Streaming voor en tegens

Gestart door WimPeu, november 15, 2010, 09:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Whisper.nl op november 15, 2010, 09:07:30
Aan het streamen ben ik nog niet aan toe gekomen.
Dus ik moet me behelpen met de label op cd plakken en inkleuren enz.

Groet Whisper

Zou ik me echt eens in gaan verdiepen. Je zult versteld staan van de kwaliteit en mogelijk heden. Fritz zal je daar niet gauw op wijzen. Die moet CD's opnemen en verkopen en heeft ook verplichtingen naar Marantz die CD/SACD spelers moet verkopen. De hele audiofiele industrie (net als de de CD markt) loopt wat dat betreft achter de feiten aan. Een paar betere merken zijn op high end niveau met streaming audio bezig. Naim PS Audio bv. Het "probleem' met streamen is dat het voor een paar 100Euro al gauw net zo goed of zelfs beter klinkt dan een CD speler van een paar duizend. Er zit voor de producenten gewoon geen handel in. Laat Marantz nou maar eens met een losse DAC met de kwaliteiten van een zeg maar SA-11 komen. Hang daar een Squeezebox Touch aan en je bent kwa klank op hoog niveau en kwa gebruikers gemak 100 keer beter af.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 15, 2010, 09:18:00
Er zijn zelfs mensen die zich behelpen met langspeelplaten, Wim...  :wink:

Ja en er zijn ook nog steeds mensen die fietsen terwijl een auto toch echt meer comfort geeft...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond


Mexicaanse Hond

#3
Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 09:19:28
Fritz zal je daar niet gauw op wijzen. Die moet CD's opnemen en verkopen en heeft ook verplichtingen naar Marantz die CD/SACD spelers moet verkopen.
* Zucht * Daar gaan we weer. Alsof geld verdienen een doel op zich is... Er is niets mis met een andere manier van muziek verspreiden, maar de mensen die het produceren mogen er toch wel aan verdienen?

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 15, 2010, 09:23:51
Alsof geld verdienen een doel op zich is... Er is niets mis met een andere manier van muziek verspreiden, maar de mensen die het produceren mogen er toch wel aan verdienen?

Dan heb je kern van mijn betoog niet begrepen. Je ziet me toch nergens zeggen dat het illegale downloads moeten zijn. Het gaat om dat Fritz niet het streamen promoot vanwege de hardware. Wel met het beplakken van CD/R´s komen. Dan praat je toch ook al over kopietjes. Waarom biedt Fritz zijn opnames niet tegen betaling ter download aan op zijn site. Kan tegenwoordig ook in Wav/24-96 kwaliteit hoor. De makers mogen van mij natuurlijk best betaald worden hoor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 09:29:52
Dan heb je kern van mijn betoog niet begrepen. Je ziet me toch nergens zeggen dat het illegale downloads moeten zijn. Het gaat om dat Fritz niet het streamen promoot vanwege de hardware. Wel met het beplakken van CD/R´s komen. Dan praat je toch ook al over kopietjes. Waarom biedt Fritz zijn opnames niet tegen betaling ter download aan op zijn site. Kan tegenwoordig ook in Wav/24-96 kwaliteit hoor. De makers mogen van mij natuurlijk best betaald worden hoor.
Haal dat er dan ook niet bij.
Ik denk dat het bij Fritz meer een kwestie van digibetisme is dat hij nog niet zo werkt, dan dat het pure inhaligheid is.

TurboMarco

Het lijkt mij ook niet meer als normaal dat de makers van muziek betaald worden ,voor niets gaat de zon op .
Overigs heb ik altijd het origineel van cd/dvd/br ,ik ben net zoals die postzegelverzamelaar  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Inhaligheid :-o Waar heb ik het zo genoemd dan. Je moet me geen woorden in de mond leggen. nonono :-(
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 09:19:28
Fritz zal je daar niet gauw op wijzen. Die moet CD's opnemen en verkopen en heeft ook verplichtingen naar Marantz die CD/SACD spelers moet verkopen.
Omschrijf dan zelf nog eens wat je hiermee bedoelt en waarom het in je betoog voor streaming past.

Whisper.nl

Citaat van: Marco op november 15, 2010, 09:33:33
Het lijkt mij ook niet meer als normaal dat de makers van muziek betaald worden ,voor niets gaat de zon op .
Overigs heb ik altijd het origineel van cd/dvd/br ,ik ben net zoals die postzegelverzamelaar  :-)
Hierop aansluitend.
Ik heb regelmatig een cd van internet gehaald.
Die vind ik dan zo mooi klinken dat ik het origineel wil hebben.
En dat is bij mij regelmatig gebeurt. o.a.  bij de Michal Rhomek de chinese dame.
Het is soms even flink zoeken maar die klinken dan weer beter dan een kopie.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

#10
Citaat van: Mexicaanse Hond op november 15, 2010, 09:37:25
Omschrijf dan zelf nog eens wat je hiermee bedoelt en waarom het in je betoog voor streaming past.

Gewoon nog een goed lezen! :wink:

Note±

Ik heb al mijn eigen CD´s (ongeveer 350 stuks) op mijn HD staan die rip ik en stream ik, ik heb het op geen enkel moment over illegale DL´s
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ik zeg ook nergens dat jij het persé over illegale downloads hebt. Je zegt alleen dat Fritz er belang bij heeft om bewust informatie achter te houden over streaming vanwege zakelijke belangen.
Iets anders kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken.

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 15, 2010, 09:51:07
Ik zeg ook nergens dat jij het persé over illegale downloads hebt. Je zegt alleen dat Fritz er belang bij heeft om bewust informatie achter te houden over streaming vanwege zakelijke belangen.
Iets anders kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken.

Dat denk ik niet maar een autoriteit op hifi gebied zou daar in deze tijd wel eens mee bezig mogen gaan lijkt me. Het hele punt is dat ik met verbazing iedere keer weer tweaks lees die een meer dan 30 jaar oud medium als de CD is beter te laten klinken. Ik probeer zo nu en dan alleen maar een de neuzen een andere richting in te pushen. De toekomst. Blokjes onder een CD speler, labels plakken, gewichten op CD spelers noem maar op. Het is history alleen het kwartje (ook history trouwens  :-D) valt gewoon niet..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

ff terug naar de label tweak please.

Ben me ervan bewust dat er mensen zijn die het op een andere wijze hebben ingeregeld.
Er zijn mensen die sluiten hun ipod op de hun hifi set aan.
O.a. die eigenaar van de Arcam cd 192. Maar die wilde 'm later weer terug kopen.

Ik hou het voorlopig bij een simpele cd speler met een leuke amp.
Dat we kunnen tweaken vind ik alleen maar leuk.
Ben je van de straat haal je geen rotsooi uit door de buurt onveilig te maken met raggende motoren of zo iets. of de circelzaag van de buurman die om de haverklap rond draait. (laat die man een goeie set kopen).

groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

#14
Oh, maar ik heb er ook geen enkele moeite mee dat je zegt dat iemand achterloopt op ontwikkelingen, ik heb er alleen moeite mee dat je het koppelt aan zakelijk belang.
In jouw opvatting zou het juist van zakelijk inzicht getuigen dat Fritz zich op streaming en downloading richt.

Edit: misschien kun je de discussie over de ontwikkelingen van downloaing en streaming naar een aparte draad verplaatsen, Wim?