T+A serie

Gestart door VeendammerWind, november 02, 2023, 22:38:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VeendammerWind

Hoi allemaal,

In mijn set gebruik ik de T+A TMR160 voor stereo als hoofdspeakers. Ik wilde het graag matchen met de rest in mijn Home-Cinema dus rear heb ik T+A TMR70 en als center de T+A TAL XC. Ik gebruik een SVS als sub tot volle tevredenheid maar een beetje overbemeten in mijn nieuwe appartement. Mijn satelliet's zijn helaas geen T+A dus daar wil ik graag een keertje naar zoeken.

Op reserve heb ik een set witte Quadral .... pfoe ik ben even het type vergeten, zal ik toch eens moeten kijken. In ieder geval komen deze later in de koop/gevraagd sectie van dit forum.
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, Magnus Audio 8-channel Home-Cinema eindversterker Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 gecombineerd met T+A TMR160 + TMR80 + TAL XC + T+A heights rondom aangevuld met SVS

Ohm Ivo

Fijne speakers! Ik heb zelf eerst jaren met de Criterion TMR 120 gespeeld, daarna met de TMR 160mk2 en thans speel ik al 25 jaar met de reuzen, TMR 220. Jammer dat T&A deze lijn niet heeft voortgezet.

Heb jij de TMR 160 of de 160mk2?

Groet van Evert

VeendammerWind

#2
Citaat van: Ohm Ivo op november 05, 2023, 18:03:50Heb jij de TMR 160 of de 160mk2?

Groet van Evert

Dat is een goede vraag Evert, ik weet het eerlijk gezegd niet. Het typeplaatje geeft geen uitsluitsel en de "plakker" achterop ook niet.

Kun jij mij vertellen wat de verschillen zijn en deze aantonen dmv vergelijkende foto's? 👌

Ach ja, als jij de TMR220 ooit eens wil verkopen ....

Ik ben al een tijdje op zoek naar de TMR220 of nog liever de TMR230 en kan alle hulp gebruiken 😉
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, Magnus Audio 8-channel Home-Cinema eindversterker Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 gecombineerd met T+A TMR160 + TMR80 + TAL XC + T+A heights rondom aangevuld met SVS

Ohm Ivo

Verschillen tussen beide weet ik niet meer precies. De oude heeft overwegend Seas-speakers en de MK2 heeft volgens mij alleen Vifa-speakers. Herkenbaar zijn ze wel: de oude heeft een vierkante ring om de hoog-middentoner, bij de MK2 is deze rond. Zie foto, geleend van het www.

In navolging van mij hebben 2 vrienden ook de reuzen gekocht (al vele jaren geleden). Een van hen heeft een paar maanden geleden een paartje gescoord (in Zwitserland, geloof ik) voor weer iemand anders.

Een van mn vrienden heeft daadwerkelijk de TMR230 gescoord in München, een jaar of 15 geleden. Ik heb ze beide (220 en 230) uitgebreid gehoord maar helaas niet tegelijkertijd in dezelfde ruimte. Wat mij betreft klinken ze hetzelfde, hebben iig precies hetzelfde karakter.

Deze superspeakers (220/230) zul je moeilijk kunnen vinden, en ik zal de mijne nooit weg doen. Geldt ook voor mn vrienden. Desondanks wens ik je veel succes bij je zoektocht. Overigens: de 160 zit qua kwaliteit dichter bij de 220 dan bij de 120. Echt een waanzinnige speaker voor z'n geld.

Fotootje krijg ik niet geupload, krijg meededeling dat mijn uploadmap vol is? Foto is maar 35kb...

Groet van Evert

Ohm Ivo

nogmaals geprobeerd, krijg geen foto geupload. melding dat de uploadmap vol zit. Iemand enig idee hoe dit moet?

VeendammerWind

#5
Citaat van: Ohm Ivo op november 07, 2023, 19:20:38nogmaals geprobeerd, krijg geen foto geupload. melding dat de uploadmap vol zit. Iemand enig idee hoe dit moet?

