De set van ll0ll

Gestart door ll0ll, januari 26, 2009, 21:31:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

Citaat van: ll0ll op maart 12, 2010, 19:11:00
De Cyrus III is binnen. Het 1e wat me opvalt is dat ik het volume via de AB veel lager kan zetten. De pm17mkII gaat in (te) grote stappen, vanaf volume helemaal zacht naar 1 stap open via de AB is een stuk harder dan met deze cyrus. Vind ik erg relaxed, want de pm17 stond altijd net wat te hard alstie op z'n zachtste stand stond.
Verrassen dat de ab van de pm17 ook op de cyrus werkt.
Voor de rest lijkt de pm17 opener en gedetailleerder, maar wat ik nu in deze korte luistersessie heb gehoord klinkt niet slecht. :)

oi,

Ik vind die cyrus 3 , overtuigender dan de pm-17.


But than again;  Dat is hoe IK het ervaar , ik zeg niet dat het zo is :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Citaat van: mars op maart 14, 2010, 18:18:34
oi,

Ik vind die cyrus 3 , overtuigender dan de pm-17.


But than again;  Dat is hoe IK het ervaar , ik zeg niet dat het zo is :wink:
ik vond de cyrus one al zeer overtuigend  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ll0ll

Citaat van: mars op maart 14, 2010, 18:18:34
oi,

Ik vind die cyrus 3 , overtuigender dan de pm-17.


But than again;  Dat is hoe IK het ervaar , ik zeg niet dat het zo is :wink:

Ken je de cyrus 3? Ik vond het cyrus spul altijd al mooi om te zien, de disc master bovenlader loopwerk vond ik al mooi met die glazen klep.

Het geluid valt me helemaal niet tegen, maar vooral dat ik deze versterker een stuk zachter kan zetten dan de pm17 vind ik een enorm voordeel.

Wat ik wel minder vindt aan deze cyrus, de volume knop kun je lostrekken, daarachter zit dan een ring met gaatjes die het doorzichtige plastic uitsteekseltjes (voor de verlichting rondom de volume knop) daarachter op z'n plek houd. Trek je die volume knop eraf, dan komt die ring en dat doorzichtige plastic ook gewoon mee, dat zit dus allemaal los. Daarnaast, die volumeknop houd dus die ring en dat doorzichtige plastic op z'n plek, maar draai je aan de volumeknop, dan voel je dat ie tegen de ring met gaatjes 'schuurt'. Dat voel je in de volumeknop. Trek je om dat te voorkomen de volumeknop ietsie naar voren, dan heb je dat gevoel niet meer en draait de volumeknop lekker, maar hangt de ring met gaatjes los. Rare en beetje goedkope oplossing.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

Citaat van: Marco op maart 14, 2010, 18:32:35
ik vond de cyrus one al zeer overtuigend  :yes:


stupid,  sterker nog.......de 3 van cyrus is oke, maar het  had mooi geweest als die wat meer karakter van de 1 had meegekregen.


Ik ga zelf deze week trouwens een ''SUGDEN MYSTRO'' luisteren.
Hele goede dingen over gehoord/gelezen.
En ik Sigden een gaaf merk.


Mooie prijs ook wat ik betaal , die ''sugden mystro'' is 6maanden oud en kost nieuw 1400.
En mij kost ie 500.

hahaha ik las de advertentie, en daar stond gaat weg wegens upgrade.

Vraag ik aan die man; en wat voor upgrade ga je doen dan?
Zegt ie; mmmmmmm ik heb een spectral/ passlabs versterker set en magico speakers.
Nou ja toen was ik even stil en zei ...ja idd DAT is upgraden notworthy

Wel mooi ook , want de verkoper woont in Ede , maar hij koopt zijn set bij mij om de hoek , bij Chattelin audio''
dus hoef ik niet te reizen , want hij gaat van de week nog even naar Peter Chattelin toe voor een Demo van wat ander spul nog.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

ll0ll

Scheelt weer, en 500 euro voor een 6mnd oude sugden mystro is inderdaad niet veel geld, veel plezier ermee alvast!! :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Op marktplaats staat nog een psx-r voor 325 euro. Nu lees ik hier en daar dat zo'n psx een goede aanvulling is op een cyrus versterker (of ander apparaat) en het lijkt mij best leuk zo'n cyrus 3 + psx-r. Doen?

