De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

#600
Hallo forummers,



Ik heb afgelopen weekend een beetje zitten spelen met de nieuwe configuratie. Eens kijken/luisteren of het wel waar is wat men zegt, dat deze versterker heel veel controle heeft over de luidsprekers.

Eerst het algemeen beeld. Ik merk wel dat op deze versterker een grotere luidspreker beter tot zijn recht komt. Het rendement wat de versterker kan geven vind ik niet terug in de AE2 speakers.

De controle over de speakers is fenomenaal. Ik heb de set behoorlijk aan de tand gevoeld om het presteren van zowel de versterker als de AE2 eens te testen. Bij een tellerstand (volumestand in het display) van 70 kwam de muziek er nog gecontroleerd uit terwijl ik met samen geknepen billen zat te luisteren of dit wel goed zou gaan. Ja, je moet zo af en toe risico's nemen in het leven!



Ik kan in ieder geval zeggen dat al het luie zweet uit de AE2 is geblazen en dat deze de test goed hebben doorstaan net als de RB-1590 natuurlijk.



Muzikaliteit, daar is geen negatief woord over te melden, mooie details, goede plaatsing en vooral veel drive. Je merkt dat de versterker geen moeite heeft om alles in de juiste proporties de luidspreker uit te laten komen. De enige tekortkoming in dit geheel is de AE2 zelf omdat het de "body" mist voor deze versterker.   



Ik ga mij nu oriƫnteren op de verkoop van mijn Opera set inclusief de AE2 speakers om daarna tot aanschaf over te gaan van een paar goede zuil luidsprekers.

Dus ken je nog iemand die op zoek is naar een leuke set uit het hogere segment, dan is dit de kans en over de prijs valt te praten.


Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

VANZOMERENG

Citaat van: xander32 op november 22, 2020, 11:07:21
http://www.rotel.com/en-gb/product/rb-1590

Altijd lekker om een 'beetje' over te hebben  :yes:.

Rotel > B&W was in het verleden een bekende match; ga je het daar ook zoeken?
Waarbij B&W jarenlang heeft samengewerkt met Rotel en men zegt/verondersteld dat dit een goede match is.   
In zijn algemeenheid zou ik deze Rotel combineren met speakers die van nature al wat warm zijn afgesteld en
van zich zelf een wat ingetogen midhoog/hoogweergave hebben en dan zou je kunnen denken aan Dynaudio
en bij B&W nog eerder aan een 702S of 702S Signature dan bijvoorbeeld aan de 8-serie. Of bijvoorbeeld een
Q ACOUSTICS CONCEPT 500.    Enige voorzichtig is geboden met bepaalde Focal en Monitor Audio speakers.
Gezien de gigantische power en stabiliteit van je eindbak, hoeft je m.b.t. speakers met een laag rendement of
met kritische impedantie verloop en dus veel stroom trekken, je absoluut GEEN zorgen te maken.

Ik speel zelf met Rotel RA-1592 en B&W 702S2 en deze combi speelt de sterren v/d hemel
(je bent altijd welkom hiero, mocht je dit wil horen)

Audiophylia Nervosa

#602
Citaat van: VANZOMERENG op november 23, 2020, 13:52:56
Waarbij B&W jarenlang heeft samengewerkt met Rotel en men zegt/verondersteld dat dit een goede match is.   
In zijn algemeenheid zou ik deze Rotel combineren met speakers die van nature al wat warm zijn afgesteld en
van zich zelf een wat ingetogen midhoog/hoogweergave hebben en dan zou je kunnen denken aan Dynaudio
en bij B&W nog eerder aan een 702S of 702S Signature dan bijvoorbeeld aan de 8-serie. Of bijvoorbeeld een
Q ACOUSTICS CONCEPT 500.    Enige voorzichtig is geboden met bepaalde Focal en Monitor Audio speakers.
Gezien de gigantische power en stabiliteit van je eindbak, hoeft je m.b.t. speakers met een laag rendement of
met kritische impedantie verloop en dus veel stroom trekken, je absoluut GEEN zorgen te maken.

Ik speel zelf met Rotel RA-1592 en B&W 702S2 en deze combi speelt de sterren v/d hemel
(je bent altijd welkom hiero, mocht je dit wil horen)

Ik ben zelf nooit zo voorstander geweest van B&W luidsprekers. Ik heb de huidige Rotel set gekocht van iemand en die speelde met B&W 702s2.

Ik heb deze daar mogen horen en was toch aangenaam verrast. Blijkt toch wel dat de juiste combi ook het juiste resultaat bewerkstelligt. Die combi heb ik nu niet met de AE2 luidsprekers dus daar zit mijn zoektocht naar verbetering in.

En wellicht dat het inderdaad op een set B&W luidsprekers uit gaat komen, wie had dat gedacht. Ik heb mijn mening hier toch wel in bij moeten stellen.

