De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

CiteerIk heb hem maar geadviseerd om die PM 14S1 SE te kopen

Dat kan er toch mee door  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


Audiophylia Nervosa

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#588
Citaat van: xander32 op augustus 19, 2020, 19:05:39
:-o

Mod team, een ban for life voor deze heiden!



😁

Hé Xander,

Ik vind Marantz nog steeds mooi, heb de KI-Pearl serie gehad en op basis daarvan zelf een draaitafel gemaakt en heb daar met heel veel plezier naar geluisterd tot je bij toeval iets hoort wat eigenlijk net zo betaalbaar is als de duurdere Marantz lijn maar (in mijn oren) veel beter klinkt.

Nee, dus als je op een bepaald moment ergens bij iemand een exoot hoort die werkelijk een KI-Pearl van z'n voetstuk speelt dan wordt zo'n mooie Marantz versterker toch een beetje gedegradeerd naar een mainstream versterker ondanks zijn/haar kwaliteiten.

Ik dacht met mijn Electrocompaniet ook Tho Holy Grale in het bezit te hebben totdat ik de hybride Opera hoorde welke bij toeval ook nog een perfecte combi is met mijn AE2 luidsprekers.

En zo ga je maar door

Ik gebruik naar volle tevredenheid nu nog steeds 2 apparaten van Marantz, maar niet meer de versterking van Marantz want daar ben ik wel achter gekomen dat er echt wel beter op de markt is.

Mooi geluid houdt niet op bij Marantz!!!

En het cliché blijft natuurlijk dat jouw oren niet de mijne zijn.

Groeten,
Marcel 
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Eens Marcel. Er is zoveel moois te koop  :yes:

Tijdens de vele M&G heb ik heel wat fraaie hardware voorbij zien en horen komen.

Dat ik zelf met Marantz speel is o.a. omdat het een fraaie match geeft met Tannoy, Maar recent heb ik wederom ervaren dat het echt nog wel beter kan. In mijn geval door het toevoegen van een ev. Wellicht in de toekomst op zoek naar een oplossing in éėn kast die het muzikale, vloeiende van Marantz in zich heeft en de power van de Ncore.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op augustus 08, 2020, 12:29:21
Aangezien wij wel ongeveer dezelfde smaak hebben qua sound ben ik nu wel heel benieuwd naar die AE2's...  :? . Ook omdat ik nu een topreceiver heb staan die niet veel hoeft te werken met mijn gehele actieve setup . Zal 's een zoekopdrachtje plaatsen bij hifishark....

EN????

Al wat gevonden? Je mag/kan wel een keer bij mij komen luisteren! Maar dan is het alleen om een idee van de speakers te krijgen omdat de rest van mijn configuratie totaal anders is.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#591
Hallo forummers,

Er is weer (heavy) nieuws onder de zon, voor bijna 50 kilo nieuwe versterkers in huis gehaald.

Om te beginnen de Rotel RC-1590 stereo voorversterker (9 kilo) en dan de klapper, de Rotel RB-1590 stereo eindversterker 38 kilo schoon aan de haak.

Ik ben momenteel bezig met het luisteren naar deze set op mijn AE2 speakers maar ik denk dat deze toch wel wat te kort komen om het rijke rendement van deze versterker combi juist weer te geven. Deze versterker levert 350 Watt bij 8 Ohm.

Tot zover mijn voorlopige update.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Vinyl_Fuchs

Zonde van de Opera's, maar desalniettemin gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Betekent dit dan ook dat er nieuwe LS komen?
En ik maar denken dat het nieuwe normaal: "less is more" hier ook geldt??? :-D
Gelukkig zijn er nog mensen die het tegendeel aantonen.  HB
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Mooie aankoop ziet er goed uit.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Gave aankoop Marcel. HB


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 22, 2020, 01:26:08
Zonde van de Opera's, maar desalniettemin gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Betekent dit dan ook dat er nieuwe LS komen?
En ik maar denken dat het nieuwe normaal: "less is more" hier ook geldt??? :-D
Gelukkig zijn er nog mensen die het tegendeel aantonen.  HB

Op de scheiding van vv en ev na zit, zit hier ook een complete DAC en streamer in geïntegreerd.
Dat 'more' zit hier mi meer in de grootte van de componenten. Gewoon een lekkere dikke eindbak [emoji16][emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

pameijer

Zo, wat een mooie apparaten! Genoeg headroom en dynamiek nu, benieuwd welke speakers ze binnenkort gaan aansturen  8-)
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

http://www.rotel.com/en-gb/product/rb-1590

Altijd lekker om een 'beetje' over te hebben  :yes:.


Rotel > B&W was in het verleden een bekende match; ga je het daar ook zoeken?

JohnWx

Je kan alles erop zetten qua speaker

Gaaf +++++++++++++++
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nostra

Mooie updates qua versterking!


Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk