Wie kent de Audio Physics Avanti luidspreker ?

Gestart door thepioneer, februari 28, 2010, 20:59:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Er werden mij de volgende luidsprekers aangeboden Audio Physics Avanti 1 . Heeft iemand van jullie deze luidsprekers wel eens gehoord ? En wat vinden jullie ervan.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

bramdg

Vraag het eens aan MadVillain, die heeft Audio Physic dacht ik
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

sweatsockpimp

de avanti's zitten in de reference-groep van Audio Physic dus zijn geen misselijke speakers. Maar inmiddels wel ruim 20 jaar oud....De meeste Audio Physics types zitten inmiddels aan hun 5e of 6e doorontwikkeling.
Ik zou ze zeker gaan luisteren.
Ik heb zelf de Audio Physic Tempo V. Die komen uit de High-Eng groep, dat is een klasse lager. Deze speakers bevallen ZEER :yes: :yes: :yes:
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

MadVillain

Vooral niet kopen. Ze zijn het niet waard!


















Want dan kan ik ze kopen ;)

De Virgo's zijn al erg goed! Vooral de holografische weergave is echt te gek. Zo te zien moeten deze speakers ook uit de Joachim Gerhard periode komen. En volgens kenners moet hij de betere Audio Physic ontwerpen gemaakt hebben dan de huidige lijn.
Zelf heb ik de nieuwere speakers niet gehoord van het hogere segment alleen de spark.
1 Tip: Pak een versterker die veeeeel stroom kan leveren want dan komen ze pas tot hun recht. En zorg voor een goede plaatsing. Want het kan ervoor zorgen dat als je ze niet goed plaatst je de potentie mist van deze speaker. Opzich is dat wel vaker het geval bij speakers, maar bij AP is dat helemaal het geval.

Ooit eens een gesprek gehad met iemand wat dezelfde speakers als mij heeft gehad. Hij vond ze echt 3x niks en had ze dus te koop staan.
De koper was gekomen en had een tijdje geluisterd. De koop was rond en na betaling vroeg de koper of hij de speakers eens beter mocht plaatsen.......
De verkoper baalde achteraf enorm dat hij de speakers nooit beter had geplaatst....

thepioneer

Is er ook een vergelijk te maken met andere merken luidsprekers ? Klinken ze als b&w , focal enz. Of is het echt een klasse appart?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

MadVillain

Is niet te vergelijken met b&w. Ik heb zelf de 601s3 en de 805n gehad.

Imo klinken ze een stuk breder. Hebben een transparanter geluid
persoonlijk vind ik de instap audio physic spark een stuk beter klinken dan de 805. Want bij de 805 bleef het geluid echt aan de speakers plakken.

Ik heb tot nu toe geen merk gehoord wat klinkt als audio physic

sweatsockpimp

mee eens :yes: :yes: :yes:
mijn oude DCM TF-350 kwamen in de buurt. Heb lang gezocht naar waardige vervangers. Heb Focals 816 en Elacs F247 thuis gehad, maar werd pas echt verliefd op de Audio Physic Tempo.
Toegegeven, ging alsnog over mijn budget :wink: maar kan nu weer 20 jaar vooruit (zolang heb ik met de DCM's gedaan....)
Audio Physic's zijn gewoon erg mooie speakers HB
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

thepioneer

Ik ben eigenlijk wel een b&w fan maar krijg de mogelijkheid om nu aan deze avanti 1 te komen. Omdat mijn b&w's gemodificeerd zijn krijg ik dat geluid natuurlijk niet terug als het niet bevalt :(
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

MadVillain

De avantis komen wel totaal niet tot hun recht als je met de pm8003 Set blijft draaien.
Maar ze groeien wel mee als je blijft upgraden

thepioneer

nou ik heb op het moment de 8003 als voor versterker en de 4 ma 500 blokken 2x360 watt als eind trap
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Lion of Judah

Audio Physics heb ik nooit gehoord maar wel laatst Sonics Allegra. Was een demo van het Soundsmith Strain Gauge element http://www.hifi.nl/recensies/4060/Soundsmith_Strain_Gauge.html.

Wat heeft dat met Audio Physics te maken? Sonics luidsprekers worden ontworpen door Joachim Gerhard. Hij was de oprichter en ontwerper van Audio Physic luidsprekers. Was een indrukwekkende ervaring in ieder geval.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

mars

oi,



Audio Physic ken ik zowiezo wel als een merk , dat tot de serieusere speaker fabrikanten gerekend mag worden.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Citaat van: thepioneer op maart 01, 2010, 20:32:11
nou ik heb op het moment de 8003 als voor versterker en de 4 ma 500 blokken 2x360 watt als eind trap

Ik wil ook zeker niet zeggen dat ze slecht zijn, integendeel!  notworthy

De Avanti is gewoon van een veel hogere klasse die gewoon een veel betere voorversterker en bron vereist.
Als je de komende tijd (jaren) niet wilt upgraden qua versterking en bron dan zou ik persoonlijk de Avanti's laten staan.
Heb je die plannen wel dan hoor je ze steeds beter tot hun recht komen. En dan vind ik het persoonlijk wel waard om de Avanti's te pakken.

Want anders ben je gewoon met een f1 wagen op een slecht wegdek en met slechte banden aan het rijden :P

gerard

Citaat van: thepioneer op maart 01, 2010, 20:32:11
nou ik heb op het moment de 8003 als voor versterker en de 4 ma 500 blokken 2x360 watt als eind trap

Je hebt denk ik voldoende versterking zo  :-D
Verder gewoon luisteren, misschien valt het best mee met die 8003  :wink:

Plaatsing vd luidsprekers/akoustiek van de ruimte bepaald vaak het eindresultaat, misschien nog wel meer dan de gebruikte apparaten.

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain

Als je bron niet de kwaliteit kan leveren en je voorversterker het niet kan doorgeven wat je luidsprekers aankunnen dan doe je de luidsprekers imo te kort.
Het wilt niet zeggen dat het slecht klinkt maar er is veeeeeel meer eruit te halen.