Eerst even mijn huidige set verkopen om weer cash in the pocket te hebben, daarna gaan we actief zoeken.

Groeten,
Marcel 
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

De nieuwe B&W 7 serie is overal goed ontvangen, ik lees louter positieve feedback.

Nostra

Citaat van: xander32 op november 23, 2020, 19:22:31
De nieuwe B&W 7 serie is overal goed ontvangen, ik lees louter positieve feedback.
Ze zijn ook zeer goed gemaakt de nieuwe 700 reeks.

Al moet ik zeggen dat ik de 800 diamond reeksen prefereer boven de 700 s2 reeks. Vooral het detail en ruimte in het hoog is fenomenaal.

Maar dat is natuurlijk weer een smaak ;)

Anyhow veel succes met de zoektocht!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


pameijer

Ik zou ook zeker even je oude ProAc's op je nieuwe combi aansluiten. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken. Je hebt ze nog staan toch?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op november 24, 2020, 09:36:52
Ik zou ook zeker even je oude ProAc's op je nieuwe combi aansluiten. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken. Je hebt ze nog staan toch?

Hallo Paul,

Nee, deze zijn reeds goed verkocht, samen met de Astin Trew CD-speler.

Ben nu doende om de Acoustic Energy AE2 te verkopen zodat ik weer een zuilluidspreker kan gaan aanschaffen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Al een idee welk merk /  type het gaat worden?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Audiophylia Nervosa

Citaat van: jowa op november 24, 2020, 11:01:40
Al een idee welk merk /  type het gaat worden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Nee, het kan nog alle kanten op. Ik zie een mooie set Epos M22i staan welke ik ook reeds in het bezit heb gehad en die waren best wel impossant.

Dan oriƫnteer ik mij natuurlijk op de hogere B&W lijn maar ik zie ook hele mooie Audiovector speakers langskomen.

Eerst z.s.m. mijn eigen set verkopen zodat er weer cash in the pocket is en daarna stappen ondernemen.

Wordt vervolgt!

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Wat is je budget ongeveer?
Kunnen we je helpen met zoeken [emoji16].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Audiophylia Nervosa

#610
Citaat van: jowa op november 24, 2020, 11:31:32
Wat is je budget ongeveer?
Kunnen we je helpen met zoeken [emoji16].
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Bedankt voor het aanbod, maar heb liever hulp bij de verkoop dan bij de aankoop :yes:.

Ik speel op safe, dus budget wordt bepaald door verkoop materiaal. Pas dan heb ik een beeld wat mijn target kan/mag zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar een speaker met een beetje body, die het geluid neerzet met een gedegen fundering waarop al het andere makkelijk opgebouwd kan worden.

Tot die tijd gewoon een beetje surfen om informatie over diverse speakers te vergaren.

Komt wel goed!

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

De laatste klipsch rf reeks qua vloerstaanders kan ik je dan enorm aanbevelen Marcel!

Die zijn echt hemels op dat vlak!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Audiophylia Nervosa

Citaat van: Nostra op november 24, 2020, 14:23:39
De laatste klipsch rf reeks qua vloerstaanders kan ik je dan enorm aanbevelen Marcel!

Die zijn echt hemels op dat vlak!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Ja, die ken ik, vind ik heel mooi, maar het mid/hoog is wat een stuk minder verfijnd. Eigenlijk een beetje minder audiofiel.
Het laag is zeker aanwezig in de RF lijn, maar de hoorn is voor mijn smaak net iets te veel van het goede, ik hou van een wat verfijnder geluid op dit gebied maar wel met een fundering er onder.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra



Citaat van: KI-Pearl op november 24, 2020, 14:44:12
Ja, die ken ik, vind ik heel mooi, maar het mid/hoog is wat een stuk minder verfijnd. Eigenlijk een beetje minder audiofiel.
Het laag is zeker aanwezig in de RF lijn, maar de hoorn is voor mijn smaak net iets te veel van het goede, ik hou van een wat verfijnder geluid op dit gebied maar wel met een fundering er onder.

Groeten,
Marcel

De rf 800 heb ik beluisterd met daartegen een palladium van dezelfde grootte.

Het geluid in het hoog en mid vond ik eigenlijk echt wel goed klinken voor een hoorn. Niet zo in your face zoals de vorige reeks. De palladium heb ik gevraagd van na 2 min uit te zetten. Deed zeer aan de oren.

Let wel dit was op prima Luna buizen voor en eindversterking

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


pameijer

#614
Ik zou ook PMC eens gaan beluisteren indien mogelijk. Beetje de ProAc sound maar met wat meer basfundering vanwege hun Transmissie Lijn principe. Ik vond het hele mooie speakers!

Bijvoorbeeld de EB1i

Of deze ws net te laatje...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15