Apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood

Gestart door HiFi gek, januari 02, 2010, 11:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Laten we on topic blijven en niet te veel afdwalen .

Een discussie over die stoel kunnen we verder voeren op die topic zelf mocht daar behoefte aan zijn .



Groeten  EDWIN  B

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 02, 2010, 13:53:19
Daar heb je een punt. Eerst beproeven en dan oordelen.
Het samen lachen om een peperdure audiofiele stoel (op zich al een rare term, want een stoel kan niet audiofiel zijn) is wel een stuk leuker dan zurig/spottend zeggen dat je niet gelooft in de tweak die de topic starter heeft getest. De maker van de audiofiele stoel heeft verder niets te 'lijden' van onze spot. Als ik het verkeerd opvat dan bij voorbaat mijn verontschuldigingen, maar zo komt het wel op me over.
Samen lachen is inderdaad leuk maar dat wil nog niet zeggen dat je niet sceptisch tegenover bepaalde zaken kunt staan. Ik denk dan van: wat zal een blokje hout aan het geluid kunnen veranderen, niets. Diegene die het bedenkt zal een goed zakenman zijn. Het moet verkocht worden, hij zoekt een doelgroep. De topicstarter zit zelf in het luisterteam, die zal niet gauw een negatief oordeel vellen over de blokjes hout. ( wel over de stoel)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

viceadmiraal61

#17
beste luister vrienden wat ik het belangrijkste vind dat tweaks niet veel kosten en dus bereikbaar voor alle
marantz vervormers(dit is een geintje) de stoel dat ken ik wie laat hier zijn zak vullen 5500,- de blokjes
kosten vanaf de 10,- per stuk of zo kijk dat kan iedereen zich veroorloven..dan ik kon het ook niet geloven
maar bij het bezoek van hans kortebach had hij deze blokjes bij zich..en ik ben niet eigenwijs en doe de
blokjes onder de app .....en het werkt kan het ook niet verklaren ..dus eerst luisteren dan een oordeel toch...
musical affairs maakt de blokjes op maat......

viceadmiraal61

mister renes59 ik heb wel zin om jou te overtuigen door een demo met en zonder blokjes te geven
de stoel...wel ik heb een leuke 599,- euro en die zit lekker ..de wereld van vandaag bestaat eigelijk
mede door al die gekke uitvinders die ook iets proberen neem edison..de gloeilamp..otto benz..de benzinemoter
diesel..dieselmoter..en zo kan ik wel doorgaan ook in audio zijn door proberen veel zaken uitgevonden
en ik weet niet alles is te verklaren....zo is ons nieuwe stekkerblok van hout.........

Sander

Ben best benieuwd naar het effect van houtjes onder de apparaten.

Dit is alleen wel een gevalletje van eerst horen dan geloven. :wink:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

renes59

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 02, 2010, 15:12:14
mister renes59 ik heb wel zin om jou te overtuigen door een demo met en zonder blokjes te geven
de stoel...wel ik heb een leuke 599,- euro en die zit lekker ..de wereld van vandaag bestaat eigelijk
mede door al die gekke uitvinders die ook iets proberen neem edison..de gloeilamp..otto benz..de benzinemoter
diesel..dieselmoter..en zo kan ik wel doorgaan ook in audio zijn door proberen veel zaken uitgevonden
en ik weet niet alles is te verklaren....zo is ons nieuwe stekkerblok van hout.........
Al die "gekke" uitvinders kwamen wel met iets meer dan een blokje hout. Wat veel belangrijker is, ze kwamen met bewijzen. Bewijs maar eens blind dat er blokjes onder liggen of niet, dat lukt niet. Is nog niet gedaan, ik kan het ook niet bewijzen dat het niets doet.
Een aantal jaren terug was op het forum van Hifi.nl, dat bestond nog, een discussie over karton onder een apparaat.
Het kwam erop neer als je het niet hoorde dan had je het goede karton niet. Het moest karton zijn van bananendozen van een bepaald merk. Ik vergelijk dat gedoe met karton met de houten blokjes, ik geloofde niet in karton en nu niet in hout.
Je hoeft me geen meneer noemen hoor.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

viceadmiraal61

oke deze handdoek neem ik op ..vergeet niet dat voor wij er mee naar buiten kwamen ..er uitgebreid  mee is
getest door een grote groep prof luisteraars dus wil je je zelf overtuigen ???? zie ik je mail tegemoet..
neem bv de koperen hulzen een twaek very lo cost heb inmiddels meer dan 14000 gelovigen dus je kan
dan niet meer zeggen dat werkt niet

Dennis E36

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 02, 2010, 15:12:14
mister renes59 ik heb wel zin om jou te overtuigen door een demo met en zonder blokjes te geven
de stoel...wel ik heb een leuke 599,- euro en die zit lekker ..de wereld van vandaag bestaat eigelijk
mede door al die gekke uitvinders die ook iets proberen neem edison..de gloeilamp..otto benz..de benzinemoter
diesel..dieselmoter..en zo kan ik wel doorgaan ook in audio zijn door proberen veel zaken uitgevonden
en ik weet niet alles is te verklaren....zo is ons nieuwe stekkerblok van hout.........

