Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Zoals sommigen van jullie wellicht al weten ben ik toe getreden tot het luisterpanel  van STS-Digital .

Fritz heeft bij mij op dinsdag 15-12-2009 een door hem zelf ontwikkeld stekkerblok achtergelaten om uitgebreid door mij te laten testen/beoordelen .
Het stekkerblok waar het om gaat is nog maar een voor productie exemplaar die op dit moment van schrijven het hele luisterpanel rondgaat om door alle panelleden beoordeeld te kunnen worden .
Het stekkerblok is nog niet in productie genomen .

Ik mag er nu nog geen informatie over verschaffen en foto's zijn al helemaal uit den boze .
Ik mag dus helaas nog niet vertellen wat het exact inhoud , hoe het er uit ziet , welke materialen er zijn gebruikt  en hoe het werkt .
Ik mag wel alvast een klein tipje van de sluier oplichten , het heeft o.a. te maken met de inmiddels beroemde afscherming rond de koperen hulzen .

Ik kan wel vertellen dat het uniek in zijn soort is en hoogst waarschijnlijk de enigste is die zo opgebouwd is .

Het betreft een stekkerblok zonder ingebouwd netfilter .



Tot mijn grote verbazing blijkt Fritz zijn creatie zelfs duidlijk beter te presteren dan mijn eigen gerenomeerde  PS-Audio - Quitet Power Center .
Die PS-Audio van mij betreft één van de beste netfilters op de wereldmarkt , het is een grote prestatie om die duidelijk te overtreffen , zeker gezien het feit dat Fritz geen netfilter ingebouwd heeft .
Het bewijst i.i.g. dat het een zeer doordacht ontwerp betreft , het is dan ook niet op de gebruikelijke manier opgebouwd maar totaal afwijkend van het gebruikelijke .




Groeten  EDWIN  B    

lo

Hoi Edwin,

Je zit er al helemaal in zie ik. Schitterend dat je dit soort activiteiten tot je taken mag rekenen pompom
Ik weet uit ervaring dat jij als geen ander dit soort "tweaks" op waarde kunt beoordelen. Veel plezier en succes met je beoordeling. En TZT horen we nog wel een keer wat het dan precies was :angel:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bramdg

Waw Edwin wat heb jij een mooi bij jobke gevonden  :-D ...... :kwijl:

Vermoed dat het zeker een heel zware blok is zeker en de prijs zal ook niet van de poes zijn ... :|

maarja kwaliteit moet hoe dan ook betaald worden hé  :yes:  :yes:

Alvast veel luister en vergelijkplezier ermee  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Zo interessant! Dus ome Frits ;-p gaat ook tweaks ed uitbrengen?

Doe mij die ook maar :)

Pjotr27

Ik gebruik al wat langer een soortgelijk stekkerblok en kan alleen maar zeggen:
Als je de kans krijgt er een te kopen onmiddelijk doen.
Alle andere commercieel verkrijgbare stekkerblokken zijn pet vergeleken met het blok van Fritz.....
Hopelijk gaat er een productie versie van dit blok komen  :wink:

HiFi gek

Citaat van: Pjotr27 op december 18, 2009, 11:32:01

Hopelijk gaat er een productie versie van dit blok komen  :wink:


Die gaat er komen , wanneer weet ik echter nog niet .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: bramdg op december 17, 2009, 21:32:59
Waw Edwin wat heb jij een mooi bij jobke gevonden  :-D ...... :kwijl:






Sterker nog , ik heb dat jobke niet gevonden .
Ik werd benaderd door Fritz zelf om bij het luisterpanel te komen , mooier kan toch niet .

En het is inderdaad nogal een gewichtig stekkerblok zoals jij al vermoede .

Zaterdag 19 december gaat het stekkerblok weer terug naar STS-Digital , dan heb ik er totaal 4 dagen naar kunnen luisteren .
Dan schrijf ik een gedetailleerde recensie die ik opstuur naar Fritz .



Groeten  EDWIN  B

bramdg

Citaat van: HiFi gek op december 18, 2009, 19:56:20


Sterker nog , ik heb dat jobke niet gevonden .
Ik werd benaderd door Fritz zelf om bij het luisterpanel te komen , mooier kan toch niet .