Ik heb het inmiddels gevonden. Ik heb de mk1

De foto ga ik even proberen;
(De link staat er wel en werkt ook maar waarom de foto hier niet getoond wordt snap ik niet)

https://www.radiomuseum.org/r/ta_transmissionline_box_criterion_tmr_160_mk_ii.html
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, Magnus Audio 8-channel Home-Cinema eindversterker Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 gecombineerd met T+A TMR160 + TMR80 + TAL XC + T+A heights rondom aangevuld met SVS

NB

Citaat van: Ohm Ivo op november 07, 2023, 19:20:38nogmaals geprobeerd, krijg geen foto geupload. melding dat de uploadmap vol zit. Iemand enig idee hoe dit moet?

Als het goed is, is die map vergroot en zou het moeten lukken.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Ohm Ivo

Ok. Komt-ie. Links de mk2, rechts de mk1.

Groet van Evert

NB

Mooie luidsprekers. Flink aan de maat.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

VeendammerWind

Citaat van: Ohm Ivo op december 25, 2023, 11:30:02Ok. Komt-ie. Links de mk2, rechts de mk1.

Groet van Evert

Mag ik van jou weten hoe jij dit gedaan hebt Evert??? Ik kreeg het niet voor elkaar, bij mij staat alleen de link maar geen afbeelding en ik heb wel het eea geprobeerd
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, Magnus Audio 8-channel Home-Cinema eindversterker Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 gecombineerd met T+A TMR160 + TMR80 + TAL XC + T+A heights rondom aangevuld met SVS

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Ohm Ivo

Citaat van: VeendammerWind op december 25, 2023, 17:43:19Mag ik van jou weten hoe jij dit gedaan hebt Evert??? Ik kreeg het niet voor elkaar, bij mij staat alleen de link maar geen afbeelding en ik heb wel het eea geprobeerd

Ik kreeg het eerst ook niet voor mekaar, maar nu dus wel, via de gebruikelijke methode. Ik download het plaatje, log in op het forum en sleep het bestandje naar het nieuwe bericht. Maar ik zie nu, terwijl ik dit bericht schrijf, dat het niet meer werkt. Balen, heb er een enorme hekel aan als ik geen afbeeldingen rechtstreeks kan toevoegen. En heb een pesthekel aan sites als postimage e.d. In het verleden zijn diverse topics onleesbaar geworden omdat ineens alle afbeeldingen eruit verdwenen waren wegens opheffing van de fotosite.

Groet van Evert

Frits Denon

Citaat van: Ohm Ivo op december 26, 2023, 12:24:49Ik kreeg het eerst ook niet voor mekaar, maar nu dus wel, via de gebruikelijke methode. Ik download het plaatje, log in op het forum en sleep het bestandje naar het nieuwe bericht. Maar ik zie nu, terwijl ik dit bericht schrijf, dat het niet meer werkt. Balen, heb er een enorme hekel aan als ik geen afbeeldingen rechtstreeks kan toevoegen. En heb een pesthekel aan sites als postimage e.d. In het verleden zijn diverse topics onleesbaar geworden omdat ineens alle afbeeldingen eruit verdwenen waren wegens opheffing van de fotosite.

Groet van Evert

Zo denk ik er ook over, Evert. Maar dan wordt het echt saai op een forum. Mooie plaatjes horen erbij.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

VeendammerWind

Citaat van: Frits Denon op december 26, 2023, 15:00:41Zo denk ik er ook over, Evert. Maar dan wordt het echt saai op een forum. Mooie plaatjes horen erbij.

Ook mijn idee, (normale!) plaatjes horen erbij en zouden eigenlijk makkelijk geplaatst moeten kunnen worden  :schater:


(wat een zin....)
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, Magnus Audio 8-channel Home-Cinema eindversterker Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 gecombineerd met T+A TMR160 + TMR80 + TAL XC + T+A heights rondom aangevuld met SVS

AlexH

Mee eens! Veel te omslachtig hoe het nu moet. Dan was tapatalk zo slecht nog niet. Waarom niet een rechtstreekse mogelijkheid om via de camera van de telefoon foto's te kunnen plaatsen?
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B