Toch weer een tip tussen neus en lippen door :yes: :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Mexicaanse Hond


JohnWx

#24
Citaat van: viceadmiraal61 op januari 02, 2010, 14:58:54
beste luister vrienden wat ik het belangrijkste vind dat tweaks niet veel kosten en dus bereikbaar voor alle
marantz vervormers(dit is een geintje) de stoel dat ken ik wie laat hier zijn zak vullen 5500,- de blokjes
kosten vanaf de 10,- per stuk of zo kijk dat kan iedereen zich veroorloven..dan ik kon het ook niet geloven
maar bij het bezoek van hans kortebach had hij deze blokjes bij zich..en ik ben niet eigenwijs en doe de
blokjes onder de app .....en het werkt kan het ook niet verklaren ..dus eerst luisteren dan een oordeel toch...
musical affairs maakt de blokjes op maat......


Nijhof in Baarn kan ze maken zoals je ze wilt met freesrandje zonder zelfs met ingelegd hout of weet ik veel wat
Vind het wel toeval dat 1 van de medebetalers van de demo lp's en cd's en etc. het verkoopt mmmmmmm

Dat doet mij nadenken van een soort van onbewuste bewust reclame maken

Ik ben van mening dat ik de verhalen van sommige niet meer als transparant kan beschouwen.


Dat is mijn mening, hier op dit forum waar er door sommige teveel gestuurd word naar bepaalde merken.

Laten we dit forum wel transparant houden.

En ik word weer erg moe van al die gordijnen die opgetrokken worden door een of andere tweak het is niet meer geloofwaardig meer een verkooppraatje.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Wees niet bang, John. Als het al verkapte reclame zou zijn, dan nog heb ik niet de indruk dat men zich hier knollen voor citroenen zal laten verkopen.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 02, 2010, 19:10:18
Wees niet bang, John. Als het al verkapte reclame zou zijn, dan nog heb ik niet de indruk dat men zich hier knollen voor citroenen zal laten verkopen.

ben niet bang maar het is zo doorzichtig (transparant)  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Citaat van: HiFi gek op januari 02, 2010, 11:24:48
Dan volgen nu mijn test bevindingen .



Zelf gebruik ik al een tijd zowel onder mijn cd speler als onder mijn versterker ontkoppelaars van het merk : Quadraspire - QX 25 , die zijn gemaakt van Acrilaat .

Eerst onder mijn cd speler de African Blackwood blokjes geplaatst ( 4 stuks ) en dan luisteren .
Een duidelijk verschil met mijn Quadraspire .
Het geluid wordt meer open van klank struktuur alsof er een sluier voor de boxen wordt verwijderd .
De klankkleur wordt wat helderder .
Micro info is wat duidelijker te horen .
Meer diepte en lucht waar te nemen .

Hallo Edwin,

Ik weet dat je een erg goede set hebt en daardoor ook kleine verschillen kan horen.
Maar.... bij elke verbetering gaat er weer een sluier voor je boxen weg.
Dat vind ik toch wel erg opvallend.... Hoeveel sluiers heb je er dan wel voorhangen   HLP :wink: :-D
Er is inmiddels zoveel getweakt dat ik mij afvraag of er elke keer weer meer uit te halen is...  :|

Hoe klinkt je set dan zonder al die tweaks en upgrade's?


FF een paar kritische nootjes tussendoor, kon het niet laten.
Veel luisterplezier met je houten blokjes.

Grt Gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

viceadmiraal61

gelukkig is er ook een transperante kabel transparent ja het lijkt wel reclame maar ik maak en verkoop de blokjes niet en ieder audiooot heeft zijn persoonlijke voorkeur kijk naar zijn app thuis en je weet het .die van mij is en
blijft marantz app philips beeld  is wel leuk om te zien dat als het om app gaat men redelijk eens gezind is
maar tweaksssssssssss dat is een heel grijs gebied.

Mexicaanse Hond

Citaat van: gerard op januari 02, 2010, 19:36:44
Ik weet dat je een erg goede set hebt en daardoor ook kleine verschillen kan horen.
Maar.... bij elke verbetering gaat er weer een sluier voor je boxen weg.
Dat vind ik toch wel erg opvallend.... Hoeveel sluiers heb je er dan wel voorhangen   HLP :wink: :-D
Ik heb er velours gordijnen voor hangen.  clown1