Ik twijfel een beetje over die lhh a700. M'n D1 staat nu bij een bekende van me, die laat kijken of de trafo opnieuw gewikkeld kan worden zodat die D1 op ons gewone lichtnet kan zonder een stepdown trafo ertussen. Kan dat niet, dan is denk ik die lhh versterker geen optie, want dan moet ik daar een zware trafo erbij kopen, en ik weet niet of die combo wel zo lekker is....

En dus zit ik te denken, voor het budget wat ik gereserveerd heb voor die lhh kan ik veel ander leuks kopen, een pm14 misschien maar dat vind ik zo'n enorm groot bakbeest, daar heb ik de ruimte niet voor. Dus ik denk dan ik moet iets kleiners hebben, zo'n cyrus is lekker klein, maar wat ook lekker klein is, is een sc22 + 2 ma24 monoblokken. Bij lucaudio zie ik zo'n setje staan voor 1900 euro, of een sc22 + 2 ma22 blokken voor 1500 euro bij dezelfde.
Leuke setjes denk ik dan.

Kortom, ik weet het allemaal nog niet :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op maart 14, 2010, 19:25:29
Op marktplaats staat nog een psx-r voor 325 euro. Nu lees ik hier en daar dat zo'n psx een goede aanvulling is op een cyrus versterker (of ander apparaat) en het lijkt mij best leuk zo'n cyrus 3 + psx-r. Doen?

Ik twijfel een beetje over die lhh a700. M'n D1 staat nu bij een bekende van me, die laat kijken of de trafo opnieuw gewikkeld kan worden zodat die D1 op ons gewone lichtnet kan zonder een stepdown trafo ertussen. Kan dat niet, dan is denk ik die lhh versterker geen optie, want dan moet ik daar een zware trafo erbij kopen, en ik weet niet of die combo wel zo lekker is....

En dus zit ik te denken, voor het budget wat ik gereserveerd heb voor die lhh kan ik veel ander leuks kopen, een pm14 misschien maar dat vind ik zo'n enorm groot bakbeest, daar heb ik de ruimte niet voor. Dus ik denk dan ik moet iets kleiners hebben, zo'n cyrus is lekker klein, maar wat ook lekker klein is, is een sc22 + 2 ma24 monoblokken. Bij lucaudio zie ik zo'n setje staan voor 1900 euro, of een sc22 + 2 ma22 blokken voor 1500 euro bij dezelfde.
Leuke setjes denk ik dan.

Kortom, ik weet het allemaal nog niet :-D


pm-16 ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Zo'n PSX is een behoorlijke upgrade,ik heb destijds het verschil kunnen horen tussen een Cyrus two met en zonder PSX ,je hebt iig een verdubbeling van het vermogen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

oi,

ja en door die psx (voeding) toe te voegen , wordt het geluids beeld ook stabieler en met name heeft zo'n versterker ook meer in de melk te brokkelen wat betreft laag en mid laag weergave.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

ll0ll

Snotver, je moet de cyrus 3 amp hardwarematig aanpassen wil je er een psx-r op aansluiten.
:eerie:
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Ah, en hier staat wat ik moet aanpassen zodat er een psx-r voeding op kan, kwestie van een 4-tal plugjes omzetten:
http://www.hififorum.co.uk/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=9805#forumpost9805
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op maart 15, 2010, 08:17:23
Ah, en hier staat wat ik moet aanpassen zodat er een psx-r voeding op kan, kwestie van een 4-tal plugjes omzetten:
http://www.hififorum.co.uk/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=9805#forumpost9805

gij brute technicus  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: mars op maart 14, 2010, 20:20:07
oi,

ja en door die psx (voeding) toe te voegen , wordt het geluids beeld ook stabieler en met name heeft zo'n versterker ook meer in de melk te brokkelen wat betreft laag en mid laag weergave.

heeft hij niet nodig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Natuurlijk heeft ll0ll een stabieler geluidsbeeld en beter laag en mid-laag nodig.   :wink: