Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: lo op juni 26, 2010, 14:34:08
Twee kabels, of?

groet,

lo

Ja idd €150 voor beide kabels. Zijn gewoon degelijk afgeschermde kabels.
Drievoudige afscherming als ik het goed heb.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Inclusief stekkers. Netjes toch pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

kdt

Ik heb bij Peacock Audio diverse netsnoeren gekocht van Furutech en ook eigen merk. Deze geven een grote verbetrting tov de standaard snoertjes die bij de apparatuur geleverd worden. En belangrijk: bij Peacock betaal je niet de hoofdprijs (heb geen aandelen in de firma  :wink:).
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

drees62

Ik heb inderdaad ook zelf kabels gemaakt en het materiaal gekocht bij Erik van de "buren". Belden netsnoer, (nep?-) Oyiade stekkers en mooi snakeskinnetje er omheen. Zitten bij mij op de monoblokken. Snelle kabel, die zorgt voor mooie detail. Verbetering in mijn optiek niet spectaculair, maar kost zo ook geen drol  :wink:
Staat hier nog wel ergens in een topic: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4551.0.html
Achter de Marantz versterker heb ik een Supra Lorad kabel, geeft een iets beter laag. Ik heb er hier nog eentje van liggen die ik (tijdelijk) over heb. Je mag die Supra gerust uitproberen op jouw installatie.

Citaat van: xander32 op juni 24, 2010, 19:21:20
Iemand ervaring met het upgraden van de netsnoeren van componenten ?

* wat gaan deze brengen ¿
* wat zijn dan de kabels die daadwerkelijk(lees: hoorbaar) verschil maken (merk & uitvoering) ¿
* welke componenten varen er vooral wel bij(versterking / bronnen) ¿
* waar op te letten ¿
* waar aan te schaffen ¿

Bovenstaande is een serieuse vraag, echter weet ik nu al dat er na alle waarschijnlijkheid weer een welles-niettes discussie zal ontstaan.

Maar ik filter er wel uit hetgeen voor mij van meerwaarde is :yes:.


Sander.


Marantz 81

@Dennis  , ok bedankt voor de info  :-)

had al gekeken voor een paar VDH powercords ,maar beetje erg duur  :-o

HiFi gek

Citaat van: xander32 op juni 24, 2010, 19:21:20
Iemand ervaring met het upgraden van de netsnoeren van componenten ?

* wat gaan deze brengen ¿
* wat zijn dan de kabels die daadwerkelijk(lees: hoorbaar) verschil maken (merk & uitvoering) ¿
* welke componenten varen er vooral wel bij(versterking / bronnen) ¿
* waar op te letten ¿
* waar aan te schaffen ¿

Bovenstaande is een serieuse vraag, echter weet ik nu al dat er na alle waarschijnlijkheid weer een welles-niettes discussie zal ontstaan.

Maar ik filter er wel uit hetgeen voor mij van meerwaarde is :yes:.


Sander.



Bij mij op mijn set heb ik op alle apparatuur waar het mogelijk is de netsnoeren vervangen door hoogwaardige Siltech - RUBY HILL netsnoeren uit de SIGNATURE G6 serie .


Vooral op mijn STS-Digital stekkerblok is het verschil overduidelijk , dit verschil is dan wel tussen de vorige Van den Hull - The Mainstream i.v.m. de Siltech .

De Marantz SA7-S1 heeft ook veel baat bij het Siltech - Ruby Hill netsnoer , dit vergelijk is dan tussen mijn vorige netsnoer van Nordost - Shiva .

De Accuphase E-408 versterker heeft er het minste baat bij , ook hier een Siltech - Ruby Hill netsnoer .
Hiervoor gebruikte ik een Van den Hull - The Mainstream .


Dit vergelijk dat ik hier nu maakt is al t.o.v. de 3 genoemde betere netsnoeren die ik voor de Siltech netsnoeren gebruikte .
De Siltech's doen het overduidelijk beter dan de 3 voornoemde  netsnoeren , anders had ik ze niet aangeschafd .
Wanner ik dus gewone standaard netsnoeren had gebruikt zouden de verschillen nog veel groter uitpakken in het voordeel van de Siltech's .


