is het trouwens de bedoeling om nieuwe boxen aan te schaffen. Heeft iemand misschien nog tips hiervoor?

Ik kan je in ieder geval vertellen dat de combinatie van de Marantz PM 15 S2 met mijn Usher monitoren BE-718 een hele goede was. Maar er is zoveel keus, hoe groot is bijvoorbeeld je luisterruimte (vloerstaanders of monitoren)?
Welk geluid ben je naar op zoek? En wat ontbreekt er aan met je huidige speakers? Etc  :wink:

Maak bijvoorbeeld een shortlist van 3 kandidaten en ga die lekker thuis beluisteren  :-D

joep

Ik zou hier een bod op doen van 400 euro. Maar hoeveel geld wil je eigenlijk uitgeven?

http://link.marktplaats.nl/389791914

joep

Ik zou hier een bod op doen van 400 euro. Maar hoeveel geld wil je eigenlijk uitgeven?

http://link.marktplaats.nl/389791914


Kreeg een foutmelding?????

lo

Krijg ik de laatste tijd ook maar dan blijkt je post er toch op te staan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.