De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Mooie luidsprekers geworden. [emoji1417][emoji1417][emoji1417]

Keuze om naar één set te gaan begrijp ik zeer goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Audiophylia Nervosa

#571
Zoals beloofd de foto's.

Het front heeft een wat meer rode kleur omdat deze niet geschuurd is en alleen gereinigd en in de wax gezet.



Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Het waren al hele mooie luidsprekers, maar nu helemaal.

Hoe is verder de klank van deze AE's?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Marvin

Knap gedaan hoor, oogt erg luxe.

i2Paq

Mooi!

Vooral dat contrast, al zouden sommige kunnen denken dat de zon hier schuldig aan is.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

RHK

#576
KIP ? is dat de nieuwe naam van deze speakerfabrikant?  Zo mooi komen ze de fabriek niet eens uit.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Audiophylia Nervosa

Citaat van: jowa op augustus 05, 2020, 08:24:26
Het waren al hele mooie luidsprekers, maar nu helemaal.

Hoe is verder de klank van deze AE's?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

De AE2 is voor mij een super luidspreker. Ik was helemaal lyrisch van mijn ProAc Studio 150 welke een zeer goede speaker is, maar wat de AE2 neerzet is vergelijkbaar zo niet beter.

Naast het feit dat ik vind dat de AE2 er mooier uitziet, zeker met de originele stand, is het geluid direct, eerlijk en met een ongekend laag fundament wat je absoluut niet zou verwacht voor zo'n bescheiden monitor.

Ik had zelf niet gedacht ooit de ProAc nog in de verkoop te doen maar AE2 heeft mij van gedachten doen veranderen.

In combinatie met de Opera Consonance set, speelt dit voor mijn oren subliem.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: i2Paq op augustus 05, 2020, 10:58:27
Mooi!

Vooral dat contrast, al zouden sommige kunnen denken dat de zon hier schuldig aan is.

Ja, dat contrast vind ik zelf ook mooi, dat is een prettige bijkomstigheid na al dat werk.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: RHK op augustus 06, 2020, 18:36:19
KIP ? is dat de nieuwe naam van deze speakerfabrikant?  Zo mooi komen ze de fabriek niet eens uit.  8-)

Dank je wel, maar ik hou het wel bij de originele benaming, anders doe ik de AE2 te kort. Het is niet alleen de buitenkant welke deze speaker zo uniek maakt.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Aangezien wij wel ongeveer dezelfde smaak hebben qua sound ben ik nu wel heel benieuwd naar die AE2's...  :? . Ook omdat ik nu een topreceiver heb staan die niet veel hoeft te werken met mijn gehele actieve setup . Zal 's een zoekopdrachtje plaatsen bij hifishark....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op augustus 08, 2020, 12:29:21
Aangezien wij wel ongeveer dezelfde smaak hebben qua sound ben ik nu wel heel benieuwd naar die AE2's...  :? . Ook omdat ik nu een topreceiver heb staan die niet veel hoeft te werken met mijn gehele actieve setup . Zal 's een zoekopdrachtje plaatsen bij hifishark....

Hallo Paul,

Doe dat nou niet, dat kost weer klauwen met geld :angel: :no:.

In Utrecht staat een setje in het zwart te koop, alleen niet met EA2 stands. :yes:

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Het leest alsof je een perfecte match van ls en componenten i.c.m. jouw ruimte hebt gevonden 👍🏻
Dat is goud waard 🎶

Citaat van: KI-Pearl op augustus 07, 2020, 09:47:58
De AE2 is voor mij een super luidspreker. Ik was helemaal lyrisch van mijn ProAc Studio 150 welke een zeer goede speaker is, maar wat de AE2 neerzet is vergelijkbaar zo niet beter.

Naast het feit dat ik vind dat de AE2 er mooier uitziet, zeker met de originele stand, is het geluid direct, eerlijk en met een ongekend laag fundament wat je absoluut niet zou verwacht voor zo'n bescheiden monitor.

Ik had zelf niet gedacht ooit de ProAc nog in de verkoop te doen maar AE2 heeft mij van gedachten doen veranderen.

In combinatie met de Opera Consonance set, speelt dit voor mijn oren subliem.

Groeten,
Marcel

Audiophylia Nervosa

Ja, de perfecte match is altijd geluk hebben.

Ik had toevallig afgelopen week een gegadigde voor mijn Electrocompaniet maar die twijfelde tussen die van mij en een PM 14S1 SE.

Ik heb hem maar geadviseerd om die PM 14S1 SE te kopen. Later zal die om de perfecte match te vinden wel overstappen op de audio exoten in de markt en er achter komen dat er meer is dan Marantz.

Het valt mij op dat dit namelijk door toch wel veel Marantz forummers gedaan wordt, dat de amplifier vaker van een ander merk wordt aangeschaft.

Ik heb al eens eerder aangegeven dat Marantz mooi en ook wel goed is maar niet zalig makend. Dan zijn er nog wel mooiere/betere merken ben ik zelf inmiddels achter gekomen.

Alles blijft natuurlijk persoonlijk en nogmaals de match moet er zijn en die was er met de Electrocompaniet samen met de ProAc speakers (beide te koop) en nu weer met de OperAE2 combi.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

 :-o

Mod team, een ban for life voor deze heiden!



😁