Vooral een stekkerblok of netfilter en een cd speler hebben veel baat bij een beter netsnoer .
Een versterker wat minder .
Ik heb helaas nog geen ervaringen opgedaan met losse eindversterkers of monoblokken en voorversterkers .




Groeten  EDWIN  B

xander32

Citaat van: drees62 op juni 27, 2010, 13:17:33
Ik heb inderdaad ook zelf kabels gemaakt en het materiaal gekocht bij Erik van de "buren". Belden netsnoer, (nep?-) Oyiade stekkers en mooi snakeskinnetje er omheen. Zitten bij mij op de monoblokken. Snelle kabel, die zorgt voor mooie detail. Verbetering in mijn optiek niet spectaculair, maar kost zo ook geen drol  :wink:
Staat hier nog wel ergens in een topic: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4551.0.html
Achter de Marantz versterker heb ik een Supra Lorad kabel, geeft een iets beter laag. Ik heb er hier nog eentje van liggen die ik (tijdelijk) over heb. Je mag die Supra gerust uitproberen op jouw installatie.
Super aanbod Andre!

@Edwin: dank je voor jouw bijdrage  :yes: - deze geeft mij weer stof tot nadenken: ik was in de veronderstelling dat juist de versterker veel baat zou hebben bij een beter netsnoer, jij geeft aan juist de bron/cd-speler...

Hebben andere forumleden gelijke ervaringen?


Sander.

HiFi gek

Citaat van: xander32 op juni 27, 2010, 19:04:02
Super aanbod Andre!

@Edwin: dank je voor jouw bijdrage  :yes: - deze geeft mij weer stof tot nadenken: ik was in de veronderstelling dat juist de versterker veel baat zou hebben bij een beter netsnoer, jij geeft aan juist de bron/cd-speler...

Hebben andere forumleden gelijke ervaringen?


Sander.


Bij een vriend van mij is het net zo als bij mij , ook zijn cd speler heeft duidelijk meer baat bij zo'n Siltech Ruby Hill netsnoer .
Dezelfde Siltech netsnoer op zijn versterker geeft duidelijk minder resultaat , net als bij mij het geval is .

Dat wil natuurlijk niet persé zeggen dat het bij iedere set zo is




Groeten  EDWIN B

jowa

#24
Bezig over te stappen op afgeschermde Läpp kabels met Bals stekkers, vandaag nog twee gekocht via Marktplaats.
Invloed van netkabels heb ik wel sterk gemerkt op de Marantz CD-16. Op de huidige CD-speler tot nu toe weinig van gemerkt.
Ik vind afgeschermde kabels een goed idee, omdat aan de achterkant ook de signaal- en luidsprekerkabels lopen, deze hebben weinig tot geen last van de netkabels als ze zijn afgeschermd.

xander32

#25
Edwin & Jowa: thx voor de toevoegingen!

Iemand ervaring met;
http://www.n*tkab*ls.nl/index.html ¿

Hun kabels komen o.a. hier vandaan;
http://www.cp-*udio.nl/

Sander.

daffy

Jep daar heb ik o.a. mijn luidsprekerkabels vandaan en diverse schuko's en  iec's
prima service en voorlichting.

verbluffend wat 1 schuko al KAN uitmaken  :-o

zie ook: http://www.hifi-advice.com/

daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

thepioneer

Ik heb nog wel wat ölflex liggen met 4 aders. Zou je ook 2 aders kunnen pakken voor fase en nul. Hoef niet veel te kosten. Pm maar even als je interesse hebt.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Whisper.nl

Citaat van: HiFi gek op juni 28, 2010, 15:32:11
Bij een vriend van mij is het net zo als bij mij , ook zijn cd speler heeft duidelijk meer baat bij zo'n Siltech Ruby Hill netsnoer .Dezelfde Siltech netsnoer op zijn versterker geeft duidelijk minder resultaat , net als bij mij het geval is .Dat wil natuurlijk niet persé zeggen dat het bij iedere set zo is Groeten  EDWIN B

Hoi Edwin,
Zelf in bezit van de CD11LE en daar kan  je niet zomaar het netsnoer vervangen.
Wordt een hele toer, of heeft iemand anders een goed adres die 'm kan aanpassen. ? pm me maar.
Of zou een stekkerblok al een hele verbetering geven.

Ik hoor graag van je.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

MadVillain

Dan mag degene mij ook pmmen :-)