Heb je al gedacht dat jouw naam zeker vermeld zal staan bij het "STS listening team" in het boekje bij vb de volgende High End AudioP Test Demo Sacd Edition 13 of bij een andere uitgave  :-D

VERY woehoeeeeeeeeee

:wav:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Pjotr27

CiteerDie gaat er komen , wanneer weet ik echter nog niet
Ik weet het wel.... :wink:
Maar alle gekheid op een stokje , je zal het stekkerblok missen de komende dagen...
En er gaat nog wel meer komen verwacht ik zo...
De gouden oortjes van Fritz hebben hier ( bij mij thuis) ook het nodige gehoord en het reisje naar Montpellier eind Oktober hebben een heleboel tips opgeleverd...

viceadmiraal61

ja het is en was spannend bij edwin...zou hij horen waar wij mee bezig zijn ..hele schone stroom zonder
net filter ..want die kan het geluid kleuren ..en de test heeft edwin goed door lopen ..ik kan er nog niet
te veel over zeggen ..maar het is wel heel biizonder stekker blok 

HiFi gek

Citaat van: bramdg op december 18, 2009, 20:04:14
Heb je al gedacht dat jouw naam zeker vermeld zal staan bij het "STS listening team" in het boekje bij vb de volgende High End AudioP Test Demo Sacd Edition 13 of bij een andere uitgave  :-D

VERY woehoeeeeeeeeee

:wav:


Ik wist het al  , best iets om trots op te zijn toch  :yes:



Groeten  EDWIN  B 

HiFi gek

#11
Heb nu net telefonisch afgesproken met Fritz dat het stekkerblok het gehele weekend ook nog bij mij blijft .
Maandag stuur ik het terug naar STS-Digital .


Wat mij vooral opvalt is de enorme rust in de weergave , en die lijkt mij ook nog te zijn toegenomen in die 4 dagen dat het stekkerblok nu bij mij staat .
Maar dat niet alleen , er is nog veel meer beter geworden , maar dat volgt later als het stekkerblok weer retour is .

Ik kan nu gelukkig in het weekend doorgaan met de test , dan heb ik ook veel meer de tijd ervoor dan doordeweeks .
Het komt mij dus erg goed uit die paar extra dagen .





Groeten  EDWIN  B  

HiFi gek

#12
Citaat van: Pjotr27 op december 18, 2009, 21:00:47
Ik weet het wel.... :wink:
Maar alle gekheid op een stokje , je zal het stekkerblok missen de komende dagen...



Dat doe ik nu al als ik voor even weer omschakel naar mijn eigen PS-Audio ..... Quintet Power Center   netfilter , waarvan ik dus dacht dat deze zo goed was maar dat helaas niet blijkt te zijn .

Maar mijn netfilter kan ik dan altijd nog op mijn Plasma Panasonic tv en de UPC hd decoder aansluiten , daar wilde ik in de toekomst toch al een 2de Ps-Audio net filter voor aanschaffen .


Over je opmerking , er volgt nog meer .... daarvan weet ik precies wat je bedoeld .
Toen Fritz bij mij het stekkerblok kwam brengen hebben we nog iets heel anders uitgetest waar ik ook zeer enthousiast over ben geworden .





Groeten  EDWIN  B

bramdg

Citaat van: HiFi gek op december 19, 2009, 00:21:36

Ik wist het al  , best iets om trots op te zijn toch  :yes:



Groeten  EDWIN  B 

Zeg wel !!!!!!!!!
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

viceadmiraal61

#14
niet alleen de naam van edwin komt bij het luisterteam maar op de marantz sacd en cd ga ik nu ook het forum
vermelden ..de rede is dat ik hier een zeer gezellige fan club van marantz en muziek beluisteren aan tref
zo heel anders dan bij ht forum ..ik dacht leuk daar ook wat mensen uit te nodigen om te luisteren naar
mijn set met de nieuwe wilson...om het zeer kort te maken kwam ik van een koude kermis terug... wat
een vreselijke ou.............. zijn dat alleen maar zuuuuuuuuuuren maar naar muziek luisteren ho maar
dan mocht ik van de verrrryyyyy high moderator geen reclame (in hun ogen) voor HET GRATIS
op treden van circle percussion ..dat moest er af..goed dan ga ik er maar helemaal af ..en zo gezegt
maar ook gedaan...waar ik alleen maar mee wil zeggen dat ik het marantz forum top vindt ...en
bij deze alle steun verleen om er reclame voor te maken ..op de vad ..pluimgraaf show ect

dit wilde ik op deze mooie sneewzondag even kwijt