Tweaks ......welke heb je geprobeerd ?

Gestart door PM95, januari 14, 2010, 19:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: thepioneer op januari 18, 2010, 18:04:01
Ik heb een aardekabel aan de cd speler gemaakt en ik heb de cd speler en versterker op elkaar aan gesloten met een aarde kabel om spanningsverschillen te voorkomen.
welke spannings verschillen ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Vlearmoes op januari 18, 2010, 13:56:20


Oa. aardstralen daar heeft een ieder al wel van gehoord en dit beinvloed alles in de natuur.



het bestaan van aardstralen is nooit aangetoond,of heb je nu wel wetenschappelijk bewijs ,en kan je dat ook aantonen ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: lo op januari 18, 2010, 17:08:17
Mijn vraag ook volgens mij :?
Indien niet hoor ik dat graag!!
De "tweak" van @vlearmoes is er volgens mij 1tje die hier weldegelijk thuis hoort :yes: en volgens mij absoluut ook invloed uit kan oefenen.

groet,

lo
Kan jij uitleggen wat aardstralen zijn en wat de relatie met koper is ?

ik weet het antwoord al,je weet het niet.
Dus nogmaals hou op met die flauwekul en kom met iets waar we wat aan hebben .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op januari 19, 2010, 03:05:44

Straks gaat iemand nog vertellen dat zijn vrouw koperen bh beugels heeft en dat het een tweak betreft  :-P

Wel een beetje serieus blijven posten, Marco.  :-P 

Mexicaanse Hond


Vlearmoes

Ik zal ff een ander topic aanmaken   om het hier niet verder te vervuilen  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond

Citaat van: Vlearmoes op januari 19, 2010, 09:55:31
Ik zal ff een ander topic aanmaken   om het hier niet verder te vervuilen  :wink:
Ja, want tegen vervuiling van een topic doet een koperen plaat hoegenaamd niets.  :wink:

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

#38
Citaat van: Marco op januari 19, 2010, 03:28:39
ik weet het antwoord al,je weet het niet.
Dus nogmaals hou op met die flauwekul en kom met iets waar we wat aan hebben .

@marco, iets minder agressief moderaten is gewenst: grappig bedoelde posts worden resoluut verwijderd, als iemand wel een tweak heeft, dan moet het opeens wetenschappelijk bewezen worden... We hebben het hier wel over tweaks, dan kan je dit soort posts verwachten .
Volgens mij is de strekking over het on-topic/off-topic posten duidelijk geventileerd in 'mededelingen', volgens mij zitten we hier keurig binnen de bandbreedte.

mahansz
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Vlearmoes

#39
Een andere tweak (ontopic);
de schroeven van behuizing apparatuur een kwart slag los draaien  :yes:

deze is te vergelijken met het aanbrengen van asfalt/bitumen papier in de kap

Elk materiaal heeft zijn eigen resonantie waarde en gedrag, en het is een bekend gegeven dat de Crystalclock binnen de digitale apparatuur zeer gevoelig is voor inwerking/trillingen van buiten af (ook wel jitter genaamd). Door de kast muurvast te schroeven maak je een soort klankkast voor de trillingen. Door de schroeven wat losser te draaien zullen de panelen apart van elkaar de trillingen doorgeven, het is dan uitzoeken wanneer je de spanning hebt gevonden waarop de kast als het ware in "harmonie" is. Klinkt zweverig maar is puur wetenschappelijk bewezen.

Veel high-end merken gebruiken daarom bv, OF zeer stugge kappen die met een soort rubber aan de rest zitten vastgemaakt, hierdoor ontkoppelen ze de delen, OF je vindt steeds vaker printplaten die zwevend zijn opgehangen waardoor de demping van een kast een minder issue wordt.

Wanneer hoor je het ?
Ik denk niet op een speakerset van € 100,00 maar op een wat uitgebreider en high-end sets is het ECHT te horen.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

In een post die is verwijderd heb ik het even over themperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk gehad; deze was niet ontopic maar heeft wel invloed op de klank!!   en is deels te beinvloeden (lees tweak) bv de kachel lager/hoger, luchtbevochtiger enz.

Als er een hoge/lage luchtvochtigheid, themp en luchtdruk is zul je dit kunnen ervaren als een verschil in klank door een andere dichtheid van de lucht; geluidsgolven bewegen zich makkelijker in dichtere.  :yes:

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Citaat van: mahansz op januari 19, 2010, 10:42:59
@marco, iets minder agressief moderaten is gewenst: grappig bedoelde posts worden resoluut verwijderd, als iemand wel een tweak heeft, dan moet het opeens wetenschappelijk bewezen worden... We hebben het hier wel over tweaks, dan kan je dit soort posts verwachten .
Volgens mij is de strekking over het on-topic/off-topic posten duidelijk geventileerd in 'mededelingen', volgens mij zitten we hier keurig binnen de bandbreedte.

mahansz
Heb je dit wel gelezen ? http://www.skepsis.nl/aard.html
En die vraag is ook gericht aan Lo .

Dan stel ik de vraag nog eens ,Kan jij uitleggen wat aardstralen zijn en wat de relatie met koper is ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 19, 2010, 09:05:46
http://www.skepsis.nl/aard.html Dit is wat men er bij Skepsis van vindt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardstralen

"Aardstralen zouden een soort straling zijn, afkomstig uit de aarde, die de gezondheid van de mens op negatieve wijze zou beïnvloeden. Er is sprake van verschillende soorten aardstralen met elk een verschillende verklaring. Het bestaan van aardstralen is nooit aangetoond. "

Dit was bij mij vooraf al bekend.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mahansz

Citaat van: Marco op januari 19, 2010, 13:03:03
Heb je dit wel gelezen ? http://www.skepsis.nl/aard.html
En die vraag is ook gericht aan Lo .

Dan stel ik de vraag nog eens ,Kan jij uitleggen wat aardstralen zijn en wat de relatie met koper is ?

het ging mij niet om één bepaalde post, maar meer om de strekking van het verhaal. Je hebt een aantal posts van mij verwijderd over audiofiele heipalen, een klem om je hoofd vast te zetten een een water-vernevelaar in de audio-ruimte, dit zijn allemaal tweaks die daadwerkelijk uitgevoerd zijn (bron: my hifi, op hifi.nl, je lacht je rot).
Vervolgens moet er een wetenschappelijke verklaring voor een tweak gegeven worden, da's vaak een 'contradictio in terminis' als je het mij vraagt....
maar als je zo streng wilt moderaten in dit topic, be my guest. No hard feelings hoor, maar ik denk dat het een moeilijke taak wordt... ik refereer nog maar eens naar het 'placebo-effect'.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

TurboMarco

Citaat van: author
het ging mij niet om één bepaalde post, maar meer om de strekking van het verhaal. Je hebt een aantal posts van mij verwijderd over audiofiele heipalen, een klem om je hoofd vast te zetten een een water-vernevelaar in de audio-ruimte

Waarvan je zelf aangegeven hebt dat het als grappig bedoelt is,ik neem tweaks wel serieus .

Citaat van: authorVervolgens moet er een wetenschappelijke verklaring voor een tweak gegeven worden

Nergens heb ik om een wetenschappelijke verklaring gevraagd mbt een tweak,of vind jij dat aardstralen onder de noemer tweak valt?

Citaat van: authorals je zo streng wilt moderaten in dit topic, be my guest. No hard feelings hoor, maar ik denk dat het een moeilijke taak wordt.

Zo moeilijk is dat niet,ik sta nog steeds met beide benen op de